آغاز احداث آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم/ تکمیل چهار بانده شدن محور هراز تا سال 1400

وزیر راه و شهرسازی گفت: از شروع عملیات آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم به طول 24 کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر 22 هزار میلیارد ریال، برای یکپارچه‌سازی محور چهار خطه هراز خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، عباس آخوندی روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح هشت کیلومتر از چهار خطه شدن جاده هراز اظهار کرد: این طرح در شرایط فعلی در حد پیشنهاد مطرح است و پس از طرح مطالعاتی و دریافت مجوز این شبکه ریلی برای پیوستن مازندران به رینگ شبکه ریلی سرا سری اجرا خواهد شد.

وی افزود: محور دیگر ریلی برای مازندران، اتصال راه‌آهن پردیس به لاریجان و آمل است که این پروژه هم‌اکنون در حال اجراست.

آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم

تکمیل چهار خطه شدن محور هراز تا سال 1400

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طرح چهار خطه هراز (تهران- آمل) تا سال 1400 تکمیل می‌شود، تصریح کرد: حدود 101 کیلومتر از محور هراز در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد که تاکنون 64 کیلومتر از این محور چهار خطه شده است.

آخوندی اضافه کرد: حدود 7 کیلومتر نیز زیرسازی آن خاتمه یافته و برای تعطیلات تابستانی زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای 30 کیلومتر انتهایی نیز کارگاه‌های جاده‌سازی در این محور فعال است و تلاش می‌شود تا در چهار سال آینده این محور تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی دلیل طولانی شدن اجرای پروژه چهار خطه هراز را ناشی از وضعیت فیزیکی محور و ساخت تأسیسات و ابنیه اعلام کرد و گفت: برای ساخت هر کیلومتر از چهار خطه محور هراز نیاز به ایجاد تونل، دیوار و یا پل داریم که این تأسیسات کار ساخت را با تأخیر مواجه می‌کند و به نسبت سایر پروژه‌های راه‌سازی وقت‌گیر است.

آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم

احداث آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم

وزیر راه و شهرسازی از شروع عملیات آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم به طول 24 کیلومتر برای یکپارچه‌سازی محور چهار خطه هراز خبر داد و گفت: این محور نیز به دلیل وجود تأسیسات و ابنیه هزینه‌بر است به‌طوری‌که برای هر کیلومتر حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار موردنیاز است.

آخوندی ادامه داد: برآورد می‌شود که برای 24 کیلومتر این محور حدود 22 هزار میلیارد ریال هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: مازندران سه هزار و 600 کیلومتر راه اصلی دارد که هراز با میانگین تردد روزانه 40 هزار دستگاه خودرو پرترافیک‌ترین محور مازندران- تهران است.

آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم

مشخصات پروژه‌  8 کیلومتر از طرح چهاربانده شدن محور هراز

این پروژه در هشت کیلومتر و چهار قطعه با عرض سواره‌رو بیش از 10 متر و احداث تونل و دیوار سازی دو نیم کیلومتر انجام شده است.

میزان حجم اجرایی این پروژه عملیات خاکی به مساحت 645 هزار متر مکعب، قالب‌بندی 95 هزار متر مربع، آرماتوربندی به وزن بیش از یک تن، عملیات آسفالت به وزن 20 هزار تن و بتن‌ریزی به مساحت 73 هزار متر مکعب انجام شده است.

این پروژه در چهار محدوده کلرد، چلاو، محدوده سیاه بیشه، محدوده بایجان و محدوده لاسم اجرا شده است.

در محدوده کلرد چلاو طول پروژه دو نیم کیلومتر است که یک دستگاه به طور 25 متر هم احداث شده است.

در محدوده سیاه بیشه، لهاش طول پروژه سه و نیم کیلومتر، یک دستگاه تونل هزار 100 متری و یک دستگاه پل 30 متری و دیواره سازی یک و نیم کیلومتری انجام شده است.

در محدوده بایجان طول پروژه بیش از یک کیلومتر و طول دستگاه یک دستگاه تونل 750 متر است.

در محدوده لاسم طول پروژه یک کیلومتر و میزان دیواری سازی هم یک کیلومتر است.

آزادراه پردیس تا امامزاده هاشم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا