بالا بودن نرخ عوارض آزادراه پردیس- تهران/ لزوم به رسمیت شناختن واحدهای صنفی و شهرک‌های صنعتی در پردیس

بالا بودن نرخ عوارض آزادراه پردیس- تهران، لزوم به رسمیت شناختن واحدهای صنفی و شهرک‌های صنعتی در پردیس از عوامل از جمله تذکرات از جمله تذکرات نمایندگان پردیس به مسئولان اجرایی کشور بود.

به گزارش صبح پردیس، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی (چهارشنبه، 29 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را قرائت کرد:

– علی وقف چی نماینده زنجان و طارم، اکبر رنجبرزاده و علیرضا محجوب نمایندگان اسدآباد و تهران به رئیس جمهور در مورد تعیین تکلیف و تسریع برای بازار ارز جهت صادرات کشور بخصوص در زمینه فرش و صنایع دستی

– محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راورد، احمد سالک نماینده اصفهان به وزیر امور خارجه با عنایت به عملیات غیرقانونی و گستاخانه فرانسه و انگلیس و با استکبار جهانی، سریع تر ترتیبی دهید که نسبت به کاهش روابط ایران و فرانسه و انگلیس خبیث اقدام نمایند.

– احمد سالک و محمدمهدی زاهدی نمایندگان کرمان و راورد و اصفهان به وزیر صنعت، معدن و تجارت با توجه به همکاری فرانسه با استکبار جهانی و اقدام علیه سوریه برخلاف پروتکل های بین المللی، خواهان قطع همکاری با رنو و پژو می باشیم.

– حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار با 44 نفر از نمایندگان به رئیس جمهور در مورد اقدام بی سابقه در دولت در ارائه متن ترجمه غیرواقعی و لایحه پالرمو و موارد مشابه با امضای جنابعالی به مجلس به جایگاه حقوقی شما و اعتماد نمایندگان ملت خدشه وارد می کند.

– اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش به وزیر جهاد کشاورزی دستور رسیدگی فوری به وضعیت کشاورزان. زحمتکش قسمت های رحیم آباد و شهرستان رودسر و املش به دلیل سرمازدگی محصولات کشاورزی آنها به ویژه فندق، گردو و چای.

– تذکر سیده حمیده زرآبادی،طیبه سیاوشی و نادر قاضی پور نمایندگان قزوین، تهران و ارومیه به همراه 10 نماینده دیگر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: علت تغییر حکم مشاور معاون وزیر و رئیس هیات مدیره زیرساخت به سمت کارشناس نظارت و هماهنگی بلافاصله پس از مطرح شدن سوال از جنابعالی در صحن چیست؟

*نیاز به تامین نیروی انسانی بومی در شهر پردیس

تذکر سیده فاطمه ذوالقدر با 19 نماینده دیگر به وزیر آموزش و پرورش کمبود فضای آموزشی مدارس و نیاز به تامین نیروی انسانی بومی در شهر پردیس.

تذکر ولی ملکی نماینده مردم مشکین شهر به وزیر جهاد کشاورزی بر اثر تغییرات جوی و کاهش شدید دمای هوا تا حد صفر درجه سانتیگراد 14 هزار هکتار از باغات شهرستان مشکین شهر اعم از انگور، سیب و درختان مخصوص میوه جات هسته دار سرمازدگی پیدا کرده و خسارات بالایی به کشاورزان وارد آورده است، ضروری است در اسرع وقت گروهی را به ریاست معاونت ذیربط برای رویت میزان خسارت وارده به منطقه اعزام کنید.

تذکر علی کرد نماینده خاش، میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد به وزیر کشور چرا در مرز شهرستان میرجاوه استان سیستان و بلوچستان مدیریت واحد برای کنترل مرز مشخص نمی شود و هر روز حوادث ناگوار در مرز اتفاق می افتد؟

تذکر علی ساری نماینده اهواز،کارون، حمیدیه و باوی به رئیس جمهور عدم تعیین تکلیف مردم در خصوص سپرده های موسسات مالی به ویژه آرمان و ضرورت تهیه گزارش برای مجلس از طرف هیات سه نفره ای.

تذکر علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به همراه 25 نماینده دیگر به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عدم تامین هزینه خرید دولت الکترونیک به مردم از خرید خدمات مبتنی بر گوشی های هوشمند به شهروندان.

تذکر علیرضارحیمی نماینده تهران، ری،شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با 30 نماینده دیگر به وزرای علوم و اقتصاد و دارایی تسریع در پرداخت ارز دانشجویی دانشجویان خارج از کشور براساس آخرین تغییرات اعمال شده در نرخ ارز و مصوبات هیات وزیران.

تذکر علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با 32 نماینده دیگر به وزیر راه و شهرسازی علت عدم تکمیل پرونده ثبت تاریخی راه آهن ایران در یونسکو به رغم اعلام نواقص از سوی کمیته فرهنگی یونسکو به سفیر ایران در آن سازمان.

*بالا بودن نرخ عوارض آزادراه پردیس- تهران

تذکر سیده فاطمه ذوالقدر با 15 نماینده دیگر به وزیر راه و شهرسازی بالا بودن نرخ عوارض آزادراه پردیس- تهران، نارضایتی شدید شهروندان منطقه پردیس.

تذکر سیده فاطمه ذوالقدر با 17 نماینده دیگر به وزیر اقتصاد و دارایی لزوم تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج.

تذکر سیده فاطمه ذوالقدر با 15 نماینده دیگر به وزیر صنعت، معدن و تجارت لزوم تسریع در به رسمیت شناختن واحدهای صنفی و شهرک‌های صنعتی در پردیس.

تذکر امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین به وزیر اقتصاد و دارایی لزوم اصلاح گمرکات از قاچاق کالا 6 هزار و 481 دستگاه خودروی لوکس سواری به روش های غیرقانونی ثبت سفارش شده و از گمرکات ترخیص شده اند و بیت المال را غارت کرده اند که تمام مدارک و مستندات موجود قابل ارائه به تمام دستگاه های نظارتی و قضایی می باشد و قابل انکار نیست این تذکر به امضای محمدابراهیم رضایی نماینده مردم خمین نیز رسیده است.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار و اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به وزیر جهاد کشاورزی تدبیری فوری بیندیشید که از موج کشتار دام هایی که سرمایه تولیدکنندگان کشور محسوب می شوند به جهت گران شدن نهادهها که دامداران عاجز از تامین خوراک آن ها هستند؛جلوگیری کنید.

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار و سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین و اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد به وزیر اقتصاد و دارایی پیگیری فوری کنید تا موانع صادرات هندوانه و دیگر محصولات جالیزی به کشورهای همسایه خصوصا عراق رفع شود، کشاورزان همه محصولاتشان روی زمین در حال از بین رفتن است.

تذکر محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و چگینی به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملکرد مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری ایران در برخورد با کارمندان فرودگاه خرم آباد.

تذکر محمدنعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت و آشار به وزیر کشور بی مبالاتی نیروی انتظامی طی ماموریت های محوله در استان سیستان و بلوچستان بالاخص در حوزه های انتخابیه ایرانشهر و چابهار که موجب فوت بی گناهان می شود از جمله حادثه مورخ 8/1/97 و 23/1/97 در شهرستان‌های قصر قند و دلنگان که منجر به فوت 5 نفر از جمله یک کودک سه ساله شده است.

تذکر منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد به وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی دلیل استخدام‌های غیربومی و غیرقانونی در دخانیات شهرستان مریوان.

تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به وزیر اقتصاد و دارایی علت عدم برنامه ریزی جهت مقابله با تلاطم ارزی چیست؟

تذکر رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام به وزیر نیرو: مردم روستاهای متعددی در شهرستان های تربت جام و تایباد و باخرز با گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی برای آب شرب سالم و بهداشتی به مسئولان التماس می کنند که نحوه عملکرد آن وزارتخانه به نحوی است که تا 10 سال آتی نیز مشکل مردم حل نشده و چاره ای جز استیضاح نداریم.

تذکر شریف پور نماینده ماکو به وزیر اقتصاد درباره افزایش نامتعارف عوارض خروج از کشور و به رئیس جمهور در خصوص پرداخت پاداش پایان خدمت ایثارگران.

تذکر امیرآبادی فراهانی،قاضی پور و رنجبرزاده نمایندگان قم،ارومیه و اسدآباد به وزیر جهادکشاورزی درخصوص دستور بررسی و پیگیری برای پرداخت خسارات به باغداران صدمه دیده از سرما و سیل اخیر و به وزیر فرهنگ درخصوص تسریع در برخورد با روزنامه قانون که علیه زبان ترک ها همواره مطالب خلاف واقع درج می کنند.

تذکر قاضی پور نماینده ارومیه به وزیر علوم در خصوص تدریس زبان ترکی در مدارس و دانشگاه هایی مناطق ترک نشین کشور

تذکر نوروزی نماینده رباط کردیم به وزیر تعاون در خصوص مقام اولی ایران در فرار مغزها

تذکرکبیری نماینده خوی به رئیس جمهور در خصوص تجدیدنظر در اخذ عوارض از مرزنشینان در سال 97

تذکر یوسفی نماینده اهواز به وزیراقتصاد درخصوص ترخیص خودروهای متوقف شده در منطقه آزاد اروند

تذکر داوودی نماینده سراب به وزیر جهادکشاورزی درخصوص ضرورت ابلاغ دستور پرداخت خسارت سرمازدگی باغات این شهرستان برآورد و جبران شود.

تذکر خضری نماینده پیرانشهر به وزیرصنعت درخصوص علت عدم اجرای مصوبه وزرای اقتصاد و جهاد کشاورزی توسط کارخانجات قند و شکر در خصوص جایزه قند و تفاله چغندر به کشاورزان چغندرکار به ویژه استان آذربایجان غرب و شرق و به رئیس جمهور در خصوص تسریع در کاهش عوارض خروج از مرزهای زمینی با عنایت به فقر مطلق مرزنشینان غرب کشور.

تذکر حسینی کیا نماینده سنقر به وزیر جهادکشاورزی درباره جبران پرداخت خسارت سرمازدگی کشاورزان

تذکر گودرزی نماینده بروجرد به وزیر آموزش و پرورش:شهرستان بروجرد به گفته رهبرمعظم انقلاب مستعد است،اما متأسفانه شاهد اقداماتی هستیم که فرصت های شغلی آنها در اختیار افراد غیربومی قرار می گیرد.

تذکر جعفرپور نماینده لارستان به وزیر راه درخصوص توجه وزیر به توانمندی و ظرفیت فرودگاههای بین المللی لارستان که به طورکامل مورد استفاده قرار نمی گیرد و موجب نارضایتی مردم می شود.

تذکر بختیار نماینده گلپایگان به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص لزوم تعیین قیمت تضمینی گندم در اسرع وقت.

تذکر بدری نماینده اردبیل به وزرای نیرو و کشاورزی:چرا هنوز راه های قشلاق های دشت مغان که در اثر اجرای سد خداآفرین از بین رفته است بهسازی و آسفالت شود و تذکر به وزیر نیرو: چرا بعد از گذشت چندین ماه از شروع کار شما در وزارتخانه هنوز شاهد تخصیص ناعادلانه حق آبه مغان از رودخانه ارس ابطال و بازنگری نشده است.

تذکر صفری و حسینی کیا نماینده کرمانشاه و سنقر به وزیرجهاد کشاورزی:چرا حاضر نیستید با مافیای واردکننده نخود برخورد کنید که موجب به خاک سیاه نشاندن کشاورزان استان کرمانشاه شده اند.

تذکر بهرام نیا نماینده نهاوند به وزیر جهادکشاورزی درخصوص تأمین اعتبار ملی به منظور اجرای بخشی از کانال های آبرسانی در حوزه شهرستان نهاوند.

تذکر مرادی نماینده مریوان به رئیس جمهور در خصوص عدم تخفیف سود بازرگانی به مرز رسمی باشماق مریوان علیرغم پیگیری های مکرر و دستور معاون اول ریاست جمهوری.

تذکر قاضی پور نماینده ارومیه به همراه 18 تن از نمایندگان به رئیس جمهور: چرا از ورود کالای قاچاقی که به سادگی قابل رویت، شناسایی و رهگیری است؛جلوگیری نمی کنید.

تذکر سامری نماینده خرمشهر به رئیس جمهور:مسئول تعیین و تکلیف خودروهای وارداتی منطقه آزاد اروند که از سال گذشته متوقف شده کیست؟ و تذکر به وزیر راه: مسئول جاده امام صادق(ع) که روز به روز درحال تخریب با خودروهای سنگین با توناژ غیرقانونی چیست.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا