نرخ بیکاری در شهرستان پردیس کمتر از ۱۰ درصد است

فرماندار پردیس اشتغال را یکی از دغدغه های خانواده ها دانست و نرخ بیکاری شهرستان را بسیار پایین و زیر ۱۰ درصد عنوان کرد.

به گزارش صبح پردیس عبدالعظیم رضایی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان پردیس اظهار داشت: توسعه اشتغال با حرف و شعار محقق نخواهد شد و نیاز به برنامه‌ریزی، افزایش امنیت سرمایه گذاری و فراهم سازی زیرساخت ها دارد.

وی افزود: در حال حاضر با اقداماتی که انجام گرفته، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و تسهیلات ارائه شده توسط دولت، اشتغال شهرستان در وضع مناسبی است و برای هر کسی که طالب انجام کار باشد شغلی آبرومند وجود دارد اما برخی ها به دنبال کارهای دفتری و اداری هستند و ظرفیت این قبیل کارها نیز در کشور بسیار محدود است.

رضایی تصریح کرد: با توجه به بارگذاری جمعیت ناشی از مسکن مهر لازم است برای اشتغال افرادی که در آینده به شهرستان مهاجرت می‌کنند، تدابیر ویژه ای اندیشید که به لطف خداوند بستر های توسعه اشتغال در شهرستان بسیار مساعد است و بهره‌گیری از این فرصت‌ها و بستر ها به قابلیت ها، تلاش و پیگیری مسئولان اقتصادی وابسته است.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، شهرستان پردیس را شهرستان فرصت‌ها و تهدیدها دانست و تصریح کرد: تحقق شعار سال به ابزارهایی نیاز دارد که در سیاست های کلی نظام تبیین شده و در قانون بودجه تبلور می یابد و در برخی سال ها مشکلاتی مانند سیل سال ۹۸ یا شیوع کرونا، سیاست های کلی را تحت شعاع قرار می دهد اما از مسیر منحرف نخواهد کرد.

دهقانی افزود: سیاست های تسهیل گرانه پیش بینی شده در قانون‌، ستادهای رفع موانع و تسهیل تولید و اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه های متناظر شهرستانی، ظرفیت های قانونی برای تحقق شعار سال هستند که مسئولان مرتبط باید خروجی این جلسات را با پیگیری، بررسی تخصصی طرح های مربوطه و استفاده از همه پتانسیل ها به آن سمت هدایت کنند.

معاون مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: شهرستان پردیس با اشتغال ۳۰ نفر کارورز در سال گذشته آماری حدود ۴۳۷ درصد را محقق کرد که این موضوع در کشور منحصر به فرد بوده اما ثبت نشدن اطلاعات شاغلان در سامانه رصد، مشکلی است که منجر به پایین آمدن آمار کلی شهرستان شده است.

در این جلسه روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی به ارائه برنامه‌ها و گزارش اقدامات خود پرداختند.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا