به همت اداره بهداشت شهرستان‌ پردیس انجام شد:

اجرای طرح شنوایی‌سنجی نوزادان روستای باغکمش در خانه بهداشت

طرح شنوایی‌سنجی نوزادان در خانه بهداشت روستای باغکمش اجرا گردید.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان پردیس؛ از سوی اداره بهداشت شهرستان پردیس طرح شنوایی سنجی نوزادان تا ۱۸ ماه برای نوزادانی که به هر علتی‌، خدمات غربالگری شنوائی را دریافت نکرده بودند، در خانه‌ بهداشت روستای باغکمش اجرا شد.

جهت بررسی شنوایی نوزادان از روشی به نام غربالگری شنوایی استفاده می‌شود که روشی سریع و آسان و قابل اعتماد می‌باشد که توسط تستهایی به نام OAE و AABR که بدون درد و خطر می‌باشند و در شرایطی که نوزاد آرام است انجام می‌شود‌.

در آزمون OAE صدا به گوش فرستاده می‌شود و عکس العمل‌های سلول‌های مویی گوش ثبت می‌گردد بدون آنکه به گوش آسیبی برسد‌. درآزمونAABR نیز صدا توسط میکروفن بسیار کوچک به گوش نوزاد فرستاده  و امواج از طریق الکترودهای نصب شده بر روی پوست صورت جمع می‌شود و شنوائی نوزادان ارزیابی می‌گردد. گفتنی است بهترین زمان معاینه شنوائی نوزادان از بدو تولد تا یک ماهگی  می‌باشد.

با غربالگری شنوایی در صورت وجود مشکل شنوائی‌، قبل از 3 ماهگی تشخیص داده می‌شود و در صورت نیاز قبل از 6 ماهگی اقدامات مورد نیاز (درمانی ، توانبخشی و … ) آغاز می‌گردد.

مجموعه دهیاری روستای باغکمش همکاری در خصوص اطلاعرسانی به مادران را در روزهای اخیر در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و سلامت نوزادان انجام داد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا