امام جمعه پردیس:

احداث متروی پردیس در انتظار تصمیم شهردار تهران است

امام جمعه پردیس با بیان اینکه آغاز به کار متروی این شهرستان در انتظار تصمیم شهردار تهران است، گفت: این طرح ملی با پشت سرگذاشتن مشکلات فراوان و پیگیری‌های شرکت عمران پردیس مصوبات لازم را دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مصوبه شورای ترافیک کشور، مصوبه دولت، مصوبه شورای ترافیک تهران، مصوبه محیط زیست و دستور وزیر برای متروی تهران به پردیس گرفته شده و برای شروع به کار این طرح ملی فقط نیاز به تائید شهردار تهران داریم.

وی افزود: چندین ماه است که این پروژه در شهرداری تهران معطل مانده زیرا ۳۰۰ اصله درخت در ضلع غربی جاجرود باید جابجا شود و شرکت عمران متعهد شده تا این جابجایی را انجام دهد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: از علیرضا زاکانی شهردار تهران درخواست و انتظار داریم که این مورد را با سرعت پیگیری و دستورات لازم را صادر کنند تا این موضوع که در سازمان بوستان های شهرداری تهران معطل مانده به سرعت رفع شود.

حسینی ادامه داد: مشکلات تردد مردم از تهران به پردیس و برعکس منتظر این دستور است و با آغاز به کار مترو، خودروی کمتری وارد تهران شود که در کاهش ترافیک، آلودگی هوا و صرفه جویی بنزین نیز تاثیر بسیاری خواهد داشت.

وی افزود: بنابر اطلاعات دریافتی، مجوز زیست محیطی ساخت مترو پردیس در تاریخ ۲۲ تیر ماه سال ۱۴۰۰ صادر شده است و این خط مترو علاوه بر سرویس دهی به شهرستان‌های شمال شرق استان تهران شامل بومهن، رودهن، دماوند و فیروزکوه، می‌تواند مورد استفاده مسافران ورودی از استان‌های گلستان و مازندران نیز قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بنا به اظهارات مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، اولویت جدی این شرکت حفظ محیط زیست در مسیر متروی تهران – پردیس است و با توجه به اینکه ۱۹ کیلومتر از مسیر متروی تهران- پردیس در زیر زمین و به صورت تونل خواهد بود، بخش عمده راه احداثی معضل تخریب فضای سبز ندارد.

به گفته وی، به علت احداث پل ۷۰۰ متری و پرتال ورودی تونل‌ها، بخش کمی از مسیر روباز پروژه در محدوده جاجرود واقع شده که در همین خصوص تدابیری اندیشیده شده تا بتوان بدون آسیب به محیط زیست، بخش روباز در این منطقه احداث شود و طی نشستی که با یکی از شرکت‌های معتبر در خصوص جابجایی حدود ٣٠٠ درخت این محدوده و انتقال به مکانی در اطراف آن، جهت جلوگیری از خشک شدن و یا قطع درختان چاره اندیشی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا