اجرای طرح فیبر نوری در پردیس آغاز شد/ ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای فیبر نوری استان تهران

مدیرعامل مخابرات منطقه‌ای تهران گفت: مجوز بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار را در استان تهران برای فیبر نوری دریافت کردیم و امروز این طرح در پردیس آغاز شد.

  به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس از فارس ، پیش از ظهر امروز مراسم رونمایی از طرح نجما که به اجرای طرح فیبر نوری استان تهران اختصاص دارد در سالن اجتماعات شهرداری پردیس و با حضور مدیران شرکت مخابرات استان تهران، امام جمعه، فرماندار و دیگر‌ مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

سید علی ملک جعفریان مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه تهران، در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درخصوص این طرح، اظهار‌ کرد: برای اجرای طرح نجما که نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در سطح استان تهران است اقدامات لازم صورت گرفت و برای اجرای این طرح مجوز دریافت 2 هزار و 730 میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌ایم.

وی گفت: این طرح در شهرستان پردیس به صورت نمادین افتتاح و در برخی مناطق این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه‌ای تهران با بیان اینکه امروز فناوری اطلاعات و به دنبال آن ارتباطات به زندگی هم‌وطنان وصل و امری جدایی ناپذیر است، عنوان کرد: پیش از این شرکت ها و سازمان‌ها ارتباط‌ها را به صورت بی‌سیم انجام می دادند و نقاط مرکزی را به صورت فیزیکی وصل می کردند، اما امروز ADSL دیگر پاسخگو نیست.

ملک جعفریان تصریح کرد: در طرح نجما نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران، طرح هفته‌های نوری را اجرا می کنیم تا بتوانیم با شعار و هدف مشخص در استان تهران توسعه داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به تغییراتی که در حوزه کسب و کار اتفاق می افتد، تامین این زیر ساخت برای توسعه سالهای آینده ضروری است تا بتوانیم بهره برداری بهینه داشته  باشیم.

توسعه سرعت اینترنت در کشور الزامی است

در ادامه سمیع الله صادقی آرانی عضو هیات مدیره مخابرات استان تهران در جمع خبرنگاران درخصوص توسعه فیبر نوری در استان، بیان کرد: فیبرهای نوری توسعه پذیر هستند و در طی 15 سال آینده دیگر نیازی به تغییر زیر ساخت‌ها نیست.

وی ابراز کرد: توسعه شبکه فیبر نوری جزو ضروریات اول کشور است و در طرح فیبر نوری، با دستگاه‌هایی که در دو طرف فیبر اضافه می شود، هر سرعتی که هم‌وطنان نیاز داشته باشد با گیگ بالا تامین خواهد شد.

عضو هیات مدیره مخابرات استان تهران، تاکید کرد: باید تمامی سازمان‌ها پای کار آمده و کمک کنند تا این پروژه به درستی در کل کشور پیاده سازی شود زیرا در این حوزه مخابرات یکی از اصلی ترین اپراتورهایی است که نقش اصلی را دارد.

صادقی آرانی عنوان کرد: اجرای پروژه نجما در شهرستان‌های استان تهران با هدف تامین ارتباط پایدار و زمینه سازی برای تسهیل اشتغال و تولید شغل در حال اجرا بوده و این روند پیشرفت بدون وقفه انجام می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا