اعلام مختصات سه محل برای احداث آرامستان پردیس/ معرفی یک قطعه زمین به مساحت ۵۰ هکتار از سوی اداره اوقاف پردیس و راه و شهرسازی پردیس و کارشناسی محیط زیست

اعلام مختصات سه محل برای احداث آرامستان پردیس توسط شرکت عمران پردیس و اعلام نظر یک زمین به مساحت 50 هکتار از سوی اداره راه و شهرسازی و اداره اوقاف و امور خیریه پردیس و کارشناسی اداره محیط‌زیست پردیس از موارد اعلام شده در نشست جانمایی محل آرامستان شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست جانمایی محل آرامستان شهرستان پردیس به ریاست نوید عباسی معاون عمرانی فرماندار در محل فرمانداری پردیس با حضور مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس، روسای شوراهای اسلامی شهرهای پردیس و بومهن، شهردار پردیس، روسای ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی، محیط‌زیست، اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و نماینده اداره منابع طبیعی برگزار شد.

سید علی موسوی رئیس شورای اسلامی شهر پردیس در ابتدا با اشاره به اینکه روند پیگیری احداث آرامستان در شهرستان پردیس به دلیل قرار گرفتن بیش از نیمی از اراضی شهرستان پردیس در پهنه حفاظتی محیط‌زیست به نزدیک ۱۰ سال رسیده است، خواستار ورود مسئولان فرادستی برای رفع مشکل شد.

عزیز میکاییلی رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس نیز قرار داشتن اراضی پیشنهادشده بدین منظور در سنوات گذشته را در مناطق چهارگانه محیط‌زیست از دلایل انجام نشدن کار خواند و خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند بررسی در جلسات و کارگروه‌های تخصصی استانی و کشوری است که زمان زیادی را می‌طلبد به همین دلیل اگر اراضی در مکان‌هایی غیر از این مناطق باشد می‌توان با دید مثبت موضوع را بررسی و هرچه سریع‌تر به نتیجه رسید.

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس نیز در ادامه ضمن اشاره به سابقه چندساله پیگیری احداث آرامستان پردیس به دلیل شرایط زیست‌محیطی منطقه و تأیید سخنان رئیس شورای اسلامی شهر پردیس گفت: در سنوات گذشته مشکلاتی وجود داشت که با ورود مسئولان کشوری برطرف شد و در این مورد که یکی از اولویت‌ها و چالش‌های مجموعه مدیریت شهرستان است نیز می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

نوید عباسی معاون عمرانی فرماندار پردیس نیز پس از ارائه گزارش روسای ادارات حاضر، جانمایی و احداث آرامستان را از هر برنامه و طرح دیگری مهم‌تر دانست و افزود: سه محل از سوی شرکت عمران شهر پردیس پیشنهادشده و دو مکان دیگر نیز در نظر گرفته‌شده است که همه این موارد به‌صورت موازی در دست بررسی و پیگیری است.

وی افزود: برخی از این اراضی در عرصه حفاظتی محیط‌زیست قرار دارند و نظر کارشناسی اداره حفاظت محیط‌زیست بر روی آن بسیار مهم است و برخی دیگر برای تأیید نیازمند تهیه و ابلاغ طرح‌های هادی روستایی هستند که هر دو این موارد با توجه به اهمیت وجود آرامستان در شهرستان پردیس در حال پیگیری است.

در پایان و پس از تبادل‌نظر حاضرین مقرر شد شرکت عمران شهر پردیس نسبت به اعلام مختصات سه محل برای احداث آرامستان اقدام کند. همچنین اداره راه و شهرسازی و اداره اوقاف و امور خیریه نیز هرکدام نسبت به اعلام نظر کارشناسی و معرفی یک قطعه زمین به مساحت ۵۰ هکتار اقدام کرده و اداره محیط‌زیست ظرف یک هفته نظر کارشناسی خود را در این رابطه اعلام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا