کنار خیابان دکه‌ای قرار دارد که به آنجا می‌روم تا آبی بخرم. «شاهین» که ۲ سال است به همراه خانواده‌اش در پردیس زندگی می‌کند، می‌گوید:«چند وقت پیش همسرم در راه بازگشت به خانه ناگهان چند سگ را در پیاده‌رو مقابل خودش می‌بیند که وحشت زده به خیابان تغییر مسیر می‌دهد و خدا رحم کرد که از تصادف شدید با کامیون که از آنجا می‌گذشت نجات پیدا کرد.»خانم جوانی ادامه می‌دهد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از خیابان های پردیس برای تامین امنیت شهروندان ضروری است. این سگ‌ها ممکن است هنگام بازی با بچه‌ها آن‌ها را گاز بگیرند یا آسیب‌ها و مشکلات دیگری به وجود آورند و وجود این همه سگ در میان مجتمع‌های مسکونی بسیار عجیب است.

اوضاع زندگی در پردیس بهتر می‌شود

سید مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، می‌گوید: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد از مجتمع مسکونی «توما» با تمام انشعابات و زیر ساخت‌ها آماده تحویل بوده و فرآیند تحویل هم به این شکل است که بعد از تکمیل مراحل عمرانی و انشعابات به مالک برای تحویل واحد پیامک می‌دهیم و مالک با معرفی‌نامه کارگزینی و دفترچه قسط به بانک مسکن می‌رود و در مرحله بعد از اداره کارگزاری نامه‌های مربوط به تحویل واحد همچنین انشعابات را دریافت می‌کند. البته نامه آب و فاضلاب چون مشاعات است به مدیر بلوک تحویل داده می‌شود و بقیه انشعابات به خود مالک‌‌ها انجام می‌شود.وی در ادامه در پاسخ به حل مشکلات اهالی پردیس توضیح می‌دهد:«جمع‌آوری سگ‌ها در حوزه وظایف سازمانی ما قرار ندارد اما برای رفاه شهروندان قصد داریم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را اجرا کنیم که البته همکاری شهرداری در این حوزه بسیار موثر خواهد بود. البته تعداد زیادی از این سگ‌ها عقیم‌سازی شده‌اند.مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پایان این گفت‌وگو برای بهبود وضع زندگی مردم در پردیس وعده نصب تابلوهای هدایتگر و علائم راهنمایی و رانندگی به زودی در این محدوده را داد.

اهالی پردیس نیازمند توجه بیشتر

ساکنان فاز ۸ شهر پردیس چشم انتظار توجه بیشتر مسؤولان هستند تا مشکلات این شهر جدید برطرف شود.پردیس دیگر یک شهر کم جمعیت در حاشیه تهران نیست و هر روز میزان ساخت‌وساز همچنین کسانی که آنجا را برای زندگی انتخاب می‌کنند بیشتر می‌شود. بنابراین مسؤولان در شهرداری پردیس و شرکت عمران شهر پردیس باید توجه بیشتری به نیازهای اهالی پردیس داشته باشند.

انتهای پیام/