معاون رئیس جمهور:

پارک فناوری پردیس شهر می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: قرارداد ساخت فاز چهار پارک فناوری پردیس بسته شده و تأیید واگذاری پانصد هکتار زمین برای الحاق به پارک در شورای معماری شهرسازی است و به زودی امضاء می‌شود و این پارک به شهری فناور تبدیل می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز در هجدهمین اجلاس سالانه برترین‌های پارک فناوری پردیس پس از مراسم تجلیل مدیران برخی شرکت‌های پارک فناوری با بیان اینکه اگر حمایت مقام معظم رهبری از حوزه فناوری نبود این پیشرفت‌ها را شاهد نبودیم، اظهار کرد: عادت به تقدیر شدن در برنامه‌ای ندارم و از ماهیت چنین کاری خبر نداشتم؛ از فرزندان شهدایی هستیم که در ۲۲ سالگی پدرم شهید شد و در هیچ صحنه‌ای از نام پدرم سوءاستفاده نکرده‌ام حتی زمانی که رتبه ۳۳ کنکور را کسب کردم.

وی ادامه داد: از همان سنین کودکی در نیروی هوایی بزرگ شدم و کار کردم و در پایگاه‌های هوایی شخصیت انسان شکل می‌گیرد.

معاون رئیس جمهور افزود: هشت ساله بودم که در نوژه سکونت داشتیم و در آن سن دیدم جنگ شروع شد و خلبان‌هایی که مانند دسته‌های گل بودند پَر پَر شدند.

ستاری اضافه کرد: چهره مانکن‌ها در تلویزیون تعریف می‌شد و در آن زمان تمام خلبان‌ها دوره دیده و آمریکا رفته بودند و متأسفانه یک روز بودند و فردایش نبودند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: با بچه‌هایی که بازی می‌کردیم یکی پس از دیگری خانواده‌های آن‌ها از هم می‌پاشید و بچه‌هایی همسن ما یتیم می‌شدند و این صحنه‌های خاصی بود و باعث شد دیدمان به دنیا عوض شود.

ستاری با بیان اینکه در حوزه اقتصاد دانش بنیان نیز همین گونه است، تصریح کرد: تلاش هفت و هشت ساله ما این بود که آموزش، پرورش، دین، اعتقاد، پایداری، اعتماد به نفس و مواردی از این دست که بسیار مهم است پرداخته شود و برای به دست آوردن این موارد مبارزه کردیم.

وی عنوان کرد: در کشوری که همه چیز با پول سنجیده می‌شود، نمی‌توان جوانان را نگه داشت و تحقیق کرد و این حرف‌های ما بازی است و این مغز مهم نیست؛ وقتی پژوهش و کارآفرینی ارزش نباشد این مباحث و مفاهیم معنایی ندارد.

معاون رئیس جمهور تأکید کرد: روی سنگ قبر پدرم فقط یک جمله بوده و آن این است که سعی کردم خدمتگذار باشم؛ امروز نمی‌دانم در این راه موفق بوده‌ام یا خیر اما در این مسیر از تمام وجودم مایه گذاشته‌ام.

ستاری با بیان اینکه از هر نقطه‌ای ببینیم از پدرم فاصله بسیاری دارم، گفت: پس از پدرم هیچ وقت انحصار وراثت نکردیم، زیرا با وجود اینکه خانواده نداری نبودند هیچ چیزی برای خودش نداشت.

وی یادآور شد: تهران در حوزه نوآوری به جایگاه بالایی می‌رسد و از رتبه ۴۶ به ۴۳ رسیده و شهری است که براساس نوآوری شکل می‌گیرد و زمانی که در از شهر برلین بالاتر می‌رود نشان از کاری است که این جوانان انجام داده‌اند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: کارخانه‌های نوآوری، شتاب دهنده‌ها، صندوق‌های خطر پذیر و غیره تماماً این سال‌ها به ادبیات کشور اضافه شده است و هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد اما پتانسیل بالایی در کشور داریم.

ستاری افزود: کارهای زیادی روی زمین مانده و فرصت‌ها محدود بوده زیرا یکسال پایانی دولت است و باید به نقطه‌ای برسیم که هیچ کسی نتواند این وضعیت را به عقب بازگرداند و این با تعداد کارخانه‌های بالا و سایر موارد میسر می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت‌های که برای سرمایه گذاری در فاز سه پارک فناوری پردیس ثبت نام کردند به بیش از ۳۰۰ شرکت رسیده و در نوبت هستند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: قرارداد ساخت فاز چهار پارک فناوری پردیس بسته شده و تأیید واگذاری پانصد هکتار زمین برای الحاق به پارک در شورای معماری شهرسازی است و به زودی امضاء می‌شود و این پارک به شهر فناوری تبدیل می‌شود.

ستاری تصریح کرد: پردیس با تمام پارک‌های فناوری متفاوت است و نوع توسعه پردیس مانند یک شهر فناوری است.

وی ضمن تقدیر از مسؤولان محلی شهرستان، بیان کرد: اداره راه پارک را اذیت می‌کند و این مشکل نیز حل خواهد شد و اگر تمام مسؤولان پردیس بخواهند اتفاقات خوبی می‌افتد، زیرا ۱۸۰۰ نخبه به کشور بازگشتند و جذب این شرکت‌ها و دانشگاه‌ها شدند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بیش از دو، سوم نخبه‌هایی که به کشور بازگشتند در دانشگاه‌ها جذب شدند و این بازگشت‌ها باید با خواسته ما محقق شود و باید بخواهیم که این اتفاق مهم رخ دهد.

ستاری ادامه داد: شرایط سخت است اما پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ای در کشور داریم و همه می‌خواهند این حوزه رشد کند و تفکرها از سال‌های ۹۳ و ۹۴ تغییر کرده و مجلس همراه و علاقه‌مند است و تسهیلات، اقدامات و سایر موارد کمک حال ما هستند.

وی با بیان اینکه طبق ضوابط و قوانین کار انجام می‌گیرد و این جهش با حمایت رهبری، قوه قضائیه و سایر نهادها محقق می‌شود، گفت: وزاری دولت که به سمت فناوری نمی‌آمدند امروز علاقه نشان می‌دهند، در گذشته تصور می‌کردیم بنا بر سیستم ساختار قدیمی برخی وزرا در این حوزه وارد نمی‌شوند اما امروز می‌آیند و از فناوری حمایت می‌کنند که بسیار ارزشمند است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: فرهنگ، اقتصاد را می‌سازد و باید محکم این کار را انجام دهیم و مردم نیز نسبت به فرهنگ و آموزش حساس باشند.

ستاری عنوان کرد: توسعه پارک فناوری پردیس با شتاب بالایی اتفاق می‌افتد زیرا هیچ‌کدام از پروژه‌های پارک مشکل مالی ندارد و امیدواریم طی یکسال آینده پانصد هکتار زمین به ۱۵۰ هکتار موجود افزوده شود و برای اینکار ۶ سال وقت گذاشتیم تا اراضی را به نام دولت سند بزنیم و سرانجام میسر شد.

وی عنوان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی منطفه به نام دولت زده شد و مشکلات شهر پردیس نیز بدین وسیله هم حل شد و امیدواریم با همدلی که بین مسؤولان استانی وجود دارد اتفاقات خوبی طی سال آتی رخ دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان ضمن تقدیر از کارآفرینان پارک فناوری پردیس، تصریح کرد: شما می‌توانستید دلار و سکه خریده و اموالتان را چند برابر کنید اما سرمایه خود را برای کارآفرینی قشر تحصیل کرده هزینه کردید و این کار خداپسندانه است و امید داریم این راه را ادامه بدهید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا