آغاز فرآیند اعطای دور دوم جایزه انتقال فناوری دی-هشت

رییس پارک فناوری شهر پردیس و دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دي-هشت گفت: فرآیند انتخاب بهترین قرارداد انتقال فناوری میان کشورهای عضو سازمان دی-هشت و دیگر کشورهای اسلامی و اعطای دومین جایزه انتقال فناوری D-8 آغازشده است و امکان ثبت‌نام نامزدهای دریافت جایزه در وب‌سایت شبکه انتقال و تبادل فناوری دی-هشت فراهم است.
به گزارش صبح پردیس، مهدی صفاری نیا دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دي-هشت با اعلام خبر فرآیند انتخاب بهترین قرارداد انتقال فناوری میان کشورهای عضو سازمان دی-هشت و دیگر کشورهای اسلامی و اعطای دومین جایزه انتقال فناوری D-8، اظهار کرد: طرح اعطای «جایزه انتقال فناوری» با حمایت مالی دولت ج.ا.ایران و به همت دبیرخانه D-8 TTEN (پارک فناوری پردیس)، به‌منظور تشویق کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی دی-هشت به مشارکت در فرآیند تبادل فناوری، طی دومین جلسه شورای عالی این شبکه در سال 2015 در نیجریه به تصویب رسید.
وی افزود: بر اساس آیین‌نامه این طرح، به «بهترین مورد انتقال فناوری» که بین حداقل یکی از کشورهای عضو گروه دي-هشت و سایر کشورهای اسلامی، در طول هر سال میلادی صورت گرفته باشد، «جایزه انتقال فناوری شبکه» به مبلغ پنج هزار دلار آمریکا (به هریک از طرفین قرارداد) و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

رییس پارک فناوری پردیس در خصوص دور اول این رویداد خاطرنشان کرد: دور اول این رویداد برای قراردادهای حائز شرایط لازم با موفقیت برگزار شد و از میان قراردادهای انتقال فناوری نامزد که در سال 2015 منعقدشده بود، قرارداد انتقال دانش فنی تولید دو داروی بیوسیمیلار از شرکت ایرانی آریوژن به شرکت مالزیایی اینوبایوونچرز به ارزش 20 میلیون دلار توانست به عنوان بهترین قرارداد انتخاب شود.

صفاری نیا تصریح کرد: اعطای جایزه به این دو شرکت طی مراسمی در حاشیه نشست اتاق‌های بازرگانی هشت کشور در ماه اکتبر سال 2016 در شهر ازمیر در ترکیه و با حضور دبیر کل سازمان دی هشت، آقای دکتر موسوی، انجام پذیرفت.
دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری دي-هشت ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شروع دریافت قراردادهای نامزد برای دور دوم جایزه (مربوط به قراردادهای انتقال فناوری سال 2016)، برای آن دسته از قراردادهای انتقال فناوری واجد شرایط که در بازه زمانی 11 دی 94 (1 ژانویه 2016) الی 10 دی 95 (30 دسامبر 2016) انجام‌شده باشد، امکان معرفی در این رویداد وجود دارد.

رییس پارک فناوری پردیس بیان کرد: قراردادهای حائز شرایط لازم می‌توانند با مراجعه به سایت شبکه به نشانی www.d8tten.org حداکثر تا تاریخ 11 مردادماه 95 (1 آگوست 2016) نسبت به نامزدی قرارداد خود اقدام کنند و آن دسته از قراردادهای انتقال فناوری که پس از بازه زمانی فوق‌الذکر منعقدشده باشد می‌توانند برای شرکت در دوره سوم جایزه (سال 2017) در موعد مقرر به دبیرخانه شبکه معرفی شوند.
وی گفت: «شبکه انتقال و تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی درحال‌توسعه» موسوم به D-8 TTEN بر اساس مصوبه سومین اجلاس وزرای صنعت کشورهای عضو دي-هشت در سال 91 در داکای بنگلادش راه‌اندازی و دبیرخانه آن در پارک فناوری پردیس دایر شد. هدف از این اقدام توسعه همکاری‌های کشورهای عضو در زمینه تبادل فناوری و جذب فناوری‌های پیشرفته و نیز حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان در کشورهای عضو است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا