اجرای طرح انضباط شهری با همراهی دستگاه‌ها در بومهن

شهردار بومهن گفت: طرح انضباط اجتماعی با همراهی و هم افزایی دستگاه‌ها با هدف ساماندهی شهری اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، مجتبی رضا زاده روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ساماندهی مشاغل مزاحم اظهار داشت: شرایط موجود شهر بومهن نتیجه رفتارهای چند گانه و بدون رعایت جوانب در گذشته است و قصد داریم با اجرای طرح انضباط شهری ساماندهی مشاغل مزاحم را که مطالبه بر حق شهروندان است را اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه موضوعات مختلف مانع از اجرای ماموریت‌ها اهداف و ساماندهی و ایجاد نظم شهری نیست، اظهار داشت: از مجموعه ها درخواست و انتظار داریم که با وجود مشکلات درون سازمانی به اندازه توان خود برای اجرای طرح با ما همراهی کنند.

شهردار بومهن گفت: حوزه خدمات شهری کار انضباط شهری را به صورت علمی و بر اساس رفتار اجتماعی و وضعیت شهروندان کارها را پیش ببرد و به ضوابط و مقررات قانونی اشراف داشته باشد.

رضازاده با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در طرح انظباط شهری، اظهارداشت: در طی یک ماه گذشته با نصب بنر در معابر شلوغ شهری درباره موارد قانونی سد معبر بنر اطلاع رسانی نصب شده است، قوانین را باید به تمام اصناف اطلاع رسانی کنیم تا در رفتار قانونی و سلبی کسبه معترض نشوند.

وی ادامه داد: قوانین و الزامات دستگاه‌ها برای انضباط شهری در یک مجموعه گردآوری شود و با هم همکاری بین دستگاهی امور را پیش ببریم تا شهری منضبط داشته باشیم.

شهردار بومهن گفت: از دستگاه‌های قضایی، امنیتی ، انتظامی، اصناف در خواست و انتظار همراهی و کمک برای اجرای طرح انضباط شهری داریم.

وی با بیان اینکه در طرح انضباط شهری مانع از کسب و کار شهروندان نمی شویم، توضیح داد: در طی چند ماه گذشته شرایط را کنترل و تا حدی ساماندهی کردیم و تا زمانی که بستر مناسب برای جابجایی اصناف را ایجاد نکنیم اعمال قانون نخواهیم کرد.

شهردار بومهن ادامه داد: بیمارستان الغدیر در خیابان شهید صارمی یک ماه دیگر راه اندازی خواهد شد، مشاغل پر سر و صدایی که در مقابل بیمارستان فعالیت دارند که برای بیماران مشکل ساز خواهد شد و از اداره اصناف انتظار داریم که به کسبه مقابل بیمارستان برای جابجایی به صورت مکتوب اطلاع رسانی کند.

رضازاده با اشاره به بسته شدن انتهای خیابان صارمی برای کاهش ترافیک محدوده بیمارستان، اظهار داشت: پس از بسته شدن انتهای خیابان شهید صارمی شاهد کاهش ۴۰ درصدی ترافیک در این محدوده هستیم.

*برگزاری بازرسی مشترک در شهر بومهن

وی از راه اندازی گشت در هفته خبر داد و بیان کرد: با حضور ستاد انضباط شهری، راهور و نظام صنفی ۲ روز در هفته گشت مشترک بازرسی خواهیم داشت و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در ماه اول به اصناف فقط تذکر داده می شود.

شهرداربومهن گفت: صنوف قانون‌مداری که الزامات قانونی را رعایت کرده باشند با اهدای لوح تقدیر، تخفیف در پرداخت عوارض سالیانه و نصب بنر معرفی به عنوان کاسب قانونمدار در طرح انضباط شهری تشویق خواهند شد.

رضا زاده با بیان اینکه دکه‌ها مناسب شهر نیستند و فعالیت آنها در حال حاضر با وجود مغازه های مشابه توجیهی ندارد، توضیح داد: در شهر بومهن ۱۸ دکه فعالیت دارند که بیشتر آنها به شهرداری بدهکارند و باید بدهی خود را تسویه کنند و اگر در مزایده سوم شرکت نکنند اداره اصناف مجوز آنها را باطل خواهد کرد.

رضازاده ادامه داد: بر اساس مصوبه استانداری مالکان دکه ها باید در مزایده شرکت کنند و پس از برنده شدن در مزایده می توانند به مدت یک سال فعالیت کنند با توجه به اینکه برخی از دکه های فعال در سطح شهر مشکلات امنیتی و انتظامی دارند و باید به آنها رسیدگی شود.

وی با تاکید بر ساماندهی دستفروشان و وانت بارها، اظهار داشت: پس از جانمایی محل مناسب برای دستفروشان و وانت بارها، حضور وانت بارها در بلوار امام خمینی (رض) بلوار اصلی شهر ممنوع می شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا