نخستین همایش سنتور نوازان شرق استان تهران در فرهنگسرای مهر بومهن برگزار شد

نخستین همایش سنتور نوازان شرق استان تهران در فرهنگسرای مهر بومهن با حضور مسئولان، علاقه‌مندان به هنر موسیقی و جمعی از اساتید برجسته این رشته برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، نخستین همایش سنتور نوازان شرق استان تهران با حضور جمع زیادی از هنردوستان علاقه‌مند به موسیقی، مجید عبدالهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس، مجتبی قارداشی رئیس انجمن موسیقی شهرستان پردیس و اساتید حسین همت آبادی، رضا مشایخی، بهمن سراجیان، مسعود صد هزاری و منصور کیوانجو در فرهنگسرای مهر بومهن برگزار شد.

منصور کیوانجو مدیر اجرایی و طراح برنامه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‌های توضیحات کاملی در خصوص ساز سنتور، شیوه سنتور نوازی مکاتب مختلف، و تاریخچه سنتور ارائه نمود و در ادامه اساتید حسین همت‌آبادی و بهمن سراجیان از به نمایندگی نسل قدیم نوازندگان سنتور و مسعود صد هزاری به نمایندگی از نسل جوان نوازندگان سنتور پاسخگوی سؤالات و اهداف همایش بودند که در آن موضوعات مختلف از جمله شیوه‌های مختلف نوازندگی سنتور، مشکلات بخش آموزش امروز و نسل قدیم، شیوه‌های آموزش نسل جدید و قدیم راهکارهای بهینه‌سازی آموزش و اجرای سنتور، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

اجرای زیبای تک‌نوازی و هم‌نوازی مرتضی ماهوتی، امیرحسین اعتلایی، مصطفی یونسی، پیام محبی، کیانوش همت آبادی، محمدحسین حاجی‌زاده و امیرحسین اطلاعی و همچنین رونمایی از کتاب مسافر تهران نوشته استاد حسین همت آبادی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

مجتبی قارداشی رئیس انجمن موسیقی شهرستان پردیس در گفتگویی اظهار داشت: حسین همت آبادی، رضا مشایخی، بهمن سراجیان، مسعود صد هزاری از سنتورنوازان برجسته کشور در این همایش هنرنمایی کردند.

وی افزود: بررسی تاریخچه سنتور نوازی، شیوه‌های مختلف سنتور نوازی، مشکلات و شیوه‌های حوزه آموزش امروز و نسل قدیم، بررسی راهکارهای بهینه‌سازی آموزش و اجرای سنتور از برنامه‌های این همایش بود.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده علاقه‌مندان با وجود شرایط نامساعد جوی اظهار اداشت: اساتید موسیقی پاسخگوی سؤالات شرکت‌کنندگان به موسیقی بودند و در ادامه قطعات زیبای تک‌نوازی و هم‌نوازی سنتور توسط گروه‌های نوازنده حاضر در نشست اجرا شد.

رئیس انجمن موسیقی شهرستان پردیس خاطرنشان کرد: این فرهنگسرا با توجه به عملکرد مناسب خود در عرصه موسیقی به‌عنوان مرکز تولید و ترویج علم در موسیقی شرق استان تهران تعیین شده است ضمن اینکه بومهن را به عنوان بوم شهر اقوام ایرانی می‌شناسند و هر یک از اقوام ساکن در این شهر موسیقی محلی خاص و زیبای خود را در جشن‌ها ارائه می‌کنند.

قارداشی رئیس با اشاره به برگزاری نشست‌های موسیقی محلی در فرهنگسرای مهر بومهن، تصریح کرد: اقوام کرد، آذری، کرمانج و لر هر ماه در فرهنگسرای مهر نشستی با اجرای برنامه موسیقی زنده و بررسی مسائل مرتبط برگزار می‌کنند.

وی گفت: کتاب مسافر تهران نوشته حسین همت آبادی در این نشست رونمایی و در خاتمه از اساتید حاضر در نشست با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا