۳۳ رشته صنایع دستی در پردیس فعال است

رئیس اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی پردیس گفت: با شناسایی دو رشته جدید فیروزه‎‌کوبی و پته‎‌دوزی، تعداد رشته‌های صنایع دستی فعال این شهرستان به ۳۳ عنوان رسید.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، سمیه خاکپور اظهار داشت: شهرستان پردیس در حوزه صنایع دستی ظرفیت بسیار خوبی دارد و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ هنرمند و صنعتگر مجوز و پروانه تولید انفرادی و کارگاهی را از این اداره دریافت کردند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در پارک فناوری پردیس، اظهار داشت: با حضور ۵۰ هنرمند و صنعتگر در ۲۰ عنوان رشته مانند قلم زنی ، نقاشی زیر لعاب، سفال و سرامیک،مرصع کاری، چرم دوزی، خاتم کاری، منبت، چوب، احجام سنتی و زیور آلات، نمایشگاه فروش صنایع دستی از ۴ تا ۸ اسفند ماه به مدت ۵ روز در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

رئیس اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان پردیس با بیان اینکه بیماری کرونا فرصت عرضه محصولات هنری را از هنرمندان گرفته است ، اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه معرفی هنر هنرمندان به شهروندان وعرضه آن در نمایشگاه صنایع دستی بود.

خاکپور گفت: شیوع بیماری کرونا فرصت عرضه محصولات هنری را از هنرمندان گرفته و این درحالی است که منبع تامین درآمد تعداد زیادی ازآنها تنهابه عرضه آثار هنری آنها محدود می شود و مشکلات اقتصادی زیادی به دلیل فروش نرفتن آثار هنری دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه فروش محصولات هنری در نقاط مختلف شهرستان ، فرصت خوبی برای درآمدزایی برای هنرمندان است ، اظهار داشت: با حمایت دستگاه‌ها و ادارات شهرستان و تخصیص مکانی برای برپایی نمایشگاه موقت عرضه محصولات ،مشکل اقتصادی هنرمندان تا حدی مرتفع خواهد شد.

رئیس اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان پردیس گفت : اساتید متبحری در شهرستان پردیس داریم که با حمایت ادارات شهرستان، تخصیص فضای آموزش و انجام تبلیغات می توانیم از آنها حمایت کنیم و گامی برای توسعه هنر آنها در شهر جدید پردیس برداریم.

خاکپور با اشاره به احیای هنر منسوخ شده پارچه بافی در شهر پردیس، اظهار داشت: با حمایت «عبدالعظیم رضایی» فرماندار شهرستان پردیس برای احیای هنر پارچه بافی با تخصیص مکان آموزش برای احیای این هنر منسوخ شده، برنامه ریزی کردیم.

وی با بیان برخی از مشکلات هنرمندان، اظهارداشت: مشکل فروش آثار هنری، نبود فضای مناسب برای آموزش، نبود تسهیلات با بهره پایین و مشکل تامین مواد اولیه برخی از مشکلات هنرمندان شهرستان هستند.

رئیس اداره صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان پردیس با بیان اینکه برخی از هنرمندان هنوز برای دریافت مجوز به ما مراجعه نکرده اند، اظهار داشت: هنرمندان با دریافت مجوز، علاوه بر به رسمت شناخته شدن می‌توانند از تسهیلات اختصاص یافته برای هنرمندان استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا