بررسی مشکلات تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ در شهر پردیس

با حضور فرماندار شهرستان پردیس مشکلات محیط زیستی احداث تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شهر پردیس بررسی شد.

به گزارش صبح پردیس، عبدالعظیم رضایی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ در دو مادول و هرکدام با ظرفیت تحت پوشش قرار دادن ۱۴۰ هزار نفر در شبانه‌روز برای پوشش دهی فاضلاب فازهای جدید مسکن مهر شهر پردیس احداث خواهد شد.

وی این تصفیه خانه را دارای اهمیت فوق العاده ای در شهرستان دانست و بر لزوم تسریع در آغاز عملیات اجرایی احداث این تصفیه خانه تاکید کرد.

رضایی گفت: تاکنون بخش بزرگی از مسیر خط انتقال فاضلاب احداث شده و امیدواریم تا یک ماه آینده عملیات احداث ساختمان تصفیه خانه نیز آغاز شود.

رضایی عنوان کرد: ادارات متولی از جمله محیط زیست، امور آب و منابع طبیعی باید حداکثر همکاری را در صدور مجوزهای لازم با شرکت عمران انجام دهند.

براساس این گزارش، با پیگیری فرماندار پردیس و معاون فنی اداره کل شهرسازی استانداری تهران اندک موارد باقی‌مانده توسط شرکت آب منطقه‌ای و اداره حفاظت محیط زیست رفع و رجوع شد و به زودی این پروژه بزرگ زیرساختی به مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار خواهد رسید.

تصفیه‌خانه شماره ۲ پردیس یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیرساختی کشور به حساب می‌آید که مجوز ساخت آن در سال گذشته و پس از پیگیری‌های فراوان توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور صادر شد.

مدول اول این تصفیه‌خانه قادر به تصفیه فاضلاب جمعیت ۱۴۴ هزار نفری خواهد بود که در ادامه و پس از در مدار قرار گرفتن مدول دوم، فاضلاب ۲۸۸ هزار نفر در فازهای مسکن مهر پردیس تصفیه‌ خواهد شد و باعث می‌شود تا پردیس ده‌ها سال مشکلی بابت دفع فاضلاب نداشته باشد.

پساب تولیدشده در این تصفیه‌خانه مورد استفاده در بخش‌های کشاورزی و فضای سبز قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا