پاسگاه محیط بانی جاجرود افتتاح شد

پاسگاه محیط بانی جاجرود با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

به گزارش صبح پردیس،  مدیرکل محیط زیست استان تهران روز شنبه در حاشیه افتتاح محیط بانی در منطقه جاجرود نزدیک روستای ترقیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز در دومین روز از هفته دولت شاهد افتتاح ششمین محیط بانی در عرصه محیط زیستهستیم.

کیومرث کلانتری اظهار داشت: این محیط بانی با مساحت ۱۵۰ متر مربع زیربنا به همراه شش دستگاه خودرو عملیاتی به محیط‌بانان تقدیم شد.

وی با بیان اینکه سه محیط بانی دیگر به زودی افتتاح خواهد شد گفت: همچنین ۲ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های قرچک و دماوند در هفته دولت بااعتبار ۳ میلیارد تومانی به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در همین هفته تعدادی تصفیه خانهتوسط واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی افتتاح خواهند شد که می‌توان از تصفیهخانه کشتارگاه دماوند، دو واحد تصفیه خانه گاوداری بزرگ در شهریار و یک واحدتصفیه خانه مواد غذایی مربوط به سازمان اتکا در تهران نام برد.

کلانتری با اشاره به مشکلات تصفیه فاضلاب در شهرستان پردیس اظهار داشت: برای شهر جدید پردیس  مجوز احداث تصفیه خانه را در پایین دست کارخانه سیمان در روستای باغکمش صادر شده و شهر قدیم پردیس هم در حال حاضر یکفاز تصفیه خانه دارد و مجوز فاز دوم هم صادر شده است.

وی تأکید کرد: اگر فاضلابی سمت رودخانه بیاید اعلام جرم خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد پساب با توجیه نداشتن تصفیه خانه وارد رودخانه بشود.

مدیر کل محیط زیست استان تهران افزود: ساخت  تصفیه خانه‌هایی که مجوز ساخت آنها صادر شده زمان بر هست و تا زمانی که تصفیه خانه وارد مدار بشود، اداره آب و فاضلاب موظف به نصب سپتیک و جمع آوری فاضلاب‌ها در یک مهنولو یا لاگون برای تصفیه است.

کلانتری در ادامه تاکید کرد: در حال پی گیری برطرف شدن مشکل فاضلاب فاز ۱۱پردیس و شهرک طلائیه بومهن هستیم.

وی با اشاره به مشکل محیط زیستی شهرستان پردیس اظهار داشت: بخش عظیمی از محدوده قانونی شهرستان پردیس در منطقه حفاظت شده قرار دارد، نقشه اصلاحی به شورای عالی محیط زیست ارسال شده است اما تا این لحظه مصوبه‌ایدریافت نکردیم.

مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت: در صورت دریافت مصوبه، مرزبخش‌هایی از محدوده قانونی شهر که در منطقه حفاظت شده قرار گرفته اصلاحشده و مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا