پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۲۴ واحدی شهرک صاحب الزمان بومهن جهت سکونت ساکنان منطقه اوزون تپه

در راستای بازآفرینی بافت فرسوده شهری در شهرستان پردیس پروژه ۲۴ واحدی شهرک صاحب الزمان بومهن جهت سکونت ساکنان منطقه اوزون تپه به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده است.

به گزارش صبح پردیس، نشست ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهری در شهرستان پردیس به ریاست امیرالله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس و با حضور نوید عباسی معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرماندار پردیس، رضا خدادادی بخشدار بومهن، روح‌الله قنبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پردیس، سعید علی بخشی شهردار و محمود قانبیلی عضو شورای شهر بومهن، روسای ادارات خدمات رسان و معصومه نعیمی نودهی رئیس اداره بهزیستی پردیس و وحید زمان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان پردیس، همچنین روسای ادارات شهری و روستایی و فنی و عمرانی فرمانداری برگزار شد.

نوید عباسی معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرماندار پردیس در این نشست با اشاره به احداث پروژه ۲۴ واحدی شهرک صاحب الزمان (عج) برای بازآفرینی بافت فرسوده شهری و ایجاد فضای مناسب برای سکونت ساکنان منطقه اوزون تپه، خواستار ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه شد و با قرائت مصوبات نشست پیشین، از تأخیر ایجادشده در ارائه خدمات زیربنایی و تثبیت و احداث معبر منتهی به پروژه گلایه کرد.

در ادامه روح الله قنبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پردیس با اشاره به اینکه این پروژه با پیشرفت ۶۵ درصدی روبرو بوده است، اظهار کرد: حفاری‌های مربوط به نصب انشعابات گاز انجام شده است؛ اما برای انشعاب آب و فاضلاب و برق هنوز اقدامی انجام نگرفته و به علت نوع خاص بستر زمین پروژه، نیاز به بازدید و اعلام نظر کارشناسی متخصصان اداره آب و فاضلاب و برق وجود دارد.

سعید علی بخشی شهردار بومهن نیز در ادامه بیان کرد: در صورت درخواست ادارات خدمات رسان، مجوزهای حفاری در اسرع وقت صادر شده و هیچ گونه هزینه ای نیز از ادارات دریافت نمی شود تا بتوان هر چه سریعتر، شهروندان را به بهترین مکان منتقل کرد و در مورد نوع کاربری اراضی نیز به دلیل امتیازاتی که این پروژه برای شهروندان دارد در حال انجام روند امور هستیم.

امیرالله حقیقی فرماندار شهرستان پردیس نیز با اشاره به تجربه موفق ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در نقاط دیگر استان تهران تصریح کرد: معمولاً در سکونتگاه های غیر رسمی از نظر بهداشت و اقدامات فرهنگی و اجتماعی نقص های زیادی وجود دارد که منجر به بروز آسیب های اجتماعی در این اماکن می شود و لازم است با هماهنگی همه ادارات شهرستان علاوه بر تکمیل و تامین مسکن محرومین، برای این موارد نیز، تدابیر اتخاذ شود تا پس از استقرار ساکنان، از نظر خدمات و امکانات فرهنگی، رفاهی، آموزشی و بهداشتی مشکلی وجود نداشته باشد.

فرماندار پردیس استفاده از توان خیرین، ادارات و اصناف را بسیار مهم دانست و افزود: برای به سرانجام رساندن این پروژه لازم است از توان همه ادارات، نهادها، دستگاه‌ها و خیرین استفاده کرد و بهترین اقدام را در کوتاه ترین زمان رقم زد.

در پایان پس از تبادل نظر حاضرین مقرر شد که طی بازدیدی با حضور مسئولان امر، همه نواقص و کاستی ها و نیازمندی های پروژه استخراج و در اختیار ادارات مربوطه قرار گیرد. همچنین ادارات خدمات رسان موظف شده‌اند ظرف مدت ۴۸ ساعت از تاریخ ابلاغ صورتجلسه، درخواست‌های مربوط به مجوز حفاری خود را به شهرداری ارائه کنند و شهرداری نیز حداکثر طی دو روز اقدام به صدور مجوز لازم به صورت رایگان نماید تا انشعابات ظرف مدت ۴۰ روز آینده نصب شود.

بازدید کارشناسان اداره آب و فاضلاب بومهن از پروژه و ارائه پیشنهادات اجرایی برای اتخاذ بهترین روش دفع بهداشتی فاضلاب به صورت موقت و مشارکت اتاق اصناف برای تامین برخی از نیازهای این منطقه همچنین حمایت کامل شهرداری بومهن از این پروژه از جمله مصوبات این نشست بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا