در راستای حفظ حقوق بیت المال صورت گرفت؛

اخذ دادنامه قطعی به ارزش بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال توسط امور منابع آب تهران و پردیس

مدیر امور منابع اّب تهران و پردیس گفت: با اقدام به موقع این امور و با تلاش و انجام دفاعیات مبسوط و تخصصی نمایندگان حقوقی امور منابع آب تهران و پردیس از تضییع حقوق بیت المال با ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، وحید مرادی نسب با بیان این مطلب افزود: بعد از تخریب ساخت و سازهای  غیرمجاز واقع در بستر رودخانه جاجرود، شخصی با ادعای مالکیت نسبت به اراضی بستر رودخانه، نسبت به طرح دعوی مطالبه خسارت(قیمت روز اراضی) در دستگاه قضایی اقدام نمود.

وی تصریح کرد: پس از طرح دعوی از سوی خواهان، با دفاعیات جامع نمایندگان حقوقی و در مرحله بدوی (اولیه) حکم به بطلان دعوی و بی حقی خواهان صادر گردید و در نهایت نیز به موجب دادنامه مورخ 1402.05.30 صادره از شعبه 62 دادگاه تجدید نظر استان تهران، دادنامه شعبه سوم حقوقی عیناً به نفع شرکت آب منطقه‌ای تهران  تأیید و قطعی گردید و بدین طریق از  تضییع حقوق بیت‌المال به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال جلوگیری شد.

مدیر امور منابع اّب تهران و پردیس ضمن هشدار به معامله گران ملک و زمین در اطراف بستر و حریم رودخانه‌ها افزود: پیش از هرگونه معامله به امور منابع آب تهران و پردیس مراجعه کنند تا در آینده دچار ضرور و زیان نشوند.

مرادی نسب در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس مقررات بستر رودخانه‌ها جزو انفال بوده و در محدوده حریم نیز وزارت نیرو دارای حقوق ارتفاقی می‌باشد و هیچ شخص حقیقی و حقوقی حق تصرف غیرمجاز اراضی واقع در بستر وحریم رودخانه‌ها را ندارد و شرکت آب منطقه‌ای تهران از طریق اکیپ‌های گشت و بازرسی در حال رصد بوده و اجازه تعرض به بستر و حریم رودخانه‌ها را نخواهد داد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا