عدم وجود آرامستان در شهر پردیس، معضل بزرگ شهروندان/ سرانه ورزشی در شهرستان پردیس، ضعیف است

رییس شورای شهر پردیس با اشاره به اینکه شهر پردیس دارای جمعیت رو به افزایش می باشد و عدم وجود آرامستان در شهر پردیس بزرگترین معضل شهروندان پردیس است، گفت: سرانه ورزشی در شهرستان پردیس، ضعیف است.

به گزارش صبح پردیس، سیدعلی موسوی‌جوردی پیش از ظهر پنجشنبه با حضور در نشست خبری شورای شهر و شهرداری که با اصحاب رسانه و خبر نگاران طی سخنانی اظهار داشت: شهر پردیس ۴سال شورای شهر نداشت و تصمیم گیری های قبلی در مصوبات شورای شهر بر اساس شناخت شهر پردیس و پتانسیل های آن نبود.

موسوی جوردی در ادامه نبود آرامستان در این شهر را بزرگترین معضل برای شهروندان دانست و افزود: با بهره برداری از واحدهای مسکونی مهر، جمعیت پردیس رو به افزایش است، اما هنوز آرامستان در این شهر ایجاد نشده و مردم برای دفن متوفیان خود با مشکل جدی مواجه می شوند و بیشتر ساکنان پردیس ناچارند متوفیان خود را به شهرهای مجاور منتقل کنند لذا وی خواست همگام با ساخت و بهره برداری از مسکن مهر فکری هم برای ساخت آرامستان در این شهر بکنند.

رییس شورای شهر پردیس گفت: تصمیماتی که در بحث عوارض برای ساخت و ساز و جرایم شهری تصویب شده بود دلیل بر قفل شدن شهر و ساخت و ساز در شهر بود که با توجه به پتانسیل پردیس در دوره فعلی شورای شهر با ورود به بحث عوارض ساخت و ساز که بسیار سنگین و برابری با منطقه یک تهران داشت مصوبه ای اجرا شد که باعث تعدیل حجم عوارض جهت ساخت و ساز بود.

سرانه ورزشی در شهرستان پردیس، ضعیف است

وی در ادامه با اشاره به سرانه ورزشی پردیس گفت: در بحث ورزشی برای شهرستان باید گفت سرانه ورزشی در این شهرستان بسیار ضعیف است.

رییس شورای شهر پردیس بیان داشت: در پردیس بعد از ۱۰ سال مدیریت؛ با تجربه ای که کسب کردم اعتقاد راسخ دارم که شهرستان پردیس بانوان توانمندی دارد و با توجه به اینکه یک عضو از شورای شهر خانم است و از لحاظ حقوقی اشراف دارند به مسایل؛ کمسیون بانوان را به صورت تخصصی با چند مشاور و تشکیلات خاص راه اندازی کردیم و در کمیسیون بانوان پردیس به صورت تخصصی از ظرفیت های توانگری بانوان شهر در همه ی زمینه های استفاده می کنند.

موسوی جوردی گفت: در توسعه اماکن مذهبی با تعاملی که با امام جمعه شهرستان پردیس داشتیم در بحث ساخت حوزه علمیه برادران ورود کردیم و بودجه در اختیار گذاشتیم و تصمیم قطعی مدیریت شهری این است که مصلی شهر که سال ها رها شده است و در حال تبدیل شدن به مخروبه است این مرکز میتواند خیلی مهم واقع شود و نیاز به یک تصمیم شهرستانی است و پیگیر هستیم تا از این وضعیت خارج شود.

وی گفت: غیر از مراجعات مردمی ۳۰ جلسه رسمی شورای شهر داشتیم و در هر جلسه تقریبا ۲۵ مصوبه که ۶۰ درصد از آن مربوط به طرح های شهرداری بوده است و بقیه آن لوایحی بوده که شورا به شهرداری ارجا داده است که شورا ارجا داده است به شهردری بجای اینکه تعداد جلسات را بالا بریم ساعات جلسات را بالا بردیم چون اعتقاد داریم مجوز و تصمیم شورا بسیار موثر است و سعی کردیم تخصصی کار کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا