اجرای طرح محله‌محوری در پردیس/ واگذاری منطقه ازون‌تپه به شهرداری بومهن در مراحل پایانی است

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه طرح شناسایی افراد معتمد هر محله، برای اعلام و رسیدگی به مشکلات محله‌ها آغاز شده است، گفت: واگذاری منطقه ازون‌تپه به شهرداری بومهن در مراحل پایانی است.

صادق بنیادی در خصوص اجرای طرح تقسیم‌کار ملی در شهرستان پردیس اظهار داشت: وزارت کشور طرح تقسیم‌کار ملی را برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور تصویب و برای اجرای آن این مصوبه را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

وی افزود: توجه به چند شاخص مهم شهرستان پردیس لازم است که می‌توان به شاخص بالای مهاجرت، ساخت مسکن مهر و به طبع آن تنوع قومیتی که در شهرستان پردیس ایجاد شده است، اشاره کرد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: عدم هویت‌محوری محله‌ها نیز باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و بالعکس محله‌هایی با هویت دیرینه که ساکنان تعریف‌شده‌ای داشته باشند، باعث کنترل و کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

بنیادی با بیان اینکه در شهرستان پردیس اجرای این طرح جای کار بسیار زیادی دارد، گفت: طی دو سال اخیر تلاش داشتیم با احداث سراهای محله و فرهنگسراها این مشکلات را تا جای ممکن کاهش دهیم.

وی بیان کرد: همچنین طرح شناسایی افراد شاخص و معتمد هر محله، برای اعلام و رسیدگی به مشکلات محله‌ها را آغاز کردیم تا محله‌محوری را شهرستان پردیس ایجاد کنیم.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: شهرداری‌های پردیس و بومهن نیز کمک خوبی در این زمینه داشتند؛ اما هنوز در ابتدای کار هستیم و باید تلاش بیشتری را انجام دهیم تا به محله‌هایمان هویت ببخشیم، پتانسیل افرادی را که در محله‌ها محوریت داشته باشند را نیز در نظر گرفته‌ایم تا مشکلات و دغدغه ساکنان را به گوش مسؤولان این شهرستان برسانند.

بنیادی تصریح کرد: متأسفانه در شهر پردیس به دلیل نبود شورای اسلامی شهر که پل ارتباطی شهروندان با مسؤولان و دستگاه‌های دولتی هستند، حلقه مفقوده‌ای وجود دارد که بدین‌صورت باید این خلع رفع شود؛ اما امیدواریم طی انتخابات آینده مردم اعضای شورای شهر را انتخاب کنند تا این نقص برطرف شود.

وی اظهار کرد: در شهر بومهن بعضی از اعضای شورای شهر یکسری از فعالیت‌های اجتماعی را با احداث چند سرای محله آغاز کردند که محورهای ارتباطی مردم و مسؤولان ایجاد شده است.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان پردیس افزود: از مهم‌ترین مسائلی که این طرح به آن اشاره می‌کند، می‌توان به آسیب‌های جدی و بحرانی که می‌توانند اثرات سوء بیشتری را داشته باشند، مانند حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده که متأسفانه شهرستان پردیس با آن مواجه است، اشاره کرد.

بنیادی با اشاره به مشکلات موجود در ازون‌تپه بومهن از جمله مشکلات اجتماعی و …، گفت: با پیگیری‌های فرماندار پردیس و مجموعه مدیران شهر توانستیم، رفع مشکلات این منطقه را در استان تهران به‌عنوان طرح اعلام کنیم و پیرو آن زمینه ساماندهی ازون‌تپه که مسائل و موضوعات اجتماعی و امنیتی بسیاری دارد را آغاز کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بحث واگذاری این منطقه توسط بنیاد مستضعفان به شهرداری بومهن در مراحل پایانی است و در صورت اتمام مشکلات واگذاری، شهرداری این منطقه را تحویل خواهد گرفت و سپس بعد از تشکیل ستاد ساماندهی با ریاست فرماندار پردیس، این ستاد بر اساس مصوبه هیأت وزیران در شهرستان پردیس آغاز به کار خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا