اجتماع بزرگ صادقیون به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در پردیس و بومهن برگزار شد

اجتماع بزرگ صادقیون(ع) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) با حضور گردهمایی هیات مذهبی دو شهر پردیس و بومهن در امام زاده سلطان مطهر(ع) ده بومهن برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، اجتماع بزرگ صادقیون(ع) به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) با حضور گردهمایی هیات مذهبی دو شهر پردیس و بومهن در امام زاده سلطان مطهر(ع) ده بومهن برگزار شد.

بنابراین گزارش هیات مذهبی از دو شهر بومهن و پردیس با طی کردن مسیرهای متفاوت به سمت شهر بومهن با سینه زنی و زنجیر زنی حرکت کرده و با طی کردن مسیر ۸ کیلومتری به امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن تجمع پایانی و کم نظیری را با مداحی مداحان اهل بیت(ع) شکل دادند.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پردیس در خصوص این مراسم، اظهار کرد: برنامه عزاداری شهادت امام صادق علیه السلام هر ساله در شهرستان پردیس و شهر بومهن برگزار می‌شود اما امسال با هماهنگی بیشتر و ذیل قرارگاه فرهنگی شهرستان پردیس برگزار شد.

وی گفت: امروز هیات مذهبی از دو شهر بومهن و پردیس به مسیر راهپیمایی وارد و با مداحی و عزاداری به سمت محل تجمع حرکت کردند.

حسینی افزود: هیات مذهبی پردیس از مسجد الغدیر به سمت امامزاده سلطان مطهر و از شهر بومهن از مسجد جامع، مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و چندین هیئت و مسجد دیگر در مسیر این راهپیمایی قرار گرفته و با مداحی، سینه زنی و زنجیرزنی مسیر حدود ۸ کیلومتری را طی و به امامزاده سلطان مطهر(ع) رسیدند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: هیات مذهبی در سالروز شهادت امام صادق(ع) در امامزاده سلطان مطهر(ع) تجمع کرده و بر برنامه های مختلفی از جمله مداحی، سخنرانی و سینه زنی برگزار شد.

وی اضافه کرد: ما همگی مدیون ائمه اطهار(ع) هستیم و در این عزاداری‌ها امر اهل بیت علیه السلام زنده نگه داشته شده، تبلیغ دین اسلام و بحث شعاعر دین اسلام مطرح میشود.

حسینی تصریح کرد: عزاداری در کوچه و خیابان ها خود امر به معروف و نهی از منکر است و در حاشیه این مراسم ها از طریق شعر، سخنرانی و مداحی انتظارات و خصوصیات شیعیان امام صادق(ع) مطرح و مردم از انتظارات اهل بیت(ع) و خصوصیات شیعیان مطلع و بحث بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نیز اتفاق می‌افتد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه خوشبختانه آثار این مراسم‌ها در همین عزاداری‌ها مشخص میشود، ابراز کرد: مردم دو شهر بومهن و پردیس با توجه به گرمای هوا حضوری پرشور و کم نظیر داشته و ارادت خود را اینگونه به ائمه اطهار(ع) نشان دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا