کاهش ۲۵ درصدی جرائم در پردیس/ کاهش ۲۹ درصدی تلفات در محورهای شرق تهران

امام جمعه پردیس با خبر از کاهش ۲۵ درصدی جرائم در پردیس نسبت به سال گذشته، گفت: تلفات در محورهای شرق تهران نیز 29 درصد کاهش داشته است.

به گزارش صبح پردیس، نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس ظهر امروز به امامت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین توسلی در مسجد الغدیر فاز ۴ پردیس با حضور فرماندار، رئیس پایگاه اورژانس، جانشین فرماندهی انتظامی و پلیس راه، سرپرست، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر پردیس، اعضای شورای اسلامی شهر بومهن، مسؤولین و مدیران ادارات و قشر عظیمی از شهروندان مؤمن شهرستان پردیس برگزار شد.

امام جمعه پردیس در خطبه‌های این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: هر لحظه باید به فکر یوم‌الحساب باشیم و خدا را در تمام لحظات زندگی‌مان حاضر بدانیم.

وی ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید گفت: در سال جدید عزت، سلامت، اقتدار و پیروزی بر دشمنان را از درگاه ایزد منان خواستاریم.

توسلی افزود: ماه مبارک رجب را در پیش داریم جشن ولادت امام علی (ع) و مناسبت‌هایی را مانند شهادت آیت‌الله محمدباقر صدر که در ۴۲ سالگی در عراق به درجه اجتهاد رسید، داریم.

وی ادامه داد: نقش شهید صدر در عراق مانند شهید مطهری در ایران بود و معروف‌ترین جمله شهید صدر این بود که ذوب شوید در امام خمینی (ره) که امام نمادی از اسلام است.

امام جمعه پردیس اضافه کرد: سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، شهید آوینی و روز ملی فن‌آوری هسته‌ای را درپیش داریم که این مناسبت‌ها را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: ۲۰ فروردین‌ماه سال ۸۵ در نطنز روز ملی فن‌آوری هسته‌ای نامیده شد و هر ساله تولیدات و اختراعات جدیدی را در این حوزه داشته‌ایم و حرکت علمی عظیمی مدیریت شد.

توسلی اظهار کرد: پایان هفته جاری سالگرد شهادت امام موسی کاظم (ع) را درپیش داریم که عزاداری در هیأت‌های مذهبی مراسم‌هایی انجام خواهد شد.

وی گفت: بحث نام‌گذاری سال که مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان(مد ظله‌العالی) مانند سنوات گذشته در مشهد مقدس اجرا شد که امسال را با نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری و روز بعد هدف از آن را تشریح فرمودند.

امام جمعه پردیس با تحلیل کوتاهی از بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) اذعان کرد: دولت، ملت، قوه مجریه، قوه قضاییه، قوه مقننه، نیروهای مسلح و آحاد مردم باید نسبت به محتوای شعار سال تعصبی از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: فروشنده‌ها باید کالای ایرانی فروخته و خریدار نیز این کالا را خریداری کنند و همه ما باید نسبت به کالا و تولید داخلی تعصب داشته باشیم.

توسلی اضافه کرد: خوشبختانه در پایان سال ۱۳۹۶ ایران به لحاظ اقتدار، توانمندی نظامی و… در بهترین شرایط نسبت به سال‌های پس از انقلاب قرار داشت.

وی تصریح کرد: با شعارهای راهبردی ایران، انسجام، هماهنگی و بهره‌گیری نیروهای مقاومت در منطقه تبلور پیدا کرد و پس از استفاده از ظرفیت بالای نیروها، سیاست‌های راهبردی آمریکا در قلب آسیا شکست خورد.

امام جمعه پردیس اظهار کرد: دشمنان می‌خواستند سوریه زیر نظر آمریکا باشد و حزب‌الله، حماس و.. نباشند و در ادامه در نظر داشتند حکومت برخاسته از انقلاب در عراق از بین رفته زیر نظر نظام سلطه باشد که شکست خوردند.

وی بیان کرد: دلایل شکست سیاست‌های راهبردی آمریکا در منطقه ایران بود و آنچه دشمنان خواستند نتوانستند و آنچه ما خواستیم به آن رسیدیم و این بهترین دستاوردی بود که نصیب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

توسلی گفت: دشمنان تلاش کرده و می‌کنند افکار عمومی دنیا و جامعه اسلامی ما را به چالش‌های مختلف داخلی کشانده و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

وی افزود: در داخل موفقیت‌های فراوانی تحقق یافته مانند راهبردهای کلی نظام اما چالش‌ها و نقص‌هایی داریم که عمده‌ترین چالش‌ها مسائل اقتصادی است.

امام جمعه پردیس ادامه داد: در کشورمان سر سوزن مشکل امنیتی، مشکل سیاسی و مشکلی در زمینه نظامی نداریم در داخل امنیت و وفاق ملی داریم که کشورهای منطقه و حتی قاره‌های مختلف ندارند.

توسلی با اشاره به شعارهای سال گفت: امسال حمایت از کالای ایرانی را درپیش داریم با توجه به این‌که سال گذشته به اهداف کلی نرسیدیم اما قدم‌های بلندی در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برداشته شد.

وی اضافه کرد: تولید نباشد اشتغال نیز نخواهد بود، در حال حاضر تولیدات داخلی کم است زیرا این تولیدات مورد توجه دولت و مردم قرار نمی‌گیرد.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: تولیدکنندگان ما نمی‌توانند با کالای خارجی رقابت کنند، بنابراین باید از آن‌ها حمایت کرد زیرا با تحقق این شعار هم تولید و هم اشتغال و همچنین اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.

وی اظهار کرد: هفت تا هشت هزار نفر در نماز جمعه پردیس با خانواده‌هایشان حضور دارند و همین تعداد اگر تلاش کنند کالایی را که مشابه داخلی دارد، خریداری و حمایت کنند گامی رو به جلو خواهد بود.

امام جمعه پردیس بیان کرد: کالایی که مشابه داخلی آن نیست یا ضعیف است نیز باید با بحث و فهرست‌کردن آن کالاها تقویت شوند زیرا اشتغال چرخیدن چرخ اقتصاد را در پی خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از دستگاه‌هایی که در ایام نوروز به شهروندان و مسافران خدمات رساندند، گفت: فرماندهی پلیس راه ویژه شرق استان تهران در محورهای شرق استان شبانه‌روز فعالیت کردند و بهترین و بیشترین خدمات را ارائه دادند که شاهد کاهش ۲۹ درصدی تلفات در این محور بودیم.

توسلی اذعان کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس و راهنمایی و رانندگی، کاهش ۲۵ درصدی جرائم در پردیس نسبت به سال گذشته را داشتند که قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: اورژانس شهرستان در ۲۲ شبانه‌روز ۲۵ دستگاه آمبولانس ۱ اتوبوس آمبولانس، ۱۰ موتورلانس و بهره‌گیری از امداد هوایی خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: تولد نوزاد در داخل آمبولانس در پردیس خبر خوش بود که در این ایام رخ داد که جای بسی خوشحالی است زیرا جان یک نفر را نجات دادند و این بیشترین عبادت است.

وی در پایان ضمن تقدیر از هلال احمر که در کنار دیگر دستگاه‌ها خدمات دادند، متذکر شد: دو شهرداری پردیس و بومهن که انصافاً خدمات زیادی را برای تسهیل سفر، آذین‌بندی، ایجاد غرفه‌های مختلف استقبال از مسافرین و شهروندان داشتند، شایسته بود و به بهترین نحو ممکن برگزار شد که از تمامی دستگاه‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا