در جشن مهارت بومهن مطرح شد:

ارائه مهارت های سفارش محور در مراکز آموزش فنی و حرفه ای

مدیر کل فنی حرفه‌ای استان تهران با حضور در جشن مهارت شهر بومهن بیان داشت: دستگاه‌ها آموزش‌های مورد نیاز خود را به ما اعلام کنند تا در مهارت آموزی با بهره‌وری مناسب از آموزش عرضه محور به آموزش سفارش محور برسیم.

به گزارش صبح پردیس،  رضا گرزین، در برگزاری جشن هفته مهارت در محل مرکز فنی و حرفه ای بنیاد حضرت زینب(س) در شهر بومهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ششم مرداد روز آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی نام گذاری شده است و این هفته فرصت بسیار خوبی برای ترویج آموزش‌های مهارتی فنی حرفه ای است.

وی با اشاره به اهمیت کسب مهارت‌های آموزشی در اشتغالزایی خاطر نشان کرد: بخشی از مشکلات ما به مهارت و فرهنگ کار باز می گردد، در زمان گذشته اخذ یک مدرک تحصیلی ضامن یک شغل بود اما در حال حاضر بنگاه‌های بزرگ به بنگاه‌های کوچک و دانش بنیان تبدیل شدند و کسب مهارت یک ضرورت است.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران گفت: در طی هفته مهارت که از ششم مرداد ماه آغاز شده است، در سطح استان تهران ۱۲ نمایشگاه کارآفرینی در شهرستان‌ها به منظور معرفی الگوهای جدید شغلی و معرفی سواد مهارتی به خانواده ها برگزار خواهد شد.

گرزین با اشاره به اهمیت آموزش سواد مهارتی برای جوانان خاطر نشان کرد: خانواده هایی که نگران آینده کاری فرزندان خود هستند در فصل تابستان در کنار کلاس‌های آموزشی، ورزشی و موسیقی یکی از مهارت‌های فنی و حرفه ای را برای ضمانت اشتغال آنها در برنامه آموزش فرزندان خود قرار بدهند.

وی با اشاره به آموزش مهارت به ۲۰۰ هزار نفر در استان تهران طی سال گذشته، خاطر نشان کرد: در استان تهران در حدود ۳۱ مرکز فنی و حرفه ای و بیش از ۲ هزار آموزشگاه آزاد با تجهیزات مناسب آموزشی فعال هستند، دوره های آموزشی برق، آیفون تصویری، تعمیرات تلفن همراه، هوشمند سازی ساختمان و دیگر رشته های کاربردی در این مراکز به علاقه‌مندان آموزش داده می شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران گفت: تحصیلات دانشگاهی ما با نیاز بازار مطابقت ندارد، هر قدر تحصیلات بالاتر می‌رود اشتغالزایی محدودتر می شود.

گرزین با اشاره به حمایت از مهارت آموختگان فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: این اداره با صندوق کارآفرینی امید تفاهم نامه ای برای دریافت تسهیلات برای دانش آموختگان فنی و حرفه ای امضا کرده و به زودی این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی از آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به زندانیان خبر داد و اظهار داشت: زندانیان علاقه‌مند در طی دوران محکومیت خود رشته های مهارتی را آموزش می بینند تا پس از آزادی در رشته مورد نظر کسب و کار مناسب راه اندازی کنند.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران گفت: ارتقاء مهارت شغلی، حفظ شغل، توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان، آموزش روستائیان، آموزش مستمر و آموزش نیروهای مسلح و سربازان در زمان صلح بخش دیگری از برنامه مهارت آموزی فنی و حرفه ای است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۰۰ سرباز در استان تهران آموزش مهارت دیدند، خاطر نشان کرد: سربازان گروه هدف در پایان دوره خدمت خود دو کارت پایان خدمت و پایان مهارت دریافت کردند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال ۹۸ این تعداد به ۲۳ هزار نفر خواهد رسید.

مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران گفت: مهارت آموزی در محیط واقعی کار و آموزش‌های استاد و شاگردی را برای کسانی که شرایط آموزش را داشته باشند را در دست اقدام و اجرا داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا