آغاز طرح دریافت گواهینامه آسان و یک روزه موتور سیکلت در شرق استان تهران

رئیس پلیس راهور استان تهران از اجرای طرح دریافت گواهینامه آسان و یک روزه موتور سیکلت در شرق استان تهران خبر داد.

به‌گزارش صبح پردیس، سرهنگ علی سلیمانی در تشریح جزییات این خبر گفت: این طرح از دوازدهم دی ماه سال جاری عملیاتی و اجرایی شده است.
وی افزود: در این طرح افراد به آسانی و در کمترین زمان در عرض یک روز می توانند گواهینامه موتور سیکلت دریافت کنند و تمامی مراحل حضوری اخذ گواهینامه در یک روز انجام می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تهران از مزایای اجرای این طرح به مواردی چون کاهش 50 درصدی هزینه، حذف امتحان کتبی آیین نامه و تسریع در فرآیند صدور گواهینامه و کاهش افراد فاقد گواهینامه و افزایش ایمنی تردد و کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد.

سرهنگ سلیمانی افزود: زمان اجرای طرح محدود بوده و اظهار امیدواری نمود شهروندان واجد شرایط برای دریافت گواهینامه خود هرچه سریعتر اقدام و در فرصت ایجاد شده از خدمات پلیس راهور استفاده برده و به مقررات رانندگی احترام بگذارند.
لازم به ذکر است متقاضیان فاقد گواهینامه موتورسیکلت سایر شهرستان های تابعه در شرق استان تهران می توانند به آموزشگاه های موتورسیکلت شهرستان های ورامین(بنیامین) و پاکدشت(علی) مراجعه و از خدمات گواهینامه آسان(یک روزه) برخوردار شوند.

شرایط و مراحل اخذ گواهینامه یک روزه به شرح ذیل است:
1-فرد بایستی به صورت اینترنتی در سامانه آموزشگاه رانندگی ایرانیان به آدرس (www.iranianmotorco.ir)ثبت نام کند.
2-فرد باید در سامانه احراز هویت شود.
3-در صورت عدم احراز هویت باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه و پس از احراز هویت مجددا به سامانه آموزشگاه مراجعه نماید.
4-داشتن پلاک موتورسیکلت در سامانه شماره گزاری به نام فرد یا والدین قبل از سال 1402 الزامی است و باید در زمان ثبت نام اطلاعات موتور سیکلت در سامانه ثبت کند.
5- سپس از طریق اینترنت برای مراجعه به پزشک نوبت گرفته و پس از انجام معاینات پزشکی در همان روز به آموزشگاه مراجعه کرده و پس از آموزش مقدماتی ،گواهی طی دوره برای وی صادر میگردد.
6-سپس بایستی بصورت اینترنتی جهت آزمون آیین نامه و عملی نوبت اخذ و به پلیس راهور جهت انجام آزمون مراجعه کنند و پس از قبولی در آزمون در طول یک روز گواهینامه صادر می شود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا