لزوم آگاه‌سازی فعالان فضای مجازی پردیس از قوانین حریم شخصی

رییس پلیس فتا شهرستان پردیس گفت: همه افرادی که در فضاهای مجازی فعالیت دارند باید اهتمام ویژه داشته باشند، از قوانین حریم شخصی خودآگاه باشند و به افرادی که در فضای مجازی وجود دارند اعتماد نکنند.

به گزارش صبح پردیس، مهدی تقی دخت در همایش «تبلیغ، اخلاق و رسانه» در محل سالن اجتماعات شهرداری شهر پردیس باحضور مسئولان و فعالان فضای مجازی پردیس طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای بررسی‌شده در این همایش اهمیت امنیت در فضای مجازی است چرا که اطلاعات شخصی و خصوصی افراد از مهم‌ترین دارایی‌های یک فرد محسوب می‌شود.

وی افزود: انواع جرائم سایبری، انگیزه‌ی جرم سایبری و قوانین و مجازات‌های جرائم رایانه‌ای نیز از دیگر محورهای مهم این همایش است که باید به آنها پرداخته شود و موردبحث و بررسی قرار بگیرند.

رییس پلیس فتا شهرستان پردیس با تأکید بر لزوم آگاهی فعالان فضای مجازی پردیس از قوانین حریم شخصی گفت: همه افرادی که در فضاهای مجازی فعالیت دارند باید اهتمام ویژه داشته باشند، از قوانین حریم شخصی خودآگاه باشند و به افرادی که در فضای مجازی وجود دارند اعتماد نکنند؛ زیرا بسیاری از جرائم موجود در اثر اعتمادهای غیرمنطقی در شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه بروز پیدا می‌کنند.

تقی دخت اظهار داشت: لازم به ذکر است که کلیه عزیزانی که از کارت‌های عابر بانک استفاده می‌کنند این نکته امنیتی را مدنظر داشته باشند که رمز کارت‌بانکی محرمانه است و نباید آن را در اختیار فروشنده قرار دهند و هنگام برداشت وجه از دستگاه پوز و ATM نکات امنیتی را رعایت کنند.

وی گفت: الزاماً از افراد و متخصصین جهت امور رایانه‌ای خود استفاده کنیم؛ چرا که دیده شده برخی افراد در قالب متخصص امور رایانه به نصب نرم افزارهای جاسوسی و انتشار نسخه تقلبی از برنامه ارتباطی مبادرت می‌ورزند.

این مقام مسئول در پایان گفت: با توجه به حضور مدیران کافی‌نت‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در این همایش می‌خواهیم رعایت این نکات را مد توجه خود و دیگران قرار دهند و در صورت مواجهه با این‌گونه جرائم مراتب را با شماره تماس ۷۶۲۸۶۰۰۹ که راه ارتباطی مردم با پلیس فتا است در میان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا