فرماندار شهرستان پردیس در برنامه سلام تهران مطرح کرد؛

مشکل آرامستان پردیس تا سال آینده حل می‌شود/ تخریب سالن ورزشی توسط اداره کل تربیت بدنی

فرماندار شهرستان پردیس، در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، از پیگیری های مداوم برای حل مشکلات این شهرستان خبر داد‌.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، عبدالعظیم رضایی در برنامه امروز سلام تهران، با اشاره به اینکه پردیس یک شهرستان نوپاست، اظهار داشت: هنوز خیلی از نیازهای ضروری و زیرساختی این شهرستان فراهم نشده اما اقدام هایی در راستای حل آنها انجام شده است. به طور مثال تاسیس بیمارستان انجام شد اما همچنان پیگیر راه اندازی مترو هستیم.

وی درخصوص ایجاد آرامستان در پردیس گفت: بومهن ۲ آرامستان دارد اما مساحت آنها زیاد نیست، در نتیجه ساکنان پردیس باید اموات خود را در تهران دفن کنند‌‌. یکی از دلایل این مشکل توپوگرافی پردیس است که زمین هموار ندارد و بیشتر تپه و ۸۵ درصد مساحت آن هم جزو مناطق محیط زیست است. در نتیجه برای انجام هر عملیات در این محدوده، ممنوعیت داریم.

رضایی با اشاره به وجود پرونده شهرستان پردیس در شورای عالی محیط زیست، ادامه داد: با بررسی این پرونده، ۵۰ هکتار زمین تحویل شهرداری داده شد تا هرچه سریعتر عملیات زیرساختی را در آنجا انجام دهد. در نتیجه تا سال آینده مشکل آرامستان شهرستان پردیس حل خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص مشکل فاضلاب در پردیس و بومهن، توضیح داد: مشکل فاضلاب پردیس با فعالیت دو تصفیه خانه حل شده و تصفیه خانه سوم هم در دست ساخت است. در بومهن محل تصفیه خانه مشخص و زمین تحویل آبفا داده شده و پیمانکار هم مشخص است. کمتر از یک ماه دیگر ساخت و ساز انجام می شود و ۲ سال دیگر هم پروژه به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص گلایه ساکنان از پرداخت عوارضی روزانه برای ورود و خروج به پردیس، بیان کرد: عوارضی ها در سطح کشور عمدتا در دست بخش خصوصی است که با وزارت راه و شهرسازی قرارداد دارند. برای حل این مشکل یا باید وزارت شهرسازی یارانه ای را به پیمانکاران دهد تا آنها نرخ عوارضی را بیشتر نکنند و یا اینکه کارت تخفیف یا معاف از عوارضی برای ساکنان صادر شود که کار دشواری است.

رضایی در ادامه درباره حل معضل سدمعبر در شهر بومهن گفت: بومهن تراکم و بافت جمعیت فشرده ای دارد، تعدادی از ساکنین برای گذراندن امور معیشتی خود ناچارند که دست فروشی کنند. البته در حال حاضر تعداد آنها خیلی کم شده و در دوران کرونا به بازارهای روز هدایت شدند.

وی در ادامه درباره سالن ورزشی پردیس مطرح کرد: این سالن از همان ابتدا بدون کارشناسی ساخته شده و در حال حاضر یک طرف دیوارش نشست کرده است. طبق نظر کارشناسان به هیچ وجه امکان ترمیم وجود ندارد و اداره کل تربیت بدنی مسئولیت تخریب این سالن را برعهده دارد.

فرماندار شهرستان پردیس در ادامه در پاسخ به سوال یکی از بینندگان سلام تهران، درباره مشکل سند منازل روستای کرشت، توضیح داد: زمین های این روستا موقوفه شرف النساء است. در حال حاضر سازمان اوقاف با اداره منابع طبیعی بر سر این زمین ها اختلاف نظر دارند. اما ما پیگیر هستیم و مدیرکل منابع طبیعی هم قول داده که این مشکل به زوری حل شود.

وی در ادامه تشریح کرد: مشکلات شهرستان پردیس در فازهایی که تحویل شهرداری داده شده و کار ساخت و ساز در آنها انجام می شود کمتر است‌. همین روزها، فازهای جدید هم در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا خدمات شهری در آنها صورت گیرد. به زودی در فاز ۵ و ۹ دیدار مردمی خواهیم داشت.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنج‌شنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و… با اجرای مصطفی امامی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

شایان ذکر است از ابتدای آبان ماه ، برنامه سلام تهران ، هر هفته را به یک شهرستان اختصاص می دهد و در این هفته ، ضمن پخش گزارش ها و آیتم های مرتبط با شهرستان ، مطالبات و مسائل مردم آن شهرستان را از طریق پیامک ۱۰۰۰۰۵۱۹‌ دریافت و با دعوت از مدیران و مسئولین شهرستان ، مطالبات و مشکلات اهالی شهرستانهای تهران را پیگیری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا