آموزش رایگان کودکان افغانستانی بازمانده از تحصیل در سرای محله بومهن

مدیر سرای محله منظریه بومهن گفت: این سرای محله به رایگان آموزش ۷۶ کودک افغانستانی که به دلایلی نتوانستند در سال تحصیلی جاری وارد مدرسه شوند را بر عهده گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، یاور اقتداری روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در حال حاضر حدود ۷۶ دانش آموز افغانستانی که ۲۶ نفر از آنها بزرگسال هستند دراین سرای محله تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سراهای محله آموزش و تقویت مهارت‌های تحصیلی کودکان و نوجوانان است، اظهار داشت: تعدادی از کودکان افغانستانی به دلیل آماده نشدن مدارک، موفق به ثبت نام در مدرسه نشده اند وبه منظور جلوگیری از عقب افتادگی تحصیلی در این سرای محله به رایگان آموش می بینند تا در سال آینده پس از رفع مشکلات ثبت نام، بتوانند در مدارس ثبت نام کنند.

اقتداری ادامه داد: آموزش دانش‌آموزان با هدف مطالعه آسان کتاب و حل مسائل ریاضی توسط مدرس در حال برگزاری است.

مدیر سرای محله منظریه بومهن خاطرنشان کرد: دانش آموزان بر اساس سطح تحصیلات و سن و سال تفکیک شدند تا بر اساس سن و میزان تحصیلات آموزش ببیند.

وی افزود: اهدای نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان مانند دفتر، مداد، پاک کن، تراش بخش دیگری از خدمات ارائه شده به دانش آموزان است اما در برخی از موارد در حوزه منابع درسی کمبود داریم.

در حال حاضر تعداد چهار هزار و ۳۰۰ دانش آموز افغانستانی در مدارس شهرستان پردیس تحصیل می کنند و حدود ۲۰۰ نفر آنان در انتظار انجام مراحل اداری و پذیرش هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا