آغاز به کار مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان پردیس

مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان پردیس آغاز به کار کرد.

به گزارش صبح پردیس، مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی پردیس شروع به کار کرده است و آماده ارائه خدمت‌رسانی در سطح شهرستان پردیس می‌باشد.

شهرستان پردیس به دلیل نوپا بودن و بروز آسیب‌های مختلف، وجود مرکز اورژانس اجتماعی لازم و ضروری می‌باشد.

اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله در مسائل اجتماعی با هدف پیشگیری از آسیب‌ها می‌باشد که چند سالی است در سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

مرکز اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی که با شماره 123 آماده پاسخگویی می‌باشد اکنون در ستاد بهزیستی شهرستان پردیس واقع در شهر پردیس، انتهای فاز چهار، خیابان جنت یک، ساختمان ستایش مستقر شده است.

*معاون فرماندار پردیس: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی گامی ضروری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

صادق بنیادی معاون فرماندار پردیس در نشست کمیته تخصصی آسیب‌های اجتماعی شهرستان، راه‌اندازی و گسترش چتر فعالیت اورژانس اجتماعی را یکی از گام‌های ضروری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی مداخله مؤثر در بحران‌های فردی، خانوادگی و جمعی را یکی از کارکردهای اورژانس اجتماعی دانست و افزود: استفاده از مشاوران مجرب، پزشکان ویژه، اساتید، صاحب نظران و فعالان جامعه مدنی می‌تواند منجر به برنامه‌ریزی‌های کاربردی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.
بنیادی در ادامه به تشریح آیین‌نامه خدمات فوریت‌های اجتماعی پرداخت و ضمن بیان وظایف ادارات در راستای طرح تقسیم‌کار ملی و کاهش آسیب‌های شایع تصریح کرد: شهرستان پردیس تازه تأسیس است و نرخ بالای مهاجرت و رشد ناهمگون جمعیت در کنار فراهم نبودن زیرساخت‌ها، خانواده را در معرض آسیب قرار می‌دهد، بنابراین اقدامات عملی و هدفمند به‌منظور تحقق اهداف و ایجاد زمینه زندگی توأم با آرامش برای شهروندان باید بسیار جدی گرفته شود.

در ادامه نمایندگان نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، بهزیستی و بیمارستان تخصصی شفا به ارائه گزارش خود پرداختند و پس از تبادل‌نظر پیرامون موارد مطرح‌شده مقرر شد، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری شهرهای پردیس و بومهن با هماهنگی اداره بهزیستی نسبت به جانمایی محل راه‌اندازی اورژانس اجتماعی شهرستان اقدام و نتیجه را به فرمانداری اعلام کنند.
برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست تخصصی پیرامون علل خودکشی و راه‌های کاهش آن، اعزام مشاور و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی در کانون‌های فرهنگی مساجد و سراهای محله، تأمین اعتبار لازم به‌منظور انجام پژوهش‌های علمی و تخصصی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همکاری ادارات مرتبط با اداره بهزیستی و فرمانداری برای تسریع در راه‌اندازی اورژانس اجتماعی از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا