پاک‌سازی حاشیه خیابان کامیون‌داران بومهن از نخاله‌ها توسط شهرداری/ نصب دروازه محدودیت ارتفاع در ورودی منطقه دره‌دیگی روستای خسروآباد جاجرود

پاک‌سازی حاشیه خیابان کامیون‌داران بومهن از نخاله‌ها و جلوگیری از تخلیه غیرمجاز نخاله توسط شهرداری بومهن از جمله مصوبات  نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان پردیس به ریاست مرتضی حیدری فرماندار پردیس و با حضور آرش رخ فروز معاون عمرانی فرماندار و روسا و نمایندگانی از بخشداری ها، شهرداری ها و ادارات حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، شبکه بهداشت، دامپزشکی، فرماندهی انتظامی و کارشناسان معاونت عمرانی فرمانداری برگزار شد.

عزیز میکائیلی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست پردیس رد این جلسه با بیان اینکه چندین کانون جدید تخلیه غیرمجاز نخاله در بازدید مشترک اخیر با نمایندگان فرمانداری شناسایی شده است، اظهار کرد: این مراکز در فاصله کمی از مناطق مسکونی واقع شده‌اند و با کمترین میزان باد می‌توانند به کانون ریزگردها در شهرستان تبدیل شوند.

در ادامه نشست آرش رخ‌فروز، معاون عمرانی فرماندار پردیس در مورد عدم نصب تابلوهای هشداردهنده مبنی بر ممنوعیت تخلیه نخاله، توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مکان‌های مذکور سخنانی را بیان کرد.

مرتضی حیدری، فرماندار پردیس نیز با اشاره به اینکه متولیان تولید نخاله‌های عمرانی در درجه اول شهرداری‌ها، در درجه دوم شرکت عمران و پس از آن اداره آب و فاضلاب هستند، اظهار کرد: باید برای اینکه تمامی متولیان نخاله‌های تولیدشده را به منطقه گندک دماوند منتقل کنند اقدام شود.

در ادامه این نشست نمایندگان پیمانکاران حمل و تخلیه پسماند در شهرستان به ارائه گزارش پرداختند.

در پایان این نشست تمام اعضا به تبادل نظر و ارائه راه‌کار اجرایی پرداختند و مقرر شد که شهرداری بومهن نسبت به پاک‌سازی حاشیه خیابان کامیون‌داران از نخاله‌ها و جلوگیری از تخلیه غیرمجاز نخاله اقدام کند. همچنین مقرر شد توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در محل‌های غیرمجاز تخلیه نخاله در سطح شهرستان تابلوهای هشداردهنده مبنی بر ممنوعیت تخلیه نخاله و زباله نصب شود.

علاوه بر موارد فوق، عملیاتی شدن پروژه نصب دروازه محدودیت ارتفاع در ورودی منطقه دره‌دیگی روستای خسروآباد جاجرود به منظور جلوگیری از تخلیه غیرمجاز نخاله و پسماند از دیگر مصوبات این نشست بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا