اختلاف شهرداری و بنیاد مستضعفان گازرسانی به اوزون تپه را به تعویق انداخت

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس بابیان اینکه اختلاف شهرداری با بنیاد مستضعفان گازرسانی به اوزون تپه به تعویق افتاده است، گفت: لوله گذاری و هواگیری خطوط انتقال گاز اوزون تپه به اتمام رسیده و فقط بحث اتصال خطوط فرعی گاز و لوله گذاری در منازل باقی مانده است.

به گزارش صبح پردیس، نوید عباسی در نشست بررسیگازرسانی به منطقه محروم اوزون تپه درباره این جلسه و مصوبات آن، اظهار داشت: با پیگیری‌های یک‌سال اخیر برای گازرسانی به منطقه اوزون تپه کلنگ‌زنی اتصال گاز به این منطقه در شهریور ماه و مصادف با هفته دولت با حضور مسؤولان بر زمین زده شد و مسؤولان مربوطه قول اتمام عملیات اجرایی را تا پانزدهم دی‌ماه دادند.

وی در پاسخ به عدم اجرایی شدن قول معاون عمرانی استاندار که 15 دی ماه را زمان پایان عملیات گازرسانی به این منطقه اعلام کرده بودند، گفت: با این قول مردم این منطقه باید از نعمت گاز به عنوان حقوق طبیعی خود بهره‌مند می‌شدند پیگیری‌ها و مکاتبات بین دستگاه‌ها انجام شد اما علی‌رغم تلاش‌ها خللی در کار صورت گرفته و با وقفه‌ای که در روند اجرای کار پیش آمد وعده پانزدهم دی‌ماه برای افتتاح این پروژه محقق نشد.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه این جلسه به درخواست رئیس اداره گاز شهرستان تشکیل شد، ادامه داد: اختلاف نظرهایی بین دستگاه‌ها برای گازرسانی به منطقه اوزون تپه وجود داشت که درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

عباسی اضافه کرد: چندی پیش بنیاد مستضعفان در نامه‌ای مدعی مالکیت این منطقه بود و اعلام کرده بود برای گازرسانی اوزون تپه باید با آن‌ها هماهنگی لازم انجام می‌شد که این امر میسر نشده است.

وی با اشاره به ارسال این نامه توسط مدیرکل بنیاد مستضعفان، افزود: در این نامه با توجه به وضعیت ساخت و سازهای این منطقه و تصرفات غیرقانونی برخی ساکنان این گازرسانی علاوه بر خطرناک بودن، موجب تثبیت تصرف ساکنان غیرمجاز اعلام شده است.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس به توافق سال ۹۵ بین شهرداری و بنیاد مستضعفان اشاره و تصریح کرد: بر اساس آن باید مالکیت این منطقه به صورت کامل به شهرداری منتقل شود اما به دلایلی چند ماهی است که اجرایی نشده و اخیرا نیز شهرداری این قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کرده و به صورت کتبی این موضوع را اعلام کرده است.

عباسی در ادامه بیان کرد: اداره گاز هم بر اساس قوانین و مقررات موجود، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی که ساخت و سازهای غیرمجاز را هم با اخذ تعهد محضری سه ساله از انشعابات برخوردار می‌داند، لوله گذاری را با دستور مقامات ارشد استان انجام داده است.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مالک آن اراضی مشخص شود، ابراز داشت: انشعابات به نام مالک واگذار می‌شود و تاکنون تعداد زیادی از ساکنان که از افراد بومی بوده فاقد اسناد مالکیتی هستند و مالک بنیاد مستضعفان است.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس جلسه مشترکی بین شورا و شهرداری بومهن با مسؤولان بنیاد مستضعفان را از مصوبات این جلسه برشمرد و تصریح کرد: اگر واگذاری‌ها تعیین تکلیف شود گازرسانی به این منطقه به سرعت پایان خواهد یافت زیرا فارغ از اینکه مردم این منطقه در نبود گاز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند اما بحث جان حفظ جان مردم از همه چیز مهم‌تر است.

عباسی ابراز امیدواری کرد با تأییدیه مهندسان ناظر و ذیصلاح نظام مهندسی و رفع نواقص احتمالی ساختمان‌ها گازرسانی اوزون تپه به زودی انجام و به اتمام برسد.

وی با اعلام اینکه لوله گذاری و هواگیری خطوط انتقال گاز اوزون تپه به اتمام رسیده و فقط بحث اتصال خطوط فرعی گاز و لوله گذاری منازل باقی مانده است، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان به صورت کتبی مخالفت خود را اعلام کرده و با اعلام خطرات احتمالی و تصرف اراضی جلوی انتقال گاز را گرفته و اداره کل گاز تهران این موضوع را از استاندار تهران پیگیری خواهد کرد.

معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس زمان اعلام فسخ قرارداد شهرداری با بنیاد مستضعفان را سال ۹۵ برشمرد و ادامه داد: به ادعای شهردار بومهن در این توافق و در تمام بندهای آن مصلحت شهر در نظر گرفته نشده و تمام موارد به سود بنیاد مستضعفان بوده و سهم شهرداری بسیار کم بوده است.

عباسی با بیان اینکه در این قرارداد مقرر شده به ازای این واگذاری یک قعطه زمین به بنیاد واگذار شود و این زمین بدون معارض باشد اما زمین‌های دریافتی دارای معارض است، ادامه داد: در یکی از بندها آن قسمتی از زمین‌ها که بدون معارض است و زمین‌های بکر در اختیار بنیاد قرار می‌گرفت و به نوعی مصلحت شهرداری و شهر در این قرارداد در نظر گرفته نشده است.

وی در خصوص به اتمام رسیدن لوله گذاری در این منطقه گفت: تلاش می‌کنیم در اولین فرصت و زمان ممکن این گازرسانی به اتمام برسد زیرا بحث اجرای شبکه اصلی انتقال گاز به اتمام رسیده اما ادامه عملیات منوط به یک اقدامات اداری است که با کمک بنیاد و شهرداری و مشخص شدن مالکیت این منطقه به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا