امام جمعه پردیس:

اجرای سرود سلام فرمانده به زبان‌های مختلف تبیین آرمان‌های انقلاب است/ نظارت بر وضعیت مسکن و نان در اولویت قرار گیرد

امام جمعه پردیس گفت: سه ماه از انتشار سرود سلام فرمانده به زبان ها و گویش های مختلف در ایران و خارج از کشور به زبان های زنده دنیا می گذرد و انتشار این سرود به نوعی تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت: این حماسه بزرگ نشان داد که باید به جریان دینی و فرهنگیِ مردم عمیق تر نگاه کنیم و نیز انقلاب را از کارهای هنری و فرهنگی این شکلی تبیین کرد.

وی افزود: شور و نشاط و شعف معنوی و خرسندی مردم و رهبری، شعله ای بود که با انتشار سرود فرحبخش سلام فرمانده بر خرمن دشمنان افتاد و نقشه های آنها را برای منزوی کردن نظام نقش برآب کرد.

امام جمعه شهرستان پردیس به حضور فعال و قدرت نمایانه ایران در حیاط خلوت آمریکا در آمریکای لاتین، اشاره کرد و توضیح داد: امروز می‌توان به جرأت گفت که منطقه آمریکای لاتین از حیاط خلوتیِ آمریکا و صهیونیست‌ها به عرصه قدرت‌ نمایی ایران تبدیل شده و مواضع مشترک ایران و ونزوئلا و سفر مقامات ایران به کشورهای همسایه یا مقامات کشورهای دیگر به ایران نشان داده که چگونه توطئه‌های غرب برای منزوی کردن ایران را خنثی کرده است.

*چمران‌های امروز نیز دشمن را به دردسر انداخته‌اند

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: امام راحل عظیم الشأن(ره) در پیام شهادت شهید چمران فرمودند«جنگجویی پرهیزکار» و «معلم متعهد» و به همین جهت شهادت ایشان را «شهادت انسان‌ساز» دانستند و امروز اگر دشمن درصدد فتح سوسنگردها است، چمران های امروز دستهای دراز شده به سمت ایران را قطع می کنند.

حسینی ضمن گرامیداشت سالگرد بسیج اساتید، توضیح داد: دشمن در تلاش است تا سوسنگردها را از چنگ ما در بیاورد و به اساتید بسیجی و انقلابی توصیه می شود که با خودساختگی خود و مدیریت دانش آموزان خود همانند شهید چمران عمل کنید تا سوسنگرد های فرهنگی و عقیدتی و دینی و مذهبی و سیاسی و قومی قبیلگی را نتواند فتح کند و دشمن را درعرصه های دینی و فرهنگی و انقلابی به دردسر بیفتد.

وی با تاکید برصرفه جویی و مدیریت مصرف آب برای علاج بحران آب کشور، اظهار داشت: باتوجه به شرایط بحرانی کشور در حوزه منابع آبی و ناکارآمدی قوانین و زیرساخت‌های مربوط به این بخش به‌ نظر می‌رسد سریع‌ترین، کارآمدترین و تنها راه مقابله با تنش‌های آبیِ حال‌حاضر و پیش‌رو، تغییر و اصلاح نحوه نگرش تک تک افراد جامعه به مقوله مصرف در منابع کشور به‌خصوص منابع آبی است.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: کشاورزی امروز بیش از ۹۰ درصد منابع آبی کشور را به خود اختصاص داده است و کشت بی رویه و غیر اصولی محصولات آب بر و کم بهره و همچنین حفر چاه های غیرمجاز و غیر اصولی هر روز به کاهش سطح منابع زیرزمینی آب منجر می‌شود.

*نظارت بر وضعیت مسکن و نان در اولویت قرار گیرد

حسینی گفت : مردم انتظار دارند مسئولان بر وضعیت مسکن و نان نظارت جدی داشته باشند، صف‌های طولانی خرید نان که برخی مواقع چند ساعت به طول می انجامد به دلایل کاهش ساعات پخت نان، کم فروشی نانوایان و یا کاهش سهمیه آرد است و مردم از مسئولین انتظار دارند که نظارت جدی بر برنانوائی ها را دارند.

وی به وضعیت رهن و اجاره مسکن افسار گسیخته، اشاره کرد و توضیح داد: امروز عده ای از مردم در تهدید جدی بی سرپناهی قرار دارند که برخی صاحب خانه ها بعلت عدم توان پرداخت اجاره بهای دلخواه، مستاجران خود را بیرون می اندازند و از مسئولان متولی درخواست داریم که یک فکری به حال این رهن و اجاره های افسارگسیخته کنند و قوه قضائیه هم در زمان صدور حکم تخلیه شرایط مستاجران را در نظر داشته باشد.

امام جمعه شهرستان پردیس با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی ،اظهار داشت: ایجاد امنیت و مبارزه با زورگیران و باندهای شرور و قاچاق و توزیع موادمخدر و دستگیری اراذل و اوباش سابقه دار که توسط نیروی انتظامی در شهرستان که با فرماندهی سرهنگ بهزاد عبدیان قابل تقدیر است.

حسینی با اشاره به برخی مشکلات شهر سعید آباد جاجرود، اظهار داشت: کمبود آب شرب و مشکل فاضلاب شهری، کمبود امکانات تفریحی، ورزشی و خدماتی دراین شهر برای شهروندان مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

وی ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی :توضیح داد: آزادسازی اراضی کشاورزی ، ساماندهی دامداری های کوچک روستائی افزایش دوبرابری واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی ، رشد احداث گلخانه محصولات کشاورزی ، تلاش در تامین کالاهای اساسی در جهت تنظیم بازار ، افزایش ظرفیت تولید شیر از ۸ تن به بیش از ۸۰ تن در روز و عرضه محصولات باغی و دامی و گلخانه ای شهرستان توسط اداره جهاد کشاورزی قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا در پایان نماز جمعه این هفته میز خدمت اداره جهاد کشاورزی و اداره مالیات با حضور کارشناسان برگزار با پاسخگویی به سوالات شهروندان در موضوعات مرتبط بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا