شهردار بومهن خبرداد:

اجرای طرح جهادی آسفالت معابر بومهن از نیمه تیر تا نیمه شهریور

شهردار بومهن گفت: طرح جهادی آسفالت و لکه گیری معابر شهر بومهن از نیمه تیر تا نیمه شهریور ماه اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بومهن، مجتبی رضا زاده در حاشیه برگزاری چهارمین قرار خدمت در مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) در محله منظریه (ترک آباد) اظهار داشت: طرح جهادی آسفالت معابر با اولویت مناطق کم برخوردار، مانند محلات ترک آباد و شهر آباد در ناحیه یک شهری بصورت بهسازی و لکه گیری از نیمه تیرماه تا نیمه شهریور اجرا می شود.

وی با اشاره به بازدید دو ساعته میدانی خود از محله ترک آباد پیش از برگزاری قرار خدمت، توضیح داد: به عنوان خادم مردم می گویم که در این محله ساکنان شرایط مناسبی برای زندگی ندارند، تراکم جمعیت و بافت قدیمی که از ۵۰ سال پیش شکل گرفته، تردد در معابر را سخت کرده است.

شهردار بومهن گفت: عرض کم معابر، عدم وجود پارکینگ و پارک خودروها در معابر، تردد خودروهای امدادی در مواقع لزوم را غیرممکن میسازد.

رضا زاده ادامه داد: تردد خودروهای خدماتی هم با همین مشکل روبروست و ارائه خدماتی همچون جمع آوری زباله در ساعات خلوت تر محله مانند ساعات اولیه صبح با دستگاههای غیرمکانیزه و بصورت سنتی ارایه می شود.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه جمع آوری پسماند تاکید کرده و توضیح داد: عدم دفع صحیح زباله از نظر محل قرارگیری و یا زمان انجام آن، باعث شده تا ساکنان منطقه شاهد بی نظمی و ریخته شدن زباله در گوشه و کنار محله باشند.

شهردار بومهن افزایش تعداد سطل های زباله را راهکار فیزیکی و تبلیغات محیطی، آگاهسازی مردم در حسینیه ها، تکایا و مساجد را راهکاری فرهنگی برای رفع این مشکل خواند.

رضازاده برضرورت توسعه بافت محله ترک آباد اشاره کرده و اظهار داشت: برای تبدیل زمینهای با وسعت مناسب به فضای سبز، خدماتی و آموزشی نیازمند همکاری معتمدین و همراهی مالکان هستیم.

وی تصریح کرد: از آنجاییکه این منطقه تاکنون یکی از مناطق کمتر برخوردار بوده در نظرداریم با توجه بیشتر شرایط محیطی ارتقاء دهیم و به همین منظور مشکلات موجود و راهکارهای اعلامی را مستند سازی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا