پایش‌های پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان پردیس انجام می‌شود

نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پردیس به ریاست توکل لطفی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار و با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان و دیگر اعضای کارگروه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری پردیس، این نشست با هدف ارائه گزارش ادارات مرتبط پیرامون وضعیت کیفی آب روستاها و همچنین اقدامات انجام گرفته در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان برگزار شد.

لطفی، معاون فرماندار پردیس ضمن تاکید بر اجرای مصوبات کارگروه به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت شهروندان، خواستار همکاری همه ادارات و دستگاهها با شبکه بهداشت و درمان برای اجرای وظایف و تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان شد.

در ادامه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارشی از وضعیت کیفی آب روستاها بر اساس کلرسنجی و نمونه برداری های صورت گرفته ارائه کرد.

مدیران آب و فاضلاب پردیس و بومهن نیز به بیان مشکلات موجود برای اتصال آب شرب روستاییان به شبکه آبفا از جمله کمبود منابع آب، هزینه‌های بالا و عدم تمایل روستاییان به ورود به شبکه آبرسانی پرداختند.

نماینده اداره دامپزشکی شهرستان نیز با ارائه توضیحاتی پیرامون علائم و راه های شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، به تشریح راه های پیشگیری از شیوع، وضعیت این بیماری در کشور و اقدامات انجام گرفته برای مصون‌سازی شهرستان از این بیماری پرداخت.

در پایان و پس از تبادل نظر حاضران مقرر شد گشت و بازدیدهای مشترک توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و آب و فاضلاب برای کنترل کیفی آب مناطق روستایی به طور مداوم انجام شود، همچنین ادارات دامپزشکی و حفاظت محیط زیست پایش های لازم را برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان انجام داده و گزارش اقدامات به عمل آمده به صورت هفتگی به فرمانداری اعلام شود.

اهتمام دهیاران به گزارش هر گونه تلفات مشکوک ماکیان و طیور به اداره دامپزشکی، بخشداری ها و دهیاری ها در موضوع سلامت آب آشامیدنی روستاها، نظارت معاون عمرانی فرمانداری برای هرگونه تحویل و تحول آبرسانی روستاها به اداره آبفا و بررسی مستمر سلامت و کیفیت محصولات غذایی ارائه شده در سطح اصناف از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا