فرماندار پردیس در دیدار با رئیس اوقاف پردیس مطرح کرد؛

درخواست از اداره اوقاف پردیس برای مشارکت در جهت رفع مشکل فقدان آرامستان در پردیس

فرماندار پردیس با تأکید بر لزوم اهتمام اداره اوقاف پردیس بر رفع مسائل فرهنگی، از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پردیس خواست تا برای رفع مشکل فقدان آرامستان پردیس مشارکت کند.

به گزارش صبح پردیس، امیر الله حقیقی در نشست به مناسبت هفته وقف و در محل فرمانداری با حضور صادق بنیادی معاون سیاسی انتظامی فرماندار پردیس، حمید صابریان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پردیس و معاونان اداره در محل فرمانداری پردیس به‌منظور بررسی برخی از مهم‌ترین مشکلات اداره اوقاف شهرستان بررسی شد، اظهار کرد: مباحث وقف و موقوفات در کشور را حائز اهمیت دانست و ایران کشوری اسلامی با مردم دین‌دار و ارادتمند به آستان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) است و به همین دلیل بحث وقت جایگاه با اهمیتی دارد تا آنجا که مقام معظم رهبری نیز در این موضوع حساسیت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر دخل و تصرفی غیر از آنچه در وقف نامه آمده است در موقوفات انجام شود، مسئولیت شرعی و قانونی دارد، افزود: اداره اوقاف شهرستان باید به جد در این موضوع ورود پیداکرده و با استفاده از تعامل و همکاری میان دستگاهی مشکلات را برطرف و وقف را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

فرماندار پردیس از لزوم توجه اداره اوقاف و امور خیریه به مسائل فرهنگی سخن گفت و افزود: شهرستان تازه تأسیس پردیس اماکن و امکانات فرهنگی کمی دارد، اما اداره اوقاف می‌تواند در مباحث قرآنی و فرهنگی با همکاری سایر ادارات متولی اقدامات مؤثری انجام داده و منشأ خیروبرکت باشد.

حقیقی از اداره اوقاف شهرستان پردیس خواست برای رفع مشکل فقدان آرامستان پردیس به‌عنوان یکی از مباحث با اهمیت شهرستان به کمک بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر ادارات مرتبط آمده و در ساماندهی این بخش مشارکت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا