مسکن مهر پردیس سال ۹۷ به اتمام می‌رسد/ افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: با افتتاح ۵۰ هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر، مجموع واحد‌های تحویل داده شده به یک میلیون و ۹۲۰ واحد رسید.

به گزارش صبح پردیس، احمد اصغری مهرآبادی با بیان اینکه 3 هزار و 167 پروژه مسکن مهر با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان در سطح استان تهران به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: افتتاح پروژه مسکن مهر تا 27 اسفند ماه ادامه دارد و با تکمیل خدمات رو بنایی و زیر بنایی واحدهای مسکن مهر به ترتیب به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه روز گذشته پرونده مسکن مهر در استان چهارمحال بختیاری بسته شد، گفت: پرونده مسکن مهر در 3 استان چهارمحال بختیاری، زنجان و یزد بسته شده و چند استان دیگر نیز برای اتمام کامل پروژه مسکن مهر اعلام آمادگی کردند که بعد از بررسی‌های لازم جشن اختتامیه این استان‌ها را نیز برگزار می‌کنیم.

اصغری مهرآبادی با بیان اینکه با افتتاح 50 هزار واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال مجموع واحد‌های تحویل داده شده به یک میلیون و 920 واحد می‌رسد، گفت: ساخت 50 هزار واحد مسکن مهر دیگر به اتمام رسیده و تنها خدمات زیربنایی و روبنایی آنها باقی مانده که امیدوار هستیم تا پایان خرداد 97، این 50 هزار واحد نیز به متقاضیان تحویل داده شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با بیان اینکه برای اتمام مسکن مهر دو هزار و 600 میلیارد تومان نیاز داریم، گفت: از این میزان اعتبار یک هزار میلیارد تومان برای اتمام واحد‌های مسکن مهر شهر پردیس لازم است که 300 میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی باید به وزارت نیرو پرداخت شود و 400 میلیارد تومان نیز برای آماده سازی، محوطه سازی و ساخت دیوار حائل باید از سوی دولت تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تأمین خدمات روبنایی از جمله درمانگاه، کلانتری و مدرسه نیاز داریم، بیان کرد: با دستور معاون اول رئیس جمهور، کارگروهی برای تعیین میزان اعتبارات تشکیل شده که بعد از بررسی نتیجه آن، به معاونت اول رئیس جمهور اعلام می‌شود.

اصغری مهرآبادی با تأکید بر اینکه امسال هیچ وجهی از سوی دولت برای تکمیل مسکن مهر دریافت نشده است، تاکید کرد: باوجود تمامی محدودیت‌ها، امسال صد هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده شد که امیدوار هستیم هر چه سریعتر اعتبارات لازم از سوی دولت تأمین شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا پرونده مهر پردیس تا پایان سال 97 بسته می‌شود یا خیر، گفت: تمام تلاش خود را برای اتمام واحدهای مسکن مهر این شهر به کار خواهیم گرفت. هم اکنون ساخت 57 هزار واحد مسکن مهر در این شهر به پایان رسیده است و در حال تکمیل خدمات زیر بنایی و روبنایی هستیم.

به گفته وی؛ اصلی‌ترین معضل مسکن مهر تعاونی‌ها هستند که در سطح کشور وجود دارد و جلسات متعددی برای بررسی این مشکلات برگزار کردیم.

اصغری مهرآبادی افزود: جلسه‌ای با حضور معاون وزیر تعاون برگزار و دستورالعمل آن به تمامی استان‌ها ابلاغ شد که بر اساس آن اگر اعضا و یا متقاضیان به قیمت تمام شده اعتراضی دارند و یا مبالغ اضافی از آنها دریافت شده است؛ بعد از بررسی، تمامی وجوه اضافی دریافت شده، بازگردانده می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر در خاتمه تأکید کرد: بسیاری از مشکلات تعاونی‌ها مربوط به اختلاف در قیمت و اعضای هیأت مدیره است که تمام سعی خود را برای برطرف شدن آن به کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا