اختتامیه طرح توانمندسازی صدف ویژه دانشجویان در پردیس برگزار شد

مراسم اختتامیه چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف، ویژه ناحیه نوآوری پردیس با هدف توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جهت تسهیل ورود آنها به بازار کار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط‌ عمومی پارک فناوری پردیس، مجتبی جباری پور مدیرکل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس در خصوص اهداف برگزاری طرح گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کسب توانمندی در زمینه‌ مهارت‌های نرم ازجمله عوامل مؤثر در ورود موفق افراد به بازار کار است.

وی تاکید کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهدبسیاری از دانشجویان با اصول اولیه کار در شرکت‌ها آشنا نیستند و به موضوعات غیر فنی اشراف ندارند، برای مثال یک فرد باید توانایی حل مسئله، برقراری ارتباط در محیط کار، آشنایی با فنون مذاکره و تفکر سیستمی داشته باشد که در دنیا به مهارت‌های نرم شناخته می‌شود ،مهارت‌های سخت را می‌شود کم کم آموزش داد؛ اما مهارت‌های نرم نیاز جدی برای کسب و کارها است و به همین دلیل در بازه‌های زمانی مختلف، آموزش مهارت‌های نرم در قالب طرح توانمندسازی را برگزار کردیم.

جباری پور خاطر نشان کرد: طرح صدف برگرفته از همکاری صنعت، دانشگاه و فناوری است، هدف طرح صدف کارآفرین کردن افراد نیست و قرار نیست تمامی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کارآفرین شوند و استارت‌آپ راه‌اندازی کنند، بلکه دانشجویان مهارت کار در فضاهای مختلف کار از جمله فضای استارت‌آپی و کارآفرینی را آموزش می‌بینند.

بنابر این گزارش، سخنرانی مهدی هادیان‌پور مدیرعامل شرکت آیسان طب از اعضای پارک فناوری پردیس به عنوان کارآفرین برتر ، پانل انتقال تجربه با حضور ابوالفضل حسنی مدیر عامل شرکت ایده کاوان صنعت پردیس و فواد فرامرزی مدیرعامل شرکت پاسارگاد طب ایرسا از اعضای پارک فناوری پردیس و همچنین انتقال تجربه ۴ نفر از شرکت‌کنندگان طرح صدف در خصوص تجربه حضور در طرح، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

طرح توانمندسازی صدف ویژه ناحیه نوآوری پردیس به‌منظور افزایش توانمندی و مهارت افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جهت تسهیل ورود آن‌ها به بازار کار، توسط پارک فناوری پردیس و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور سال جاری برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا