کاشت سبزیجات فراسودمند “میکروگرین‌ها” در پردیس

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: سبزیجات فراسودمند “میکرو گرین” کاملا ارگانیک بوده و به روش هیدروپونیک در محیط کنترل شده بدون استفاده از کود، آفت کش و سموم شیمیایی کشت شده و نیاز به شست و شو ندارند.

به گزارش صبح پردیس، محمد قریشی گفت: کیل، آمارانت، آروگولا، چغندر، تره فرنگی، نخود، شلغم، ریحان، تربچه، خرفه، بروکلی و آفتاب گردان از گیاهان و سبزیجات میکروگرین است که در پردیس کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: گلخانه کاشت گیاهان فراسودمند”میکروگرین” در منطقه خسروآباد جاجرود با هدف تغذیه سلامت و حفظ محیط زیست و برای مقابله با بیماریهایی نظیر سرطان و آلزایمر اجرایی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی با اشاره به فواید تولید سبزیجات فراسودمند میکرو گرین ها، اظهارداشت: سبزیجات فراسودمند به عنوان تقویت کننده طعم غذا مورد استفاده قرار می گیرد که تا ۴۰ برابر گیاهان عادی ویتامین و مواد معدنی در خود دارند.

قریشی گفت: شیوه های جدیدی در کشت سبزیجات به وجود آمده تا نیازهای روزمره بشر با توجه به اقلیم منطقه و شرایط خاص قرارگیری درپارک های چهارگانه ملی و شرایط خاص محیط زیستی شهرستان و با الزام در گسترش صنعت کشاورزی تامین شود.

عصاره هر نوع سبزی در ریزسبزی ها جمع شده و چندین برابر سبزی ها مواد مغذی و ویتامین دارند، ریزسبزی ها به سهولت در خانه و آشپزخانه قابل کاشت و پرورش هستند نیاز به مهارت خاصی ندارد و به سرعت رشد می کنند به نحوی که ظرف یک هفته تا ۱۰ روز قابل برداشت هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا