میش‌کوهی وحشی پس از بهبودی در طبیعت رها سازی شد/ ساخت و ساز در پردیس راه حیوانات را بسته است

رئیس اداره آتش نشانی شهرستان پردیس گفت: میش‌کوهی وحشی زخمی که روز پنجشنبه توسط آتش نشانان از داخل یک استخر خالی در حوالی آزاد راه تهران- پردیس نجات یافته بود پس از بهبودی در محدوده حفاظت شده سد ماملو رها سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، مهدی درفکی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: بعد از ظهر پنجشنبه یک تبعه افغانستان با سامانه ۱۲۵ مرکزی آتش نشانی شهرداری پردیس تماس گرفت و از گرفتار شدن یک راس میش کوهی در یک استخر خالی در محدوده دوربرگردان راهدار خانه سابق در کنار آزاد راه تهران- پردیس خبرداد.

وی افزود: گروه آتش نشانان توسط تیم عملیاتی و ایستگاه نجات ایستگاه خرمدشت اعزام و پس از تلاش ۱۵ دقیقه ای میش از داخل استخر نجات داده شد.

وی با بیان اینکه پای میش وحشی در زمان سقوط به داخل استخر زخمی شده بود، اظهار داشت: پس از بیرون آوردن میش از استخر و رها سازی،این حیوان به دلیل زخمی شدن و ماندن در سرمای شدید قادر به راه رفتن نبود.

رئیس اداره آتش نشانی ادامه داد: با توجه به حضور چند قلاده شغال، میش وحشی زخمی به ایستگاه آتش نشانی فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس انتقال داده شد.

درفکی افزود: با مراقبت از این حیوان زخمی در اتاقی گرم و مساعد شدن وضعیت جسمی، میش وحشی امروز به مسئولان محیط زیست تحویل و در محدوده حفاظت شده سد ماملو در ۵ کیلومتری شهر پردیس رها سازی شد.

*ساخت و ساز در پردیس راه حیوانات را بسته است

سر محیط بان منطقه حفاظت شده ماملو در حاشیه رها سازی میش وحشی در منطقه حفاظت شده به خبرنگاران گفت: ساخت و ساز در پردیس محل گدار حیوانات به سمت لار را قطع کرده و مشکلات زیادی برای حیوانات ایجاد کرده است.

کیومرث ابدالی ادامه داد: به دلیل مشکلات ژنتیکی، برخی از بره ها سالم نیستند و یا جثه های ریزی دارند.

وی افزود: سد ماملو نیز مسیر حیوانات را به ورامین بسته است و این مسیر در زمان گذشته پیش از احداث شهر پردیس و سد ماملو محل گذر عشایر به سمت ورامین و ری بود که الان قطع شده است.

سرمحیط بان منطقه حفاظت شده سد ماملو با تاکید بر ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز بیشتر در محدوده شهر پردیس گفت: نسل های آینده به دلیل ساخت و ساز بی رویه امروز ما از داشتن این طبیعت زیبا و وحشی محروم خواهند شد و همه ما موظف به حفاظت از محیط زیست امروزبه رسم امانت داری برای نسل فردا هستیم.

به گزارش ایرنا، میش وحشی رها سازی شده مدتی در محدوده حرکت کرد و با گروهی از میش های وحشی که در حال گردش در محوطه بودند همراه شد و با آنها به بلندی های منطقه رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا