مدارس اجتماع محور در تحکیم بنیان خانواده موثر هستند

 مشاور اجتماعی شرکت عمران پردیس با بیان اینکه مدارس اجتماع محور در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده اثربخش هستند، گفت: کارآفرینان در این مدارس با ارائه آموزش زمینه اشتغال بانوان را در منزل فراهم می‌کنند.

به گزارش صبح پردیس، منیر سادات میرمحمدی اظهار داشت: این مدارس با هدف اجتماع‌سازی محلی و ارتقای فرهنگی ساکنین، بهبود ارتباط مردم با مجموعه مدیران شهری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی با ارائه خدمات به گروه‌های مختلف در فازهای مسکن مهر پردیس ایجاد شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در فازهای جدید مسکن مهر جمعیت پذیری کامل نشده و به منظور استفاده از ظرفیت مدارس تکمیل شده خالی از دانش آموز، کاربری آنها به مدارس اجتماع محور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح فراغت سالم، آموزش و توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان، والدین و سایر ساکنان محلات در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، کارآفرینی، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخشی از برنامه هایی هستند که در مدارس اجتماع محور در فازهای ۱، ۱۱، ۵ برگزار می‌شوند.

میر محمدی افزودا: مدارس اجتماع محور نقش بسزایی در افزایش مشارکت ساکنین بویژه زنان وکوکان که فرصت بیشتری برای فعالیت در این مراکز اجتماعی فرهنگی محلی دارند را به همراه دارد.

وی با اشاره به فعالیت یک موسسه مدد کاری در این مدارس، خاطرنشان کرد: معتادان و زنان سرپرست خانواده و در معرض آسیب های اجتماعی تحت حمایت این موسسه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دراین مدارس هستند.

مشاور اجتماعی شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در این مدارس با همکاری اداره فنی و حرفه ای دوره‌های آموزشی برق و مکانیک خودرو، برق صنعتی و ساختمان، تعمیر تلفن همراه، تعمیر موتور سیکلت، گرافیک، تعمیرآسانسور، دوره‌های آموزش کامپیوتر، حسابداری، عمران، نقشه کشی، صنایع دستی، سنگ تراشی، کنده کاری، منبت کاری، چرم دوزی، پرورش گل و گیاه آپارتمانی، پرورش قارچ و پرورش زنبور عسل و کاشت زعفران آموزش داده می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به همکاری هلال احمر شهرستان با این مدارس تصریح کرد: آموزش دوره های آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه بستر لازم برای توانمند سازی ساکنان علاقه مند در این زمینه را فراهم کرده و خانه های اسباب بازی محیطی شاد و مفرح برای کودکان با برگزاری کارگاه‌های خلاقیت، بازی های تمرکزی و بازی درمانی فراهم می کنند.

وی خاطرنشان کرد: سالن های ورزشی چند منظوره، آموزش زبان انگلیسی در رده های مختلف سنی، برگزاری جلسات مشاوره خانوادگی، فردی، بالینی و گفتار درمانی از سوی کارشناسان اداره بهزیستی و ایجاد امکان پخش فیلم برای گذراندن اوقات فراغت بخش دیگری از امکانات این مدارس هستند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا