ارتقاء بودجه شهرداری بومهن با 83 درصد رشد از 197 میلیارد به 359 میلیارد ریالی/ اختصاص 67 درصد از اعتبارات به حوزه عمرانی شهر بومهن

شهردار بومهن از ارتقاء بودجه شهرداری بومهن با 83 درصد رشد از 197 میلیارد به 359 میلیارد ریال و اختصاص 67 درصد از اعتبارات به حوزه عمرانی شهر بومهن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، مجتبی رضازاده در اولین نشست خبری رسمی با اشاره به عملکرد 13 ماهه این شهرداری و با بیان اینکه با برنامه و استراتژی به بومهن آمده‌ایم گفت: سند اصلی و راهبردی مدیریت شهری در همه نقاط دفترچه برنامه و بودجه است در 24 فروردین سال گذشته 197 میلیارد ریال بودجه به شهرداری تحویل شد.

وی اظهار داشت: هیچ برنامه‌ای پشت بودجه 1401 نبود و فقط به علت اجبار نوشته شده بود که با درصدی افزایش داده شد. بودجه سال 1400 شهرداری بومهن نزدیک به 195 میلیارد بود که افزایش این رقم به 197 میلیارد نشان می‌دهد که بدون برنامه نوشته شده است.

رضازاده افزود: مطالعات را از روز اول کامل کردیم و مطالبات را شنیده و نقطه نظرات نخبگان را استفاده کردیم. در اقدام اولیه نوشتن برنامه یک ساله برای شهرداری و شهر بومهن و ارتقای بودجه شهرداری در دستور کار قرار گرفت همچنین در خردادماه دفترچه اصلاح و متمم بودجه شهرداری را با 83 درصد رشد از 197 میلیارد به 359 میلیارد ریال ارتقا دادیم.

وی ادامه داد: در این بودجه با اصلاح متمم 67 درصد از اعتبارات به حوزه عمرانی و 33 درصد به حوزه جاری اختصاص داده شد که نشان دهنده برنامه و اقدام عمرانی است.

رضازاده تصریح کرد: منابع درآمدی و زائل شده گذشته شهرداری شناسایی و نقاط درآمدی در بودجه دیده شد و ما 360 میلیاردی شدیم.

*25 اقدام عمرانی در سطح شهر بومهن اجرا شد/ برای اولین بار زیرگذر بلوار امام خمینی(ره) بومهن در حال اجراست/ اتصال شمال به جنوب شهر بومهن برقرار می‌شود

وی با اشاره به اقدمات عمرانی و خدماتی شهر عنوان کرد: 25 اقدام عمرانی در سطح شهر بومهن اجرا شد که 17 مورد پروژه هستند؛ 3 پروژه در حوزه راه و باند هستند که برای اولین بار زیرگذر بلوار امام خمینی در حال اجراست و اتصال شمال به جنوب شهر بومهن برقرار می‌شود.

شهردار بومهن گفت: دومین پروژه پل دسترسی آزادراه شمال- تهران به طرف جاجرود است، این پروژه جزو تعهدات آزادراه بوده اما انجام نشده و باعث ترافیک و تصادفات شدید شده است. 70 درصد از این پروژه اجرا شده و امید است در راستای کاهش ترافیک ورودی شهر از طریق پل به جاجرود افتتاح شود.

*اصلاح هندسی بلوار امام رضا(ع) شهر بومهن

وی اظهار داشت: اصلاح هندسی بلوار امام رضا(ع) نیز سومین پروژه شهرداری بومهن است که از 12 سال پیش مقرر بود اجرا شود، یکی از مطالبات بسیار زیاد مردم در ارتباط با ترافیک این بلوار مخصوصا هنگام سفر از پردیس به بومهن بود اما بلوار هم روشنایی نداشت و هم ترافیک سنگینی داشت که باید اصلاح می‌شد.

رضازاده افزود: کمترین اقدام این بود که این مسیر به طول 750 متر از تقاطع صارمی و میدان امام رضا پردیس اصلاح شود که در راستای خدمت به مردم در دستور کار قرار گرفت.

*برای نخستین بار 3 خانه فرهنگ در شهر بومهن ساخته می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 4 پروژه در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی شهر داریم ادامه داد: برای نخستین بار 3 خانه فرهنگ که البته به اشتباه سرای محله گفته می‌شوند، در دستور کار قرار گرفت لذا 3 ساختمانی که نیمه‌کاره رها شده بودند را برای این منظور استفاده کردیم.

رضازاده تصریح کرد: اولویت شهرداری بومهن در سال‌های گذشته تکمیل پروژه‌های رها شده بود و اجازه ندادیم که بیت‌المال و بودجه شهرداری برای کلنگ‌زنی‌های دیگر زایل شود لذا بر پروژه‌های نیمه تمام متمرکز شدیم.

وی عنوان کرد: این سه خانه فرهنگ در 3 نقطه شهر ساخته و تکمیل شده و در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسند، خانه فرهنگ معراج با 500 مترمربع زیربنا به نام معراج در ده بومهن با موضوع قرآن و عترت یکی از این موارد است که به خواست خانواده‌ها موجب توسعه علوم قرآنی خواهد شد.

شهردار بومهن گفت: خانه فرهنگ بهشت نیز با 500 مترمربع زیربنا به نام بهشت در باب خانواده و آموزش‌های خانواده و آسیب‌های اجتماعی در پارک دانشجو فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: خانه فرهنگ شهروند که از وظایف خطیر شهرداری‌هاست نیز در شهرآباد به مساحت 700 مترمربع در سه طبقه افتتاح خواهد شد. همه خانه‌های فرهنگ در 3 طبقه ساخته شده‌اند.

*سوله ورزشی شهرآباد شهر بومهن با پیشرفت 20 درصدی را شروع به فعالیت کرده‌ایم

رضازاده افزود: پروژه ورزشی در بافت ترک‌آباد و شهرآباد که از محلات کم برخوردار هستند دیده شده است، سوله ورزشی شهرآباد جزو پروژه‌های 20 درصد رها شده است که شروع به فعالیت در آن کردیم.

وی ادامه داد: این پروژه در قالب مجموعه ورزشی دارای دو سالن در همکف و دو سالن تخصصی ورزش‌های رزمی و بدنسازی در طبقه منفی یک به بهره‌برداری می‌رسد.

*برای اولین بار نخستین پارک تخصصی کودک در محله کم برخوردار منظریه شهر بومهن راه‌اندازی می‌شود

رضازاده تصریح کرد: 4 پروژه نیز در حوزه توسعه فضای سبز هستند، برای اولین بار نخستین پارک تخصصی کودک در محله کم برخوردار منظریه در زمینی بیش از 800 مترمربع و عرصه به صورت تخصصی در حال آماده شدن است.

وی عنوان کرد: دومین پروژه فضای سبز شامل پارک برکت انقلاب است که در فاز نهایی قرار دارد و در مجاورت مقبره‌الشهدا به بهره برداری خواهد رسید، همچنین تکمیل فاز نهایی بوستان شقایق و ایجاد دسترسی از محور صارمی سومین پروژه در این حوزه است.

شهردار بومهن گفت: تکمیل استخر ناتمام از سال‌های گذشته جزو پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که امسال در بودجه 1402 دیده شده است،‌ در یک اقدام عمرانی هم یک محور 15 متری برای کاهش ترافیک آینده بلوار صارمی و ایجاد دسترسی شرقی در حال اضافه شدن است.

وی اظهار داشت: چهارمین پروژه در حوزه فضای سبز شامل سپتیک یا منبع ذخیره آب 400 مترمکعبی باغ چنار است که در راستای کاهش مصرف آب و ذخیره سازی آب‌های سطحی اجرا می‌شود.

رضازاده افزود: نهضت جهادی اجرای آسفالت از دیگر پروژه‌هاست که در سال گذشته 490 میلیارد ریال در سطح شهر آسفالت اجرا شده است که 18.5 برابر سال قبل از آن می‌باشد.

وی ادامه داد: توسعه روشنایی سطح شهر و بهسازی بلوارهای اصلی شهر، 3 برابر مطلوبیت و کیفیت در روشنایی شهر ایجاد کرده‌ایم و به مراتب سه برابر کاهش انرژی داشته است. با 130 میلیارد ریال بودجه توسعه روشنایی شاهد تغییرات چشمگیر در شهر شده‌ایم، این پروژه 95 درصد پیشرفت کرده است.

*بیش از 50 هزار پلاک مسکونی، کارگاهی و تجاری در سطح شهر بومهن را شناسایی و نقشه‌برداری هوایی کرده‌ایم

رضازاده تصریح کرد: برای نخستین بار با اقدام هوشمندانه پروژه ممیزی شهر را بعد از سال‌ها اجرا کردیم و بیش از 50 هزار پلاک مسکونی و کارگاهی و تجاری در سطح شهر را شناسایی و نقشه برداری هوایی کردیم.

این پروژه 60 درصد پیشرفت کرده و تا پایان آبان یا آذرماه ممیزی شهر کامل می‌شود. این پروژه میلیاردها تومان به نفع شهر خواهد بود.

*رتبه شهرداری بومهن با تفریق بودجه از درجه 7 به درجه 8 ارتقا یافته است

وی عنوان کرد: رتبه شهرداری بومهن با تفریق بودجه از درجه 7 به درجه 8 ارتقا یافته است و امید است بتوانیم به درجه 9 برسیم.

شهردار بومهن اعلام کرد: از 360 میلیارد بودجه‌ای که داشتیم 108 درصد محقق شده است که به خاطر این موفقیت بودجه سال 1402 شهرداری را با 31 درصد رشد از 360 به 473 میلیارد افزایش دادیم. از سال 1400 تا 1402 بودجه شهرداری بومهن نزدیک به 120 درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: احترام بسیاری به مطالبات و درخواست‌های مردم قائل هستیم و تلاش کرده‌ایم اعتماد شهروندان را جلب کنیم.

رضازاده افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در سال 1401 تشکیل نواحی شهری با مجوز استاندار بوده است، یک عارضه طبیعی مهمی به نام رودخانه سیاهرود در شهر داریم همچنین یک محور با قابلیت کریدور شمال و مرکز کشور به نام بلوار امام خمینی داریم که مطلع و دروازه وردی هراز کشور است.

وی ادامه داد: مطالعات در این نواحی انجام شده و نواحی شهری با ظرفیت نیروی انسانی شهرداری راه اندازی شده و نیرویی جذب نشده و هزینه‌ای هم تحمیل نشده است. در هر ناحیه 50 نیرو داریم و همه اقدامات در ناحیه صورت می‌گیرد که در سال جاری این دو ناحیه شهرداری تاسیس شدند.

*در حوزه زیرساخت فناورانه نیز اپلیکیشن بومهن من طراحی شده است

رضازاده تصریح کرد: در حوزه زیرساخت فناورانه نیز اپلیکیشن بومهن من طراحی شده و برای اولین بار رونمایی خواهد شد، راه اندازی میز خدمات الکترونیک شهری نیز از دیگر اقدامات فناورانه است، ادعا می‌کنیم که امروزه بیش از 90 درصد از خدمات شهرداری بومهن از داخل خانه انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: سامانه 125 آتشنشانی بومهن نیز برای اولین بار راه‌اندازی شده و رونمایی خواهد شد.

*سال گذشته 18 کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری در شهر بومهن اجرا شد

وی اظهار داشت: در توسعه فیبر نوری به عنوان زیرساخت مهم شهر در سال گذشته 18 کیلومتر توسعه شبکه فیبر نوری اجرا شد، کل این شبکه در بومهن 29 کیلومتر است که تنها 5 کیلومتر از آن اجرا شده بود و امید است در سال جاری و آینده شبکه فیبر نوری تکمیل شود.

رضازاده افزود: ایجاد ساختار حوزه فرهنگی ورزشی از دیگر اقدمات مهم شهرداری بومهن بود، رویداد شمس طوس در 10 شب توجه شهرداری به این حوزه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش‌های شهروندی بیش از 200 برابر اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار دارد، مخاطبین اصلی ما دانش آموزان هستند و 50 مدرسه را پوشش می‌دهد زیرا 20 هزار دانش آموز در شهر بومهن وجود دارد که این آمار عجیب است.

رضازاده تصریح کرد: سال گذشته یادمان 57 شهید شهر بومهن در اشل منطقه‌ای برگزار شد، اجرای برنامه و جشنوراه‌ها و مراسمات و مناسبات ازدیگر اقدامات شهرداری بودند.

وی عنوان کرد: حل معضل برخی از زمین‌های بزرگ مقیاس شهر بومهن اقدام مهمی بود، در یک نمونه نزدیک به 15 هکتار زمین بنیاد مستضعفان از 50 سال پیش در دست کشاورزان بوده و 620 پلاک در بلوار صارمی و قسمت شرقی غربی بوده که بعد از 15 سال با پیگیری‌های فراوان ابلاغ شد و مشکل توافقات با شهرداری حل شد. 315 خانواده در این 620 پلاک سهم دارند و تاکنون 90 توافق انجام شده است.

*ساماندهی مشاغل سیار در سال جاری به نتیجه می‌رسد/ طرح جامع شهری بومهن بعد از 13 سال با مطالعات دقیق نهایی شده است

شهردار بومهن گفت: ساماندهی مشاغل سیار در سال جاری به نتیجه می‌رسد البته برخی نیازمند هستند و ما نخواستیم اقدام سلبی انجام دهیم لذا زیرساخت ایجاد کرده و 4 بازار روز را راه اندازی کردیم تا دستفروشان ساماندهی شوند.

وی اظهار داشت: طرح جامع شهری بومهن بعد از 13 سال با مطالعات دقیق نهایی شده است، البته طرح تفصیلی خوبی در شهر نداریم و ازسال گذشته اصلاح آنرا در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا