اجرایی شدن ساماندهی بافت صنعتی خرمدشت و سیاهسنگ در شهر پردیس

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس گفت: ساماندهی بافت های صنعتی خرمدشت وسیاهسنگ (فاز۷) شهر پردیس در راستای اجرای طرح ساماندهی مناطق صنعتی شهرپردیس در حال انجام است.

به گزارش صبح پردیس، «حسن لاله» با اشاره به مشارکت دستگاه‌ها در ساماندهی این ناحیه صنعتی اظهار داشت: مراحل مختلف ساماندهی با حضور مشاورین و نظارت فرمانداری شورای اسلامی شهر وشهرداری پردیس و همکاری شورای صنعتی خرمدشت (فاز ۷) اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت دسترسی آسان صنعتگران و کسبه به بانک و پرداخت عوارض در نواحی صنعتی، اظهار داشت: شهرداری پردیس در بانک ملی سیاهسنگ افتتاح حساب کرده تا کسبه برای امور بانکی به شهر پردیس تردد نکنند و برای خدمات رسانی بهتر، تکمیل ساختمان مجموعه خدمات شهری پردیس در خرمدشت در دست اقدام و اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس با اشاره به مشکل “سندهای مفروض نشده” از پلاک اصلی در مناطق صنعتی، اظهار داشت: در تعیین تکلیف اراضی بافت‌های صنعتی که در طرح جامع وبخصوص درطرح تفصیلی شهر قرار دارند ضرورت دارد که رفع موانع توسعه کسب و کار صنعتگران در اولویت قرار گیرد.

لاله گفت: ساماندهی نواحی صنعتی، توسعه تولید و اشتغال را به همراه دارد و رفع مشکل سندهای مفروض نشده در این راستا راهگشا خواهد بود.

وی با اشاره به مراحل طی شده برای ساماندهی نواحی صنعتی شهر پردیس گفت: برای رسیدن به استاندارهای لازم با مشاور قرارداد منعقد شده و تفاهم نامه نهایی برای تأیید به کمیته انطباق شهرستان ارسال خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس افزود: بر اساس دستورالعمل “شرکت شهرک‌های صنعتی خصوصی” اداره بافت‌های صنعتی با همکاری بین هیأت امنا در فاز ٧ ناحیه صنعتی خرمدشت و شهرداری پردیس اجرایی خواهد شد.

لاله ادامه داد: ممیزی و کدبندی رسته‌های تولیدی، بخش دیگری از امور مربوط به ساماندهی ۵ بافت صنعتی؛ خرمدشت، سیاهسنگ، جاجرود، تپه سیف، وبومهن در شهرستان پردیس است تا اقدامات لازم انجام و به تائید مراجع و شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک برسد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه چند وجهی شهرستان پردیس، اظهار داشت: مناطق صنعتی شهرستان پردیس مزیت نسبی شهرستان محسوب می‌شوندوظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی و توسعه وتولید دارند و با رشد و توسعه جمعیت باید برای توسعه اشتغال نیز برنامه ریزی کرد تا توسعه این شهر تنها به جمعیت و ساخت و ساز مسکونی وتجاری محدود نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس با بیان اینکه در سنوات گذشته برای جمعیت ۱۵۰ هزار نفری پردیس، در نواحی صنعتی پردیس ۴۵ هزار شغل ایجاد شده است، اظهار داشت، جمعیت این شهر پس از بارگذاری کامل در مساکن مهر پردیس به حدود ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسیدکه میزان اشتغال موجود برای جمعیت آینده کافی نیست وقطعا بدون برنامه‌ریزی با بحران اشتغال مواجه خواهیم شد.

لاله افزود: تعیین تکلیف اراضی و ایجاد بستری مناسب در چارچوب قانون با تعرفه‌های صنعتی راهکار مناسبی برای تشویق سرمایه گذار بخش خصوصی در مناطق صنعتی است.

*پردیس شهر علم و صنعت است

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس گفت: سه دانشگاه علوم شناختی، دانشگاه آزاد، پیام نور در پردیس مستقر است و پارک فناوری پردیس محل اسقرار شرکتهای دانش بنیان زیادی است و از سوی دیگر حضور ۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و صنعتی در شهر پردیس را باید نمونه عملی اشتراک علم و صنعت در این شهر دانست.

لاله با بیان اینکه شهر پردیس با ظرفیت‌های علمی و صنعتی موجود نیازهای خود را تأمین می‌کند، اظهار داشت: رونق صنعت وکارآفرینی، درآمدزایی و ایجاد اشتغال چرخه اقتصادی فعال را به همراه دارد و افزایش رفاه وآسایش شهروندان از دیگر مزایای گردش اقتصادی مناسب در منطقه است.

وی ادامه داد: مناطق صنعتی قبل از احداث شهر پردیس در این منطقه مستقر بودند و بعد از آن در طرح جامع به عنوان مناطق کارگاهی و یا ذخیره کارگاهی و سایر کار بری‌های مرتبط دیده شده که دستگاه‌های مرتبط موظف به اجرای آن مطابق مصوبه شورای عالی معماری وشهرسازی ایران هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس ادامه داد: شورای صنعتی خرمدشت هیأت امنایی و با مشارکت صنعتگران اداره می‌شود و این مجموعه برای ساماندهی و بهبود وضعیت نقاط کارگاهی با فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری و سایر ادارات استانی وشهرستانی در تعامل هستند.

لاله گفت: برای ساماندهی و رسیدن به استاندارهای مورد نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی و استانداری تهران ۱۸ ماه به شهرداری پردیس وقت داده شده تا طرح ساماندهی را تکمیل کند که تاکنون زمان زیادی از مدت تعیین شده گذشته و اقدامات زیادی انجام شده است.

وی ادامه داد: بعد از اجرای طرح ساماندهی، شهرداری پردیس با توجه به درآمدی که از نواحی صنعتی دریافت می‌کند، موظف به ارائه خدماتی بهتر از قبل است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا