امام جمعه پردیس:

هیات نظارت سریعا وضعیت شوراهای جدید شهرستان را مشخص کند

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف وضعیت شوراهای شهرستان پس از انتخابات، گفت: از هیات های نظارت شهرستان و استان و مرکزی انتظار داریم که سریع و قاطع و طبق قانون تکلیف را مشخص کنند تا شوراهای جدید مدیریت شهر را برعهده بگیرند.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام «سید حسین حسینی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت: اتفاقاتی در برخی نقاط کشور و حتی شهرستان رخ می دهد که باعث زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و اسلامی و انسانی توسط عده ای ناآگاه و عده ای معلوم الحال است، مانند بی حجابی نه بدحجابی و سگ گردانی که هم فضای منزل و آپارتمان ها را و هم فضای پارک ها و داخل خودرو و خیابان را به هم ریخته و آغوش پدر و مادر ها را به جای فرزند پر کرده که ما خیلی شکایت از اینها داریم و نارضایتی شهروندان را به همراه دارد.

وی با اشاره به ضرورت مطالبه گری شهروندان، اظهار داشت: شهروندان، روحانیون ،متدینین زن و مرد و پیر و جوان مسئول و غیر مسئول به طورجد در برابر اقدامات ضد دینی و وقیحان و هنجار شکنان بایستید ومقابله بکنید و نگذارید در سایه سکوت مومنین و متدینین عده ای هر کاری دوست دارند انجام بدهند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مطالبه دوم من از دولت و مجلس است که با همکاری هم قوانینی وضع بکنند که بشود با اقدامات ضد دینی و ضد اسلامی و ضد انسانی برخورد صورت پذیرد که متاسفانه می بینیم که با برخی از اینها اگر هم مسئول و غیر مسئولی برخورد کند متهم می شود و ما از مجلس انقلابی انتظار داریم با وضع قوانین انقلابی اسلامی خود به داد اسلام برسند.

وی در بخشی دیگر از خطبه ها به نشست مجازی سازمان تروریستی منافقین در روزهای اخیر با شرکت سیاستمداران ضدایرانی از آمریکا و اروپا و بازیگری مقامات غربی،اشاره کرد و گفت: این نشست نمایانگر این موضوع است که آمریکا و خصوصاً اروپا نه تنها حامیان تروریسم هستند بلکه خاستگاه و منشاء انواع تروریسم پیدا و پنهان و دولتی و گروهکی هستند و اساساً گیاه تلخ و شوم ترور در مزرعه شور تمدن غربی و اروپایی‌ها روییده و بالیده است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها قابل اعتماد نیستند، اظهارداشت: این‌ها در حالی است که در نشست وین برای جلب اعتماد ایران تقلا می‌کنند اما در عرصه دیگر از دشمنان جانی مردم ایران حمایت می‌کنند و این تلنگری برای کسانی‌ است که هنوز خوش‌خیال و خوش‌باورانه و با وادادگی و انفعال دل به وعده‌های آمریکا و اروپا خوش کرده‌اند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: تجزیه عراق و حمایت از داعش در کشتار بی رحمانه وبه راه انداختن اعتراضات خیابانی که موجب ناپایداری سیاسی در این کشور بشود، راهبرد سیاه کاخ سفید برای آینده‌ی عراق‌ است و در این راستا قدرتمندشدن حشدالشعبی که میراث مرجعیت عراق و دوشهید گرانقدر مقاومت حاج «قاسم سلیمانی »و «ابومهدی المهندس» است، مورد اقبال مردم عراق قرار گرفته ومانعی برای تحقق اهداف آمریکا در این کشور است.

حسینی با اشاره به وضعیت آینده‌ی افغانستان و بازیگران داخلی و خارجی در این کشور ، توضیح داد: فرار ناگهانی آمریکا از افغانستان انسجام داخلی افغانستان را در هم ریخت و پیش بینی می شود که ایران را هم تحت تاثیر قرارخواهد داد و با اخراج آمریکایی‌ها از افغانستان، صحنه سیاسی و عرصه عملیاتی افغانستان در دست سه بازیگر یعنی دولت مرکزی در کابل، طالبان و داعش خواهد بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، اخراج آمریکا باعث تلاش کشورهایی مانند پاکستان، چین، روسیه، ترکیه، عربستان سعودی، امارات و قطر برای گسترش زمینه نفوذ خود در افغانستان شد که فعالیت ویژه دستگاه دیپلماسی و امنیتی ایران را می‌طلبد.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه داعش برای تهران خطرناک‌تر از دولت مرکزی در کابل و طالبان است، بیان کرد: تهران با استفاده از نفوذ خود موجبات گفت وگوهای بین‌الافغانی به‌ویژه بین طالبان و کابل را فراهم کرده است تا با حل اختلافات فی‌مابین، نزدیکی طالبان و دولت مرکزی در کابل را محقق کند که تحقق آن به‌معنای برقراری ثبات و امنیت در افغانستان خواهد بود.

حسینی با اشاره به وضعیت لبنان و روزهای دشوار و سرنوشت‌ساز آینده این کشور گفت: لبنان از سال ۲۰۱۹ عملاً با بحران اقتصادی رو به رو است و فساد و سوءمدیریت در این کشور موجب شده است کشوری که زمانی به سوئیسِ خاورمیانه مشهور بود، اکنون با چالش‌های عمیقی رو به رو شود، بدهی های کمرشکن و کاهش ۹۰ درصدی ارزش لیره در مقابل دلار طی کمتر از دو سال، برخی مشکلات اقتصادی لبنان است.

وی ادامه داد: لبنانِ کوچک محل رقابت فرانسه با آمریکا و عربستان و امارات است البته همین طمع را این کشورها بر ایران هم داشته و دارند اما رهبری حکیم و شجاع و بصیر و ملت مقاوم و ولایت مدار نگذاشتند این شیاطین ایران را با طمع ورزی خود نابود کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به بالا گرفتن دعوای دو متحد عربستان و امارات رو به زوال، اظهار داشت: عربستان و امارات اساساً دلِ خوشی از هم نداشته و ندارند لکن وجود یک مانع بزرگ به‌نام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی موجب شد برای تضعیف حریف یا دشمن مشترک خیالی خود باهم متحد شوند اتحادی علیه جبهه مقاومت که اضلاع مثلث غربی – عبری – عربی را تکمیل کرد.

وی افزود: اکنون این انسجام و استحکام پوشالی در حال فروریختن است.

حسینی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اظهار داشت: عید سعید قربان فرصت بسیار خوبی است تا مؤمنان، با انجام عبادات ضمن بهره ‏وری از فیوضات الهی، به پروردگار خویش تقرّب یابند.

وی با بیان اینکه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی‌ بود، توضیح داد: باید با تحلیل درست و مستند و هنرمندانه این انگاره را تقویت کرد که پذیرش قطعنامه نه از سر ترس که از روی تدبیر و عقلانیت بود. دلیل آن هم این بود که با پذیرش قطعنامه دشمن احمق تصور کرد کار نظام تمام شده است و با چند حمله برق‌آسا نظام اسلامی از هم پاشیده خواهد شد، اما عملیات غدیر در پاسخ تک سنگین دشمن در جنوب و عملیات مرصاد در پاسخ عملیات فروغ جاویدان منافقین، تمام تصویرسازی‌های نادرست و تصورات خام دشمن را مخدوش ساخت و قدرت نرم انقلاب اسلامی را به‌رخ جهانیان کشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا