مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس:

۱۸ تن زردآلو در هر هکتار در شهرستان پردیس برداشت شد

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: در فصل برداشت زردآلو از هر هکتار باغ های این شهرستان ۱۸ تن زردآلو از انواع نوری، باغچه نبات و تخم مرغی برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس،‌ محمد قریشی در حاشیه برداشت محصول از باغ های روستای تخت چنار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این شهرستان ۱۵ هکتار باغ زرد آلو داریم که از هر هکتار ۱۸ تن محصول برداشت شده است.

وی با اشاره به مساحت باغ های میوه شهرستان، توضیح داد: در حدود ۶۴ هکتار باغ گیلاس و آلبالو در شهرستان داریم، گیلاس ها از انواع تکدانه، مشهد، صورتی و لواسان در دو نژاد دیر رس و زود رس هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت:امسال با توجه به سرمازدگی میانگین تولید بسیار پایین آمده است سال گذشته میانگین تولد گیلاس ۱۸ تن در هکتار بود و امسال تنها ۶ تن گیلاس در هر هکتار برداشت شده است.

قریشی ادامه داد: کمبود منابع آبی یکی دیگر از دلایل کاهش تولید محصولات باغی در سال جاری است و مشکل اصلی باغداران محسوب می شود.

وی با اشاره به زمان برداشت محصولات باغی در پردیس گفت: برداشت محصول از اواخر خرداد ماه آغاز و تا اواسط تیر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به برداشت محصول آلبالو ، توضیح داد: آلبالوی کشت شده در شهرستان از نوع مجاری و محلی است و برداشت آلبالو به طور متوسط ۸ تن در هر هکتار بوده که وضعیت برداشت بهتری نسبت به سایر محصولات با توجه به کم آبی و سرما زدگی دارد.

*برندسازی محصولات باغی را در دست اقدام داریم

قریشی با اشاره به هماهنگی انجام شده با نظام مهندسی برای برند سازی محصولات، اظهار داشت: در راستای برند سازی محصولات کشاورزی با نظام مهندسی کشاورزی کشور هماهنگی لازم انجام شده تا از این پس به محصولات بارکد بدهیم و زمینه صادرات محصولات را فراهم کنیم.

وی توضیح داد: کشاورزان و باغداران شهرستان برای محصولات از کمترین میزان کود استفاده می کنند و محصولات ارگانیک و قابلیت صادرات را دارند.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: با استفاده از بارکد مشخصات محصول پس از ثبت بارکد برای خریداران و مصرف کنندگان نمایش داده می شود.

قریشی با اشاره به نحوه توزیع محصولات باغی در شهرستان، اظهار داشت: محصولات باغی به صورت سلف خری خریداری به بازار می رود و با توجه به اینکه در شهرستان بازار میوه و تره بار نداریم این محصولات در شهرستان توزیع نمی شود.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه گلخانه ها در شهرستان پردیس، محصولات صیفی مانند گوجه و خیار ابتدا در شهرستان توزیع و پس از تامین بازار، به سایر شهرستانها ارسال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا