اجرای پویش مردمی بی‌زباله با حضور استاندار تهران/ محدوده سد لتیان تا ماملو پاک‌سازی شد

پویش مردمی بی‌زباله با حضور استاندار تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ همزمان با گرامیداشت هفته زمین پاک با شعار”سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز” حاشیه رودخانه جاجرود از سد لتیان تا سد ماملو در ۴ محور و ۶ مسیر اصلی با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مدیران سازمانی، استانی و محلی و اقشار مختلف مردم پاکسازی شد.
فخاری ضمن حضور در منطقه سعید آباد جاجرود و در حاشیه این برنامه با اشاره به اینکه پویش و پایش مردمی برای پاکسازی محیط زندگی و حاشیه رودخانه جاجرود از سد لتیان تا سد ماملو ابتکار عملی بود که محیط زیست استان تهران در دستور کار قرار داد، اظهار داشت: این اقدام تلاش زیبنده ای است که عموما با مسائل زیست محیطی در ارتباط است و زمینه برای استفاده بهتر از ظرفیت های طبیعی این منطقه را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه این منطقه پایین دست لتیان و حوزه آبریز سد ماملو  بوده و بدلیل اثرات زیست محیطی فراوانی که بر آب شرب منطقه شرق تهران دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: تلاش این برنامه پاکسازی این است که این منطقه از زباله پاکسازی شود تا مردم بتوانند از آب بهتری برخوردار باشند.
استاندار تهران عنوان کرد: امیدواریم با این پویش مردمی، فرهنگ نظافت عمومی تقویت شود و مردم بتوانند از ظرفیت های طبیعی این منطقه استفاده بهینه داشته باشند.
فخاری سپس گفت: بخشی از این آلودگی که در منطقه مشاهده می شود ناشی از اقدامات انسانی است که نیاز به ابزار و لوازم خاصی برای پاکسازی دارد، اما بخشی از حاشیه رودخانه که در دسترس شهروندان قرار دارد در این مرحله پاکسازی خواهد شد.
وی به نقش موثر آموزش در ارتقاء فرهنگ محیط زیستی شهروندان به ویژه کودکان اشاره کرد و افزود: باید به کودکانمان حفظ محیط زیست و پاکیزه نگاه داشتن آن را آموزش دهیم و طبیعی است که اگر کودکان به درستی آموزش نبینند، این گونه رفتارها و ناملایمتی ها با طبیعت و محیط زیست، نسل به نسل منتقل می شود.
استاندار تهران ادامه داد: امروز همت و اراده خود مردم بود که باعث شکل گیری این پویش و انجام این برنامه پاکسازی شد و ما هم تلاش کردیم به سهم خود در این برنامه حضور داشته باشیم تا به اتفاق هم فرهنگی را جاری کنیم که از دیرباز نزد ایرانیان بوده و با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما عجین است.
فخاری  در مورد وضعیت رودخانه های تهران با اشاره به اینکه ناهنجاری های زیادی دیده می شود و این ناشی از عدم استفاده صحیح از محیط پیرامونی است، خاطرنشان کرد: توصیه می شود شهروندانی که برای تفریح و تفرج به حاشیه رودخانه ها می آیند بعد از استفاده از طبیعت، زباله های خود را در محیط رها نکنند تا همواره این طبیعت برای همه قابل استفاده باشد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا