۹۵ درصد از مسکن مهر پردیس تا پایان سال افتتاح می‌شود/ خرداد ۱۴۰۰ مسکن مهر پردیس به اتمام می‌رسد

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: در خصوص متروی تهران پردیس اقدامات نهایی توسط دولت برای صدور مجوز در حال انجام است که پیش‌بینی می‌کنیم بلافاصله پس از صدور مصوبه دولت با توجه به اینکه مقدمات ساخت این پروژه فراهم شده و با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تفاهم نامه به امضاء رسیده، تا یک هفته بعد دریافت مجوز عملیات اجرایی مترو آغاز شود.

به گزارش صبح پردیس، سید مهدی هدایت در خصوص تعداد واحدهای تحویل شده مسکن مهر پردیس، اظهار کرد: در بحث مسکن مهر پردیس تا به امروز بزرگ‌ترین پروژه مسکونی کشور در مقیاس ساخت مسکن، تأمین خدمات روبنایی و مباحث ریالی در پردیس اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: کار ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس در دو مقطع آغاز شده است که ابتدا 13 هزار واحد در اواخر سال ۸۷ و اوایل سال ۸۸ در فاز ۳ و بخشی در فاز 9 قدیم آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس افزود: کلنگ‌زنی ساخت حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس نیز از سال ۹۱ انجام شد و متأسفانه این پروژه با فراز و نشیب‌هایی در سال‌های مختلف روبه‌رو شد.

هدایت اضافه کرد: ساخت مسکن مهر در فاز ۳ در زمان حضور بنده تکمیل و تحویل مقاضیان شد اما تکمیل حدود ۴ هزار واحد مسکن مهر در فاز ۹ قدیم باقی ماند.

وی یادآور شد: زمانی که شرکت عمران را تحویل گرفتیم، حدود ۲۵ هراز واحد مسکن مهر تکمیل شده بود و از آن زمان تا به امروز اگر ۱۴ هزار واحد جدیدی که کار تحویل آن‌ها آغاز شده اما افتتاحیه توسط رئیس جمهور انجام می‌شود را در نظر بگیریم تا به امروز از ۸۲ هزار واحد حدود ۶۰ هزار واحد تکمیل شده است.

*افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر تا آذر ماه

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: تکمیل و تحویل بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن مهر پردیس در زمان حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید انجام شده است.

هدایت عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا آذرماه حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس را با توجه به منابع اختصاص یافته، تهاترهای انجام گرفته و تلاش شبانه روزی پیمانکاران و عوامل شرکت عمران آماده افتتاح شود.

وی با بیان اینکه با این افتتاح‌ها تعداد واحدهای تکمیل و افتتاح شده به ۷۰ هزار واحد خواهد رسید، گفت: حدود ۱۲ هزار واحد مسکن مهر باقی می‌ماند که بیش از ۷ هزار واحد تا پایان سال تکمیل و مراسم افتتاحیه را در بهمن ماه ۹۹ برگزار می‌کنیم.

*رفع کسری ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس

مدیرعامل شرکت عمران پردیس بیان کرد: باقی واحدهای مسکن مهر در پردیس که حدود ۵ هزار واحد می‌شود به دلیل اینکه حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس کسری داشتیم و این تعداد متقاضی نیز انتخاب واحد نکرده بودند.

هدایت اضافه کرد: بخشی از این ۱۰ هزار واحد در پروژه‌های قبلی جانمایی شده و بخشی نیز با تعریف پروژه‌های جدید آغاز شده است.

وی تشریح کرد: عملیات تکمیلی در این پروژه‌های جدید که حدود چهار تا پنج هزار واحد را در بر می‌گیرد به خردادماه سال آینده موکول می‌شود.

*افتتاح ۹۵ درصد مسکن مهر پردیس تا پایان سال

مدیرعامل شرکت عمران پردیس خاطرنشان کرد: پرونده ساخت بیش از ۹۵ درصد مسکن مهر پردیس امسال بسته می‌شود و پنج درصد باقی مانده به خردادماه سال آینده موکول خواهد شد.

هدایت ادامه داد: در ارتباط با تکمیل خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر پردیس از زمان حضورم در پردیس خطوط انتقال فاضلاب از فاز ۱۱ به تصفیه خانه موجود و از فاز ۱۱ به تصفیه خانه شماره ۲ که توسط شرکت عمران ساخته می‌شود با عبور از روستای باغکمش خطوط انتقال تکمیل و به اتمام رسیده است.

وی ابراز کرد: همچنین دو تأسیسات پمپاژ آب به فاز ۱۱ افتتاح شده و تا پایان مهرماه امسال نیز دو تأسیسات پمپاژ فاضلاب فاز ۱۱ به تصفیه خانه موجود و فاز ۸ به تصفیه خانه شماره ۲ افتتاح خواهد شد.

*تصفیه خانه شماره ۲ پردیس کلنگ‌زنی می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: موضوع مهم بعدی بحث تصفیه خانه شماره ۲ پردیس در ۱۵ مهرماه امسال کلنگ‌زنی و عملیات عمرانی آن به وسیله خود شرکت عمران پردیس آغاز خواهد شد.

هدایت افزود: همچنین امسال در ساخت مساجد، مدارس، خدمات روبنایی و موارد دیگر مساکن مهر که توسط شرکت عمران ساخته می‌شود حدود ۲ هزار و هشتصد میلیارد تومان پروژه مشارکتی تعریف شده که بخشی کلنگ‌زنی و اجرایی و بخشی نیز تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار کرد: امسال چندین باب مدرسه ساخته، تکمیل و آماده شد و با طی فرآیند تحویل در اختیار اداره آموزش پرورش شهرستان پردیس داده شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس در خصوص پروژه متروی پردیس نیز، گفت: پروژه‌ای که برای ساکنان پروژه‌های مسکن مهر بسیار مهم است متروی تهران پردیس است که اقدامات نهایی آن توسط دولت برای صدور مجوز انجام می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم بلافاصله پس از صدور مصوبه دولت با توجه به اینکه مقدمات ساخت این پروژه فراهم شده و با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) تفاهم نامه به امضاء رسیده تا یک هفته بعد دریافت مجوز عملیات اجرایی مترو آغاز شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا