نگهبانی سگ‌ها از مشکلات پردیس/ مراقب باشید در شهر جدید گم نشوید

ساخت شهرهای جدید به سرعت رخ می‌دهد و معمولا ساکنان ابتدایی این شهرها با معضلات و مشکلات مختلفی برای مهیا شدن حداقل زیرساخت‌های زندگی شهری دست و پنجه نرم می‌کنند که شهر جدید پردیس در سال‌های گذشته با سرعت قارچ گونه ساخت و ساز و افزایش جمعیت از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش صبح پردیس، رضا افراسیابی: شهر جدید پردیس در ضلع شرقی استان تهران قرار گرفته و سرشماری سال ۹۵ حکایت از جمعیت بالغ بر ۲۹۶ هزار نفر دارد که قطعا در سال‌های گذشته جمعیت آن افزایش یافته است اما اهالی و ساکنان این شهر جدید با مشکلات ریز و درشتی دست و پنجه نرم می‌کنند که حل شدن آن‌ها نیازمند توجه بیشتر مسؤولان است. در ادامه بررسی مشکلات پردیس، فاز ۸ مقصد بعدی ما بود تا از نزدیک در جریان وضعیت آنجا قرار بگیریم.

بدقولی در تحویل مجتمع توما

در شهر پردیس چند مجتمع مسکونی ساخته شده که «توما» یکی از آن‌ها است و مالکان خانه‌ها از بدقولی‌های پیمانکار گله دارند. آن‌ها در سال ۹۰ به امید اینکه ۱۸ ماه بعد صاحب خانه شوند پول دادند اما هنوز در اواخر سال ۹۸ خانه‌های خود را تحویل نگرفته‌اند.

مالک یکی از واحدهای این مجتمع می‌گوید:«مردم قربانی ناهماهنگی بین عمران شهر و پیمانکار می‌شوند و این بدقولی برای تحویل واحدها در این مجتمع مسکونی باعث شده تا مجبور به پرداخت اجاره خانه شویم که هر سال افزایش زیادی دارد. الان هم شرکت عمران شهر پردیس با ما تماس گرفت تا برای تحویل به اینجا بیاییم اما پیمانکار به دلیل نواقص موجود حاضر به تحویل واحدها نیست. از مسؤولان عمران شهر پردیس و پیمانکار می‌خواهیم هر چه زودتر کارهای باقیمانده واحدهای مجتمع مسکونی توما را به پایان برسانند.»

سگ‌های ولگرد مهمان ناخوانده پردیس

سگ‌های ولگرد بیش از هر چیزی به استقبال ما می‌آیند و در خیابان‌ها و کوچه‌های شهر پردیس زیاد سر و کله آن‌ها دیده می‌شود که به راحتی در شهر پرسه می‌زنند و انگار زندگی مسالمت آمیزی در کنار بلوک‌های مسکونی دارند.

در کوچه شیخ طوسی سوم بیشتر از ۶ سگ با نظم خاصی خوابیده‌اند که از انتهای کوچه زن میانسالی قدم زنان می‌آید و ابتدا تصور می‌کنم شاید از دیدن این سگ‌ها ترسیده و به همین دلیل منتظر واکنش او می‌مانم، اما بر خلاف تصور ما از مواجه اکثر خانم‌ها با حیوانات، خونسرد از کنار سگ‌ها می‌گذرد و حتی دستی هم به سرشان می‌کشد و جالب‌تر اینکه سگ‌ها هم با نزدیک شدن این خانم به آن‌ها از جای خود تکان نمی‌خورند.

فوری نزدیک می‌شوم و می‌پرسم: «نمی ترسید؟!» با لبخند و تعجب جواب می‌دهد: «نه. من و خیلی از همسایه‌ها برای سگ‌ها غذا هم می‌گذاریم.»

مراقب باشید گم نشوید

اگر ساکن شهر پردیس نیستید و برای اولین بار به اینجا می‌آیید باید مراقب باشید تا گم نشوید. درخیابان‌های شهر پردیس تابلو راهنمای مسیر و معرفی معابر خیلی کم است و همین موضوع باعث شده افراد در پیدا کردن نشانی مورد نظر خود به دردسر بیافتند. خیابان‌های شهر پردیس خلوت است و تعداد آدم‌هایی که در آن پیاده تردد می‌کنند هم زیاد نیست تا برای پیدا کردن نشانی مورد نظر بتوانند ما را کمک کنند.

نادر می‌گوید: ۶ ماه است که به همراه همسر و فرزندانم در پردیس زندگی می‌کنیم و در این مدت هر وقت مهمان داشتیم آن‌ها برای پیدا کردن خانه ما به زحمت افتادند و خیلی اذیت شدند و به همین دلیل همیشه مجبور شدم خودم در ابتدای پردیس به دنبال مهمانان بروم و آن‌ها را به خانه بیاورم.

وحید با بیان اینکه فاز ۸ پردیس از نظر تابلوهای شناسایی معابر و راهنمای مسیر کمبود اساسی دارد، ادامه می‌دهد: پردیس شهر جدیدی است و مثل سایر نقاط کلانشهر تهران جای آشنایی برای مردم و میهمانان نیست و همیشه این مشکل در شهر مشاهده می‌شود.

مزاحمت سگ‌ها برای اهالی

سگ‌ها همچنان در خیابان‌ها و کوچه‌ها پرسه می‌زنند و در تمام مدت گشت‌زنی در پردیس و تهیه گزارش، ما را تنها نگذاشتند و حتی سگی تنها ندیدم و همیشه چند سگ دور و برمان بودند.

کنار خیابان دکه‌ای قرار دارد که به آنجا می‌روم تا آبی بخرم. «شاهین» که ۲ سال است به همراه خانواده‌اش در پردیس زندگی می‌کند، می‌گوید:«چند وقت پیش همسرم در راه بازگشت به خانه ناگهان چند سگ را در پیاده‌رو مقابل خودش می‌بیند که وحشت زده به خیابان تغییر مسیر می‌دهد و خدا رحم کرد که از تصادف شدید با کامیون که از آنجا می‌گذشت نجات پیدا کرد.»خانم جوانی ادامه می‌دهد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از خیابان های پردیس برای تامین امنیت شهروندان ضروری است. این سگ‌ها ممکن است هنگام بازی با بچه‌ها آن‌ها را گاز بگیرند یا آسیب‌ها و مشکلات دیگری به وجود آورند و وجود این همه سگ در میان مجتمع‌های مسکونی بسیار عجیب است.

اوضاع زندگی در پردیس بهتر می‌شود

سید مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس، می‌گوید: در حال حاضر ۱۰ هزار واحد از مجتمع مسکونی «توما» با تمام انشعابات و زیر ساخت‌ها آماده تحویل بوده و فرآیند تحویل هم به این شکل است که بعد از تکمیل مراحل عمرانی و انشعابات به مالک برای تحویل واحد پیامک می‌دهیم و مالک با معرفی‌نامه کارگزینی و دفترچه قسط به بانک مسکن می‌رود و در مرحله بعد از اداره کارگزاری نامه‌های مربوط به تحویل واحد همچنین انشعابات را دریافت می‌کند. البته نامه آب و فاضلاب چون مشاعات است به مدیر بلوک تحویل داده می‌شود و بقیه انشعابات به خود مالک‌‌ها انجام می‌شود.وی در ادامه در پاسخ به حل مشکلات اهالی پردیس توضیح می‌دهد:«جمع‌آوری سگ‌ها در حوزه وظایف سازمانی ما قرار ندارد اما برای رفاه شهروندان قصد داریم طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را اجرا کنیم که البته همکاری شهرداری در این حوزه بسیار موثر خواهد بود. البته تعداد زیادی از این سگ‌ها عقیم‌سازی شده‌اند.مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در پایان این گفت‌وگو برای بهبود وضع زندگی مردم در پردیس وعده نصب تابلوهای هدایتگر و علائم راهنمایی و رانندگی به زودی در این محدوده را داد.

اهالی پردیس نیازمند توجه بیشتر

ساکنان فاز ۸ شهر پردیس چشم انتظار توجه بیشتر مسؤولان هستند تا مشکلات این شهر جدید برطرف شود.پردیس دیگر یک شهر کم جمعیت در حاشیه تهران نیست و هر روز میزان ساخت‌وساز همچنین کسانی که آنجا را برای زندگی انتخاب می‌کنند بیشتر می‌شود. بنابراین مسؤولان در شهرداری پردیس و شرکت عمران شهر پردیس باید توجه بیشتری به نیازهای اهالی پردیس داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا