در گفتگو با ساکنین محله ترک آباد عنوان شد؛

آسایش جانی و مالی نداریم!

درخواست مردم محله ترک آباد بومهن از مسئولین چاره اندیشی مشکلات محل بویژه جمع آوری سارقان و معتادان است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، گروه رسانه ای پردیس خبر پس از هر نشست «قرار خدمت» جهت پیگیری مشکلات مردم به محله ها رفته و با مردم در خصوص اجرای وعده های مدیران شهری گفتگو می کنند.

تاکنون یازده نشست میان مردم و مسئولین از سوی قرارگاه خدمت رسانی شهرستان پردیس با عنوان «قرار خدمت» در محلات و روستاهای مختلف شهرستان برگزار شده است و در این جلسات مردم و نمایندگانشان به بیان مشکلات خود می پردازند و مسئولان شهری اعم از فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه، شهرداران و بخشداران و روسای ادارات به ارائه راه حل و قول هایی جهت رفع آن می پردازند.

از این رو به سراغ مردم محله ترک آباد بومهن رفتیم تا ببینیم پس از گذشت چند ماه از این جلسه چقدر از مسئولان به وعده های خود عمل کرده اند.

طبق گزارش میدانی و صحبت با مردم مطلع شدیم اکثر وعده ها هنوز محقق نشده و مشکلاتی اعم از نظافت شهری، مشکلات روشنایی، امنیت محله و… همچنان مورد گلایه مردم است و نیاز به توجه و رسیدگی مسئولان مربوطه دارد.

یکی از ساکنین قدیمی محل در تریبون آزاد پردیس خبر با گلایه از مشکلات فراوان منطقه ترک آباد بومهن به خبرنگار ما گفت: مشکل سند املاک ما یکی از بزرگترین مواردی است که با آن درگیر هستیم از مردم ۵۰ میلیون می‌گیرند تا سند بدهند و می‌گویند سندها تمام شده و این تنها راه است!

وی ادامه می دهد: هر اداره ای آمده بخشی از خیابان را کنده و رفته خیابان ها پر از چاله است و مردم و خودرو ها برای تردد دچار مشکل هستند.

وی همچنین به تیر برقی در همان محل اشاره کرد و اظهارداشت: مدتی است اداره برق شهرستان آمده و تیر برق را جا به جا کردن و هنوز قسمت های آن مانده و باعث چند تصادف خودرو شده است.

همچنین پیرمردی که جانباز و ساکن قدیمی ترک آباد است، گفت: مسئولان فقط چهار سال یکبار برای گرفتن رأی، میان مردم می آیند در این مدت کدام یک از آنها به محله آمده و مشکلات ما را پرسیده؟

وی اظهار کرد: برای یک جمع آوری زباله بارها باید به شهرداری زنگ بزنیم اما نمی آیند خدمات شهری اینجا ضعیف است و تنها روزی که جلسه میز خدمت بود و وقتی که خبرنگاران برای مصاحبه می آیند برای نظافت محل از شهرداری آمدند.

یکی از ساکنین خانم این محل در گفتگو با پردیس خبر با اشاره به افزایش هر روزه سارقین و معتادین در ترک آباد می گوید: اینجا امنیت ندارد از ترس گاهی جرات بیرون رفتن نداریم و براحتی معتاد و دزد در خیابان تردد می‌کند و مواد مخدر رد و بدل می شود این مکان برای جوانان ما خطرناک است.

یکی از مغازه داران ترک آباد نیز اظهار داشت: ۱۷ میلیون جنس مغازه‌ام را بردند به فاصله ای که رفتم منزل ناهار بخورم و اقدام قضایی هم کردیم اما هنوز پاسخی نگرفتیم متاسفانه تعداد سارقان اینجا زیاد است.

نیمی دیگر از ساکنین این محل با بیان اینکه شهرداری بومهن کاری اینجا انجام نمی دهد، می گوید: جمع آوری زباله ها اینجا مگر توسط مردم انجام شود، مردم جارو بزنند متأسفانه برای نظافت اگر هم بیایند؛ مدتی طولانی و تمیز هم کار انجام نمی شود.

وی ادامه داد: مردم ترک آباد دلسوزی انگار ندارند و رها شده اند؛ ما اینجا درمانگاهی نداریم، فضای بازی و تفریحی نداریم اما به جای آن سارق و معتاد داریم! درخواست ما از مسئولین توجه ویژه به ترک آباد است.

حسینی نماینده مردم این محل که در جلسه میز خدمت حضور داشت و مشکلات را به گوش مسئولان رسانده در گفتگو با پردیس خبر می گوید: مشکلات منطقه ما خود پردیس است؛ کاخ نشینان در پردیس هستند و بومهن نابود شده است، اینجا قدیمی ترین محله بومهن معروف به منظریه یا ترک آباد است اما از هر نظر مشکل دارد.

وی نداشتن مدرسه، خانه بهداشت، کتابخانه، مجموعه ورزشی و… را از جمله کمبود های محل میداند و می گوید: کودکان و جوانان این محل ماهی یکبار هم روی پارک و فضای بازی را نمی بینند و هزینه رفت آمد به مجموعه ورزشی های دیگر هم ندارند.

حسینی افزود: بیشترین مشکلات ما به شهرداری بومهن برمیگردد؛ چون مرتبا شهردار عوض می شود و شهردار جدید تا می خواهد شهر را بشناسد باز عوض می شود.

وی یادآور شد: حتی برخی شهرداران بومهن طی این سالها حتی یک بار هم به محله ترک آباد نیامده اند! در حال حاضر هم که شهردار نداریم و اختیارات فعلی سرپرست هم محدود است و کاری نمی تواند بکند.

وی در مورد نظافت محله می گوید: هفته ای یکبار برای نظافت از شهرداری می آیند، اما مردم محل هم باید رعایت کنند نظافت را رعایت کنند و البته معتادها مدام سطل های زباله را میگردند و مجدد آشغال در خیابان ریخته می شود.

حسینی به میز خدمت برگزار شده در ۱۲ آبان ماه اشاره کرد و افزود: بخشی از قول های داده شده اجرا شد مثلا نظافت شهری بهتر شده، تعدادی تیر برق جا به جا شد و پزشکی هماهنگ کردند جهت ویزیت رایگان و واکسن در منزل مردم اما بصورت سطحی مرتفع شده و برخی موارد باید اساسی اصلاح شود.

وی در ادامه گفت: فرماندار حکم پدر شهر را دارد اما اجرائیات با شهردار است و می خواهیم این محله از بومهن بیشتر مورد توجه باشد.

وی در پایان خاطر نشان شد: ما در حال حاضر چندین مسجد و حسینیه در محل داریم اما همه آنها شخصی است و درب های آن بسته است! در صورتیکه مردم باید به مسجد رفت آمد کنند مشکلاتشان را بگویند و مسجد محل ارتباط مردم و مسئولان شهر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا