آغاز برداشت محصول گوجه سبز از باغات شهرستان پردیس

مدیر جهاد کشاورزی پردیس گفت: بکار گیری روش های نوین کشاورزی، همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی، استفاده از کود دامی مناسب و پرهیز از دستکاری شیمیایی خاک، مدیریت صحیح دفع آفات گیاهی در افزایش محصول گوجه سبز تاثیر داشته است.

به گزارش صبح پردیس، محرم قاسم نژاد، مدیر جهاد کشاورزی پردیس گفت:مدیریت باغ و رعایت اصول باغ داری از ویژگی های مهم افزایش این محصول بوده است. بکار گیری روش های نوین کشاورزی، همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی، استفاده از کود دامی مناسب و پرهیز از دستکاری شیمیایی خاک، مدیریت صحیح دفع آفات گیاهی در افزایش محصول گوجه سبز تاثیر داشته است.

مصرف به اندازه این میوه باعث رفع تشنگی، افزایش سلامت ریه، مراقبت از قلب و دارای خواص ضد التهابی و اثرات ضددرد بوده و میزان عملکرد این محصول در شهرستان پردیس حدود ۱۰ تن در هکتار و عمدتا از رقام برهانی و شهریار است.

مساله خرد بودن اراضی، کمبود آب و نیاز به صنایع تبدیلی و تکمیلی در منطقه از مشکلات باغداران است که در تلاشیم امسال بنا به فرموده مقام معظم رهبری با مشارکت مردم و بهره برداران گامی موثر در افزایش و ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی درسطح شهرستان برداشته شود.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا