نشست مشترک رئیس دادگستری و دادستان پردیس با سازندگان پروژه‌های مسکن مهر/ اخطار جدی دستگاه قضا به انبوه‌سازان نامتعهد

با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان پردیس در محل شرکت عمران، نشستی مشترک با اعضای هیئت مدیره، معاونین شرکت عمران و انبوه‌سازان مسکن مهر در کلیه فازها برگزار و مشکلات مردم پیگیری شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس؛ تکمیل باقیمانده پروژه‌های مسکن مهر پردیس و تحویل باقیمانده واحدها به مالکان محترم، موضوعی است که در حال حاضر اولویت اصلی شرکت عمران می‌باشد و با تلاش جمعی و تامین مالی پروژه‌ها، به زودی باقیمانده واحدها نیز تحویل خواهد شد.

با توجه به اهمیت این موضوع و پیگیری دستگاه‌ قضایی، از گذشته برخورد با سازندگان کم‌کار در دستور کار قرار دارد و از این پس نیز در صورت کم‌کاری و عدم اجرا تعهدات، برخوردهای جدی قضایی با کم‌کارها صورت خواهد گرفت. در همین خصوص ظهر امروز دوشنبه 29 آذرماه 1400، با حضور رئیس دادگستری و دادستان شهرستان پردیس در محل شرکت عمران، نشستی مشترک با اعضای هیئت مدیره، معاونین شرکت عمران و انبوه‌سازان مسکن مهر در کلیه فازها برگزار و مشکلات مردم پیگیری شد.

*مسکن مهر پردیس، سمبل و الگوی مسکن مهر کشور

عبدالملکی، رئیس دادگستری شهرستان پردیس در این نشست اظهار داشت: پایه و اساس مسکن مهر، کمک به محرومیت زدایی و تامین مسکن برای اقشار ضعیف جامعه بوده. مردم در این حوزه هم شاکر هستند و هم گله‌هایی وجود دارد.

وی افزود: برای پروژه مسکن مهر در کشور و به ویژه پردیس به عنوان سمبل و الگوی مسکن مهر، زحمات زیادی کشیده شده و به هر حال در هر پروژه ضعف‌هایی وجود دارد که می‌بایست حل شود. باید یادآور شد که ما به عنوان دستگاه قضایی اجازه نخواهیم داد تا خللی در اجرای قانون به وجود بیاید و عدم رعایت الزامات قانونی منجر به محکومیت برای پیمانکاران خواهد شد.

*پایبندی به تعهدات، خواسته دستگاه قضایی از انبوه‌سازان

آقاجری، دادستان شهرستان پردیس نیز اظهار داشت: در شهرهای مختلف پروژه‌های مختلف مسکن مهر را دیدم که می‌توان گفت مسکن مهر در شهر پردیس خیلی بهتر اجرا شده است. وضعیت فعلی نسبت به سالیان قبل که با تجمع و اعتراضات عمومی همراه بود، تغییر یافته و پروژه‌ها فعال شده با این حال مشکلاتی وجود دارد که باعث مراجعات مردمی شده است.

وی گفت: از منظر حقوقی، الزام به ایفای تعهد موضوع بسیار مهمی است و در این خصوص پرونده‌های مختلفی داریم. در طول سه سال گذشته بیش از 30 انبوه‌ساز نامتعهد را از پروژه‌ها اخراج کردیم که به صورت فسخ قرارداد و یا اقاله بوده است.

آقاجری افزود: گرانی‌های موجود در کشور را قبول داریم با این حال کم‌کاری در پروژه مسکن مهر به هیچ عنوان پذیرفته نیست و برخورد جدی صورت خواهد گرفت. پایبندی به تعهدات خواسته ما از انبوه‌سازان مسکن است و در صورت بروز مشکل، با خاطیان به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

*تجلی ارزش کار پیمانکاران واقعی با حضور تیم جدید مدیریتی در سال 97

اصغری، سازنده پروژه امیرساوالان و نماینده انبوه‌سازان مسکن مهر پردیس گفت: از روز تغییرات در وزارت راه و شهرسازی در سال 97 اتفاقات بزرگ و ارزنده‌ای در بحث مسکن و به ویژه مسکن مهر پردیس رخ داد که جا دارد از دکتر هدایت نیز تشکر کرد چراکه ارزش کار پیمانکاران واقعی متجلی شد. مسکن مهر پروژه‌ای مستقل و خارج از امور پیمان بوده و اتفاقات و تغییرات برعهده شورای مسکن استان بوده است.

وی افزود: به عنوان نماینده انبوه‌سازان انتظار حمایت بیشتر داریم چراکه روزانه شاهد افزایش قیمت‌ها در کشور هستیم و برای تکمیل پروژه‌ها می‌بایست حمایت‌ها ادامه داشته باشد و تغییرات قیمت‌ها و تعدیل‌ها برای انبوه‌سازان در نظر گرفتته شود.

*انتظار از دولت برای کمک به تکمیل پروژه‌های پردیس

نظری‌نیا، عضو هیئت مدیره شرکت عمران گفت: در 9 سال گذشته در شهر پردیس بالغ بر 12500 میلیارد تومان هزینه شده و پیشرفت کلیه پروژه‌ها به صورت میانگین در 91 درصد قرار دارد. در دو سال اخیر حدود 5 هزار میلیارد تومان در بخش‌های مختلف هزینه شده که این هزینه‌کرد برای یک دستگاه اجرایی کوچک مثل شرکت عمران، رقم بسیار بزرگی است که نشان‌دهنده حجم کارهای انجام شده در این مدت اخیر است.

وی افزود: از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی استفاده کردیم و باید تقدیر ویژه‌ای هم از دستگاه قضایی داشت که همواره کمک حال بوده و قاطعانه با پیمانکاران کم‌کار برخورد نموده است.

نظری نیا گفت: با این حال برخی از دستگاه‌ها باری از دوش شرکت عمران کم نکرده‌اند و این شرکت برخلاف وظیفه ذاتی خود بالاجبار در بخش‌های مختلف از جمله امورات خدماتی آب، برق، گاز، تلفن و همچنین خدمات شهری هزینه و فعالیت اجرایی نموده درحالی کهه انتظار این بوده دستگاه‌های خدمات‌رسان زیرمجموعه وزارت نیرو و همچنین شهرداری، بخشی از این فشار سنگین را بکاهند که از شروع پروژه تاکنون این طور نبود. برای تکمیل باقیمانده پروژه‌ها نیاز به اعتبار سنگین می‌باشد و انتظار داریم به هر نحوی کمک‌هایی توسط دولت صورت پذیرد تا بتوانیم به زودی باقیمانده پروژه‌ها را نیز تکمیل کنیم.

*در پردیس خانه نساختیم بلکه شهر ساختیم

پیرفرشی، عضو هیئت مدیره شرکت عمران گفت: مسکن مهر پروژه‌ای بوده که در سال 88 در سراسر کشور آغاز شد اما در پردیس به عنوان آخرین شهر با ساختاری متفاوت نسبت به خیلی از شهرها اجرا شد. برخلاف دیگر پروژه‌های مسکن مهر در کشور، ما در پردیس خانه نساختیم بلکه شهر ساختیم و آماده‌سازی‌ها و اجرای زیرساخت‌ها باعث شد تا کار در این شهر بسیار پیچیده‌تر از دیگر شهرها باشد.

وی افزود: این پروژه در آغاز بر مبنای دلار هزار تومان بود اما اکنون نرخ دلار در کشور بیش از 20 برابر شده است. با حضور مهندس اسلامی در سال 97 و تزریق انرژی جدید به پردیس و ورود دکتر هدایت، اتفاقات بزرگی رقم خورد و برای همه مشکلات برنامه‌ریزی شد و اکنون باید گفت که هیچ مشکل تعیین تکلیف نشده‌ای در پردیس وجود ندارد.

پیرفرشی ادامه داد: با وجود اینکه نزدیک به دو میلیون مسکن مهر در کشور ساخته شد، اما هیچ دستورالعمل مشخصی برای تحویل واحدها وجود نداشت که ما در پردیس به عنوان اولین شهر چنین دستورالعملی را تنظیم و واحدها را بر آن اساس تحویل دادیم که این خود اتفاقات بزرگ دیگری در این مدت است. جا دارد از مجموعه دستگاه قضایی و به ویژه دادستان محترم پردیس تشکر کنیم و اعلام می‌کنیم ما به عنوان مجموعه شرکت عمران، با تمام توان در خدمت مردم هستیم و این قول راخواهیم داد که روند تکمیل پروژه‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا