آغاز رسمی پیش فروش انشعاب فاضلاب بومهن

مدیرعامل شرکت آبفای شرق استان تهران با اشاره به آغاز پیش فروش انشعاب فاضلاب بومهن، گفت: شهروندانی که قبل سال اقدام کنند به خرید انشعاب کنند ۴۸ قسط پرداخت می‌کنند، اما بعد از سال جاری ۳۶ ماهه قسط بندی می‌شوند.

به گزارش صبح پردیس، با حضور حجت‌الاسلام حسین توسلی امام‌جمعه، مجتبی صفدری مدیرعامل آبفای شرق استان، نوید عباسی معاون عمرانی فرماندار، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پردیس، شهردار، رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر بومهن، مراسم طرح پیش‌فروش انشعاب فاضلاب بومهن در سالن آمفی‌تئاتر آبفای شرق استان برگزار شد.

مجتبی صفدری مدیرعامل آبفای شرق استان تهران اظهار داشت: امیدواریم با این پیش‌فروش وظیفه خود را به‌خوبی انجام داده باشیم.

وی ادامه داد: درصورتی‌که در مسکن مهر بارگزاری جمعیت صورت بگیرد، مشکلات اجتماعی حادی را تجربه می‌کنیم اما در بخش آب مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرعامل آبفای شرق استان تهران با بیان اینکه دو تصفیه‌خانه آب 150 لیتری را تا خردادماه به بهره‌برداری می‌کنیم، افزود: برای ساخت تصفیه‌خانه آب 800 و 150 لیتری اضطراری طی هفته آینده فراخوان جذب پیمانکار را خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در گلخندان بومهن برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب 14 و نیم هکتار زمین تملک شده تا فاضلاب بومهن، آبعلی و رودهن به این تصفیه‌خانه متصل شود.

صفدری با بیان اینکه کار ثبت‌نام پیش‌فروش در دماوند قبل آغاز طرح و در بومهن و رودهن هم‌زمان با اتمام پروژه آغاز شده، گفت: ساخت پکیج موقت برای بومهن برای ساماندهی فاضلاب را در دستور کار داریم و امسال در دماوند، فیروزکوه، ارجمند، آبسرد و … در 22 بهمن شروع عملیات اجرایی را خواهیم داشت.

در ادامه این مراسم مهدی تهرانی مدیر دفتر مهندسی و توسعه آبفای شرق استان تهران با بیان مشخصات این پروژه اظهار داشت: پیش‌فروش فاضلاب بومهن، طی نظام نامه‌ای در شرق استان تدوین شده و به همین دلیل برای سهولت در پرداخت اقساط و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شهروندانی که تا پایان این ماه برای ثبت‌نام مراجعه کنند 48 قسط، بدون هزینه نصب ماهانه 70 و با هزینه نصب 100 هزار تومانی را پرداخت خواهند کرد.

مدیر دفتر مهندسی و توسعه آبفای شرق استان تهران افزود: هزینه‌های برقراری انشعاب فاضلاب برابر با مصوبات وزارت نیرو و شورای شهر مشخص شده و شهروندانی که از ابتدای سال آتی برای ثبت‌نام حاضر شوند با اقساط 36 ماهه در صورت تأخیر در حضور هرماه یک قسط کمتر و مبلغ اقساط افزایش خواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های آینده تعرفه تغییر کند، افزایش انشعابات برای شهروندانی که ثبت‌نام نکرده باشند مشمول تغییر قیمت خواهد شد و شهروندان از دو راه درگاه‌های اینترنتی و تلفن 122 دسترسی برای مشترکین فراهم شده است.

تهرانی اضافه کرد: دعوت‌نامه‌های پیش‌فروش با قبوض آب به منازل بخش عمده‌ای از شهر بومهن. ارسال خواهد شد و عملیات بخش محدودی از شهر بومهن نیز به‌زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 62 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب اجرا و حدود 86 کیلومتر باقی مانده است و تصفیه‌خانه‌ای با ظرفیت 50 هزار مترمکعب در دو مدول تصفیه شبانه‌روزی پیش‌بینی‌شده است.

مدیر دفتر مهندسی و توسعه آبفای شرق استان تهران افزود: تاکنون شبکه جمع‌آوری فاضلاب در خیابان سپاه، ده بومهن، لوران، سیاه‌بند، شهید زاهدی و… کامل شده و محله‌های ترک آباد، شهرآباد و طاهرآباد باقی مانده و اسناد مناقصه در حال تهیه است.

وی خاطرنشان کرد: 3 کیلومتر خط انتقال تا محل تصفیه‌خانه باقی مانده تا در زمینی بیش از 14 هکتار تصفیه‌خانه احداث شود همچنین بخش عمده‌ای از شبکه انتقال به‌صورت نقبی حفر شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا