آغاز فعالیت گشت‌ شناسایی خانه‌های خالی از پردیس/ عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک تخلف است

مشاور وزیر راه و شهرسازی با حضور در شهرستان پردیس گشت شناسایی خانه‌های خالی را از این شهرستان آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از فارس،  سید جواد سادات فیرزنی مشاور وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی، گشت شناسایی خانه‌های خالی در پردیس آغاز شد.

طی این بازدید مسوولان درخصوص خانه‌های خالی و نحوه تعیین اجاره بهاء تحقیقات کرده و مقرر شد اقدامات لازم برای تعیین و تکلیف این موارد صورت بگیرد.

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از کارگزاری مسکن مهر پردیس و املاک این شهر در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی خبر داد و اظهار کرد: در تهران و شهر‌های اقماری از جمله پردیس گشت‌های نظارتی آغاز شده است.

وی گفت: محور نخست این بسته، سرعت بخشی به کشف خانه‌های خالی بر پایه قانون مالیات بر خانه‌های خالی می‌باشد.

سید جواد سادات فیرزنی مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی روز گذشته گفته بود: در ابتدا دو شهر جدید پردیس، پرند و در گام بعدی شهر جدید هشتگرد از نظر شناسایی خانه‌های خالی مورد بازدید گشت‌ها قرار خواهند گرفت.

وی همچنین ادامه داد: در کلان‌شهرها نیز در ابتدا در تهران و سپس سایر کلان‌شهرها، گشت‌های شناسایی خانه‌های خالی فعال خواهند شد، در این گشت‌ها نمایندگان اصناف و سازمان امور مالیاتی حضور دارند تا تخلفات را بررسی و اعلام نظر کنند.

لزوم دریافت کد رهگیری توسط بنگاه‌های معاملاتی

مشاور مسکن وزیر راه و شهرسازی مهمترین تخلفات احتمالی بنگاه‌های معاملات املاک را نداشتن مجوز و همچنین عدم ارایه کد رهگیری برشمرد و افزود: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن، بنگاه های مشاور املاک و موجران و مالکان مکلف به دریافت کد رهگیری از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات هستند. بنابراین معاملات خرید و فروش و اجاره باید دارای کد رهگیری باشند و این موضوع الزام قانونی دارد. عدم دریافت کد رهگیری توسط مشاوران املاک مصداق تخلف از قانون نظام صنفی عرضه خارج از شبکه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا